wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Jak bezpiecznie odchudzić dziecko?
Zdrowie & Fitness
Uwaga, nadwaga u dzieci!
Zdrowie & Fitness
Operacyjne leczenie otyłości
Zdrowie & Fitness

ABC odchudzania

Jak bezpiecznie odchudzić dziecko?

Thinstock
28.11.2011

Otyłość to jedna z chorób cywilizacyjnych, która pociąga za sobą cały łańcuch schorzeń – nadciśnienie, cukrzycę, zaburzenia układu krążenia, a nawet nowotwory. Niestety otyłość i  związane z nią konsekwencje coraz częściej dotyczą też najmłodszych. Zła dieta i brak ruchu to główni winowajcy. Jednak odchudzenie pulchnego dziecka nie jest wcale prostą sprawą. Jak zrobić to bezpiecznie?

Odchudzanie jest trudniejsze   

Dzieci mają szybszy metabolizm, dzięki czemu łatwiej jest im spalić nadmiar tłuszczu. Niestety zdrowe odchudzanie dziecka i ułożenie mu prawidłowej diety to zadania o wiele trudniejsze niż odchudzenie osoby dorosłej. Wiąże się to ze szczególnym zapotrzebowaniem na wiele substancji, składników mineralnych i witamin związanych z procesem wzrostu. Ograniczanie posiłków lub ich wartości kalorycznej często skutkuje brakiem energii do zabawy i nauki, a w skrajnym przypadku nawet zahamowaniem wzrostu. U starszych dziewczynek nadmierne odchudzanie często prowadzi do zatrzymania cyklu miesiączkowego. Złota zasada w odchudzaniu dzieci i nastolatków polega raczej na zwiększeniu możliwości  spalenia nadmiaru energii niż na ograniczeniu spożywania posiłków. Przed rozpoczęciem diety warto poradzić się specjalisty ds. żywienia lub pediatry.     

                                                  
Ruch to zdrowie   
                                     
W dobie komputerów szkolne boiska i przydomowe podwórka świecą pustkami. Dzieci po przyjściu ze szkoły wybierają raczej gry komputerowe  niż piłkę na boisku. Aktywność fizyczna w tym wieku jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju organizmu i poprawy wydolności układów i narządów. Ruch na świeżym powietrzu znakomicie     wzmacnia odporność i hartuje dzieci. Jest też świetną okazją do wyjścia z wirtualnego świata i poznania realnych przyjaciół. Warto już od najmłodszych lat zaszczepić w dziecku pasję do sportu i zdrowej rywalizacji. Najważniejsze jest dać mu możliwość spróbowania kilku dyscyplin i wybrania tej, która najbardziej mu odpowiada. Jeśli dziecko lubi to co robi, będzie to robiło z przyjemnością, a nie z przymusem.   

1 2
REKOMENDACJA
2012-03-13 13:43:55
~łuki

Witam, zwracam się z prośbą, jeśli nie czujesz się dotknięty przez kryzys finansowy albo jesteś po prostu człowiekiem dobrej woli proszę wspomóż mnie. Szukam trzydziestu tysięcy pomocnych ludzi, którzy zechcieliby mi pomóc, ponieważ muszę spłacić kredyt, który jest dla mnie zbyt dużym ciężarem. Dlatego proszę Cię o pomoc w wysokości 1 złotówki lub dowolnej kwoty na konto nr 43114020040000380264446126. Z góry dziękuję wszystkim ofiarodawcom- Łukasz Laszczak.

2012-01-31 16:57:01
~BEATA

W Europie co 4 dziecko ma nadwagę! Jest coraz gorzej! Nadwaga wiąże się z licznymi problemami zdrowotnymi :choroby serca, cukrzyca, miażdżyca, zawały itd. Rodzice sobie sprawy z tego nie zdają a potem jest już za późno! Dziecku przeważnie dają niezdrowe, tłuste jedzenie: fast foody, chipsy, cola,pączki. Zamiast więcej owoców i warzyw. Głupią mają wymówkę: ..."dziecku mam nie dać jesc?...". Owszem nie wolno głodzić ale dawać zdrowe jedzenie a nie puste kalorie

2012-01-12 18:16:38
~romka

dziecko musi otrzymać wszystkie składniki pokarmowe do tego aby się rozwijało prawidłowo i utrzymywało zdrową wagę, musimy szczególnie o to zadbać do 9 roku życia ( spalamytluszcz.pl ), nie pozwólmy naszym dzieciom się przejadać i tyć

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.