wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

Nadmiar błonnika może być szkodliwy

Thinkstock
20.07.2011

Reklamy środków odchudzających atakują nas ze wszystkich stron zachwalając wspaniałe właściwości błonnika. Mało kto jednak wie, z czego jest zbudowany błonnik i dzięki jakiemu cudownemu mechanizmowi pozwala nam zgubić zbędne kilogramy.

Co to właściwie jest?   
                                   
Błonnik to nic innego jak składniki błony komórkowej komórek roślinnych takie jak celuloza i pektyny. Ponieważ w ludzkim przewodzie pokarmowym nie mamy enzymów niezbędnych do trawienia tych substancji, nie ulegają one wchłanianiu.  Tworzą za to na ścianie jelit śluzową powłoczkę, która utrudnia wchłanianie niektórych substancji np. cholesterolu. Dodatkowo włókna błonnika pęcznieją w żołądku, dzięki czemu wcześniej czujemy sytość i zjadamy mniejsze ilości pokarmów.
   
- Rzeczywiście błonnik pokarmowy to ważny element diety, wspomaga oczyszczanie organizmu, regulowanie gospodarki lipidowej oraz utrzymanie prawidłowej masy ciała. Dobrze aby w codziennym menu zajmował około 27-40g. Przeliczając przykładowo: torebka kaszy gryczanej, dwie kromki pumpernikla, dwie łyżki otrębów pszennych, szklanka malin i porcja zielonego groszku wielkości 150g zawierają łącznie ponad 40g błonnika - mówi Karolina Malecka, specjalista ds. żywienia. 

Niestety spożywany w nadmiernych ilościach może nieść za sobą przykre konsekwencje szczególnie u osób szczególnie predysponowanych.      

                      
Gdzie znaleźć błonnik?   
                                   
W błonnik bogate są rośliny, w mięsie nie znajdziemy go wcale, ponieważ komórka zwierzęca nie zawiera ściany komórkowej. Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) powinniśmy spożywać około 20-40g błonnika dziennie, nie zaleca się przekraczania tej dawki. Najzdrowszy jest błonnik dostępny w naturalnych produktach spożywczych. Dodatkowe stosowanie suplementów zawierających błonnik może negatywnie wpłynąć na perystaltykę jelit, a nawet doprowadzić do ich skrętu i martwicy.  Zdrowa dieta - z obecnością warzyw i owoców  - w  zupełności pokrywa dziennie zapotrzebowanie na błonnik. Szczególnie bogate w błonnik są zbożowe otręby- już  100g pokrywa dzienne zapotrzebowanie. Dużo błonnika zawiera również niełuskany ryż, pełnoziarniste pieczywo, warzywa strączkowe i suszone owoce.                       

1 2
REKOMENDACJA
2016-05-12 19:06:32
~Paula

Warto jest wspomagać swoją dietę suplementami. Zawierają one mnóstwo składników, których brakuje nam w codziennym żywieniu, a są niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu podczas zmiany diety czy ćwiczeniach na siłowni. Polecam linię produktów Queen Fit firmy Olimp - dedykowana specjalnie dla kobiet! Naprawdę warto!

2015-09-09 14:44:55
~Iwona

Według mnie aby podnieść efektywność redukcji, tym samym podwajając jej efekty Należy zainwestować w suplement diety. Od siebie mogę polecić ten oto link [ http://bit.ly/SzybkoSchudnij ]znajdziesz tam suplement, który pomógł mi efektywniej zgubić tkankę tłuszczową a dodatkowo usuwa on szkodliwe toksyny z organizmu. Oparty jest na wyciągu z pestek Irvingia Gabonensis. Trzymam kciuki ;) Iwona

2014-07-10 18:43:47
~Zosia

Ja też przesadziłam z błonnikiem i dopadły mnie zaparcia. Chciałam oczyścić organizm a efekt był odwrotny. Po prostu piłam za mało wody. Przez kilka dni stosowałam czopki eva/qu, piłam więcej wody, jadłam warzywa i wszystko wróciło do normy

2014-04-16 11:51:56
~Blogerka

Dziewczyny zapraszam na mojego bloga! Zgłębiam na nim sekrety diet i rozwiązuje różne kulinarne zagadki. Co jakiś czas pojawiają się tam także konkursy, więc warto dołączyć do grona znajomych. http://sekretydiety.blog spot.com/

2013-04-03 18:02:04
~lyyyy

Zrobiło mi sie zimno jak przeczytałam o tym nadmiarze.. Nakrecilam sie juz jakis czas temu na błonnik, nakrecili mnie lekarze o ktorych chodziłam z problemami zwiazanymi z ukladem pokarmowym.. Błonnik zdawal sie lekiem na cale zlo, a tym czasem -rzeczywiscie - wzdecia : są, zaparcia : bywają, a juz o tej ANTYKONCEPCJI... to nawet nie chce myśleć, czy zdążyło podziałać i na to! Szkoda, że dopiero jak kolezanka zwróciła uwage, że mimo wszystko za dużo go jem, to wyggooglowała

2013-01-22 23:54:29
~Mart

I nieco edukacyjnie, warto również zajrzeć na stronę: http://www.espumisan.pl/sk ad-sie-biora-wzdecia#przyczyny-wzde c

2013-01-21 00:34:17
~Kasia

Polecam Ci espumisan, szybko i skutecznie likwiduje wzdęcia.

2013-01-16 10:46:52
~Maija

Hah! szkoda że tego wcześniej nie przeczytałam bo jestem ofiarą błonnika. Tak się nakręciłam na odchudzanie i zwiększenie dawki błonnika że nabawiłam się zarówno wzdęć jak i zaparć, a teraz muszę sobie z tym radzić ;/

2011-08-05 11:34:55
~i po cellulicie

A ja przypomnę wszystkim zainteresowanym, żeby przy odchudzaniu nie zapomnieć o walce z cellulitem i pielęgnacji skóry. O tym, jak wygrać skutecznie piszę na blogu: www.jaksiepozbyccellulitu.com

2011-07-21 16:00:47
~koza

www.odzywkidlasportowcow.com Nie będę się wysilał i pisał bzdet bo i tak wszyscy wiedzą że to ściema. Po prostu tanie suple i naprawdę profesjonalna porada!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.