wyszukanie zaawansowane

ABC odchudzania

Dieta dla Ciebie

17.03.2008

Istnieje wiele rodzajów diet odchudzających, które różnią się od siebie czasem trwania, oczekiwanymi efektami czy jadłospisem. Przedstawiamy przegląd sześciu najbardziej popularnych na świecie diet – ich zalety i wady, założenia, dozwolone produkty i inne ciekawostki. Schudnij jeszcze przed nadejściem lata!

Dieta kopenhaska

Budzi duże kontrowersje wśród dietetyków i specjalistów żywienia. Jedni uważają, że jest świetnym sposobem na schudnięcie, drudzy – że to najlepszy sposób na rozregulowanie organizmu, ponieważ ma zachwiane proporcje między węglowodanami, białkami i tłuszczami oraz dostarcza zbyt małej ilości pierwiastków niezbędnych dla zdrowia.
Dieta trwać dokładnie trzynaście dni (nie można jej skracać, ani przedłużać) i składa się ze ściśle określonego jadłospisu. Przewiduje trzy posiłki dziennie, przy czym obiad między godziną 12 a 14, a kolację przed 18-tą. Dozwolone jest jedzenie chudego mięsa, warzyw, jaj i niewielkiej ilości owoców. Natomiast nie wolno spożywać m.in. produktów zbożowych, słodyczy i alkoholu. By pobudzać przemianę materii i regulować metabolizm bardzo ważne jest spożywanie dużej ilości płynów (około 2 litrów) – niegazowanej wody mineralnej albo zielonej herbaty. W trakcie trwania diety można także pić czarną kawę z jedną kostką cukru. Dietę można powtórzyć dopiero po dwóch latach.

Dieta Montignac

Przy tej diecie nie ma znaczenia ilość spożywanych kalorii, ale tzw. indeks glikemiczny węglowodanów (w skrócie IG), czyli poziom glukozy we krwi po spożyciu danego produktu. Tabele indeksów glikemicznych można znaleźć np. w Internecie. Jej istotą jest spożywanie różnorodnych pokarmów – niektóre z nich obniżają poziom cukru, a inne podwyższają – dlatego ważna jest wypadkowa tego wskaźnika. Każdy posiłek powinien składać się z białek i węglowodanów. Przy czym należy zrezygnować z węglowodanów o wysokim wskaźniku IG, takich jak biała mąka, cukier, ziemniaki czy kukurydza i zastąpić je tymi o niskim wskaźniku – np. makaronem sojowym, soczewicą, grochem lub fasolą. Zamiast smalcu lub masła można stosować oliwę z oliwek, tłuszcz z gęsi czy olej rzepakowy. Zaletą tej diety jest niewątpliwie to, że nie ogranicza ona ilości kalorii, a co za tym idzie – można jeść do syta.

Dieta śródziemnomorska

Przez dietetyków jest uważana za najzdrowszą i może być stosowana przez całe życie. Planowo pozwala zrzucić od 3 do 4 kilogramów w ciągu miesiąca. Na dietę składa się pięć posiłków dziennie, które mogą zawierać maksymalnie 40 g tłuszczu i 1200 kcal. Należy spożywać produkty bogate w błonnik, witaminę C, mikro- i makroelementy oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Dlatego w jadłospisie znajdziemy m.in. duże ilości warzyw i owoców, kasze, makarony, owoce morza, ryby i pełnoziarniste pieczywo. Całkowicie wykluczone jest jedzenie wieprzowiny. Do potraw można dodawać cebulę, czosnek i oliwę z oliwek. Należy za to unikać tłustego mięsa i tłustych wędlin oraz białego pieczywa i słodyczy. Do obiadu można wypić kieliszek wina wytrawnego. Na plan diety składa się jadłospis na siedem dni, który można stosować ciągle.

1 2
REKOMENDACJA
2014-01-05 19:06:44
~hania

wszystkie moje dotychczasowe sposoby pozbycia się tkanki tłuszczowej kończyły się efektem jojo...myślałam że już nie uda mi się zredukować wagi, nagle jednak znalazłam ( klubdiety.pl ) i ku mojemu początkowemu dystansowi udało mi się zredukować 18,5 kg i 47 cm oraz odzyskałam energię i świetne samopoczucie

2010-09-02 17:01:34
~Kacha

Nie jest tak, że masz nadwagę, bo jesz za dużo! Masz nadwagę, bo jesz za mało! To prawda. Jesz za mało czegoś, co jest dla ciała podstawową potrzebą. Twojemu ciału brak czegoś, co potrzebne jest, żeby mogło być silne i zdrowe-podstawowych substancji odżywczych. Schudłam 10 kg. polecam. Zdrowo, smacznie, prosto, bez wyrzekania się ulubionych potraw. www.idealnafigura.eu

2010-08-23 10:40:20
~EWA

Mój sposób na zgrabną figurę i zdrowie. Wejdź na: www.chudzi.pl

2010-06-13 15:55:54
~Amanda KERR, Barcelona

MICHEL MONTIGNAC, jest POLITOLOGIEM, nie LEKARZEM, ależ TAK !! MM.2. MOTTO: T R A G I F A R S A dla otyłych, i NIELOGICZNIE MYŚLĄCYCH !! Podawanie tzw. Indeksu Glikemicznego w stosunku do ok. 30% produktów to zwyczajne błędy merytoryczne, nieprawdy biologiczne, lub raczej prostackie i bezczelne oszustwo wobec łaknących prawdziwej wiedzy otyłych Polaków. Ten oszukańczy proceder jest KPINĄ z inteligencji współczesnego człowieka !! __Skrót adresu strony w Internecie_

2010-06-13 15:54:15
~Amanda KERR, Barcelona

OTYŁOŚĆ. Sposób na przytycie. BH.501. MOTTO: Aby skutecznie i szybko przytyć przejdź na dietę wg tzw. INDEKSU GLIKEMICZNEGO. Jemy czekoladę 70% cacao (tłuszcz i cukier), jesz szynkę wieprzową 18% oraz ser żółty 45% tłuszczu. Skuteczne i szybkie tycie zapewnione. P. S. Potem co oczywiste całe spektrum dolegliwości i chorób gwarantowane, również krótkie ŻYCIE. No i wybieraj z tabel IG i refleks wykazuj. Niskie IG dodaj zawsze z tłuszczem, bo można bez ograniczeń. Tak

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.