wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

Sałata - masłowa, lodowa czy rucola?

123RF
26.04.2012

Jeszcze do niedawna największym powodzeniem na naszych stołach cieszyła się sałata masłowa. Podawano ją ze śmietaną, olejem, majonezem, sokiem z cytryny lub rozdrobnionym jajem na twardo.

Później dołączyła do niej sałata lodowa, która szybko znalazła licznych zwolenników. Dziś na sklepowych półkach mamy prawdziwe zatrzęsienie sałat. Możemy wybierać w kolorach, kształtach, i smakach. Dostępne są nawet gotowe mieszanki, które wystarczy jedynie przerzucić do miseczki i doprawić.

Nie tylko dla królików!
Część z nas zamieniła się w prawdziwych smakoszy sałaty. Inni w dalszym ciągu odnoszą się do niej z dystansem i traktują bardziej jako ozdobę, niż coś co naprawdę nadaje się do jedzenia. Kto ma rację? Czy sałata jest wartościowym elementem diety, czy też jak czasem można usłyszeć „zwykłym zielskiem”?



Jak się okazuje, ta niepozorna, krucha, liściasta główka, kryje w sobie wiele  cennych składników. Po pierwsze, dostarcza znacznych ilości karotenu - barwnika chroniącego organizm przed procesami starzenia. Po drugie, zawiera kwas foliowy, składnik niezwykle ważny do sprawnej pracy układu nerwowego. Jego niedobory mogą okazać się szczególnie groźne dla kobiet ciężarnych.

Sałata jest również doskonałym źródłem potasu, dbającego o serce i prawidłowe ciśnienie krwi. Dostarcza znacznych ilości błonnika pokarmowego, który poprawia perystaltykę jelit, zabezpieczając przed zaparciami oraz wspomaga oczyszczanie organizmu z toksycznych substancji. Błonnik to również sprzymierzeniec szczupłej sylwetki!

Którą wybrać?
Różnorodność odmian sałaty może przyprawić o zawrót głowy. Niejednokrotnie zadajemy sobie pytanie, która z nich jest najzdrowsza, najsmaczniejsza i najbardziej krucha?

Zacznijmy od najpopularniejszej w naszych sklepach - sałaty masłowej. Jej cechą charakterystyczną jest delikatny, lekko słodki smak. Wykorzystujemy ją jako główny składnik sałatek, dodatek do kanapek lub element dekoracji dań. Do najcenniejszych składników sałaty masłowej należy: błonnik, żelazo, magnez, witaminy z gr. B oraz witamina C.

Warto też pamiętać, że najwięcej wartościowych składników zawierają  jej zewnętrzne liście, które często bez zastanowienia usuwamy. Sałata masłowa ma jeden minus, jest bardzo nietrwała, w związku z czym powinniśmy ją zjadać jak najszybciej po zakupie. Przechowywana szybko więdnie, tracąc jednocześnie swoją kruchość.

1 2
REKOMENDACJA
2012-06-03 09:08:00
~Rita

Piękna cera, zdrowie, doskonałe samopoczucie i brak cellulitu oraz wysoka samoocena i szczupła sylwetka to efekty programu odchudzającego DIETEK.PL Spróbuj i przekonaj się jakie to łatwe!

2012-04-28 17:04:34
~iga

www.niemowcieminic.pl - NIEPOWTARZALNA OPOWIEŚĆ OBYCZAJOWO-FANTASTYCZNA! UNIKALNY SPOSÓB OPISU EMOCJI!! PIERWSZA TEGO TYPU POWIEŚĆ W POLSCE!!!

2012-04-28 16:02:16
~sknera

Najlepsza jest $$$$ałata

2012-04-28 15:23:47
~magda

niedobory kwasu foliowego szkodliwe dla kobiet ciężarnych?! Przecież to nie o kobietę ciężarną chodzi tylko o układ nerwowy dziecka....

2012-04-28 10:01:55
~grazka

Sałaty nalezy płukac w wodzie z sodą oczyszczoną,która pozbawia jej związków chemicznych,grzybów czy pleśni.

2012-04-26 14:58:56
~polll

Masz Audi, Skodę, Seata lub Forda? __________ dobrze trafiłeś - możesz dostać 25 zł zniżki ______________________________ wejdź na www.1720.pl i poznaj szczegóły.______________ ZAWSZE SZUKAJ NOWYCH KODÓW ZNIŻKOWYCH ___________________________________ __________ ________________________ _________________ www.1720.pl ____________________________ ______ ____ www.1720.pl ___________________________________ _____________________

2012-04-26 14:51:13
~cep

Wszystko pięknie ładnie ale nikt nie wspomniał o zawartości związków chemicznych. Wiemy wszak jak się uprawia w dzisiejszym świecie warzywa i owoce. Najpierw opryski na wzrost, potem na robaki a na końcu oprysk na kolor i wygląd. I gdzie tu witaminy?

2012-04-26 14:45:56
~Pablito

Do mieszanki sałat, dodajcie, kilka kaparów, kilka pokrojonych oliwek, kilka pokrojonych pomidorków koktajlowych i i kilka pokrojonych na małe kawałki filecików anchois. Po skropieniu oliwą z cytryną i kilkoma kroplami zalewy z oliwek, paluszki lizać!

2012-04-26 14:38:35
~Ala

Jak się odżywiać aby nie mieć problemów z nadciśnieniem, nadwagą ? Jak to zrobić nie zmieniając zbytnio nawyków mieć super zdrowie, kondycję i znakomitą figurę. To jest możliwe ! czytaj bloga http://kaloriezdrowia.pl

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.