wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

Uderz dietą w cellulit!

01.10.2012

Cellulit zwany jest potocznie skórką pomarańczową, gdyż struktura objętej nim skóry wyglądem przypomina pomarańczę. W dużym uproszczeniu jest to nierównomiernie rozłożona podskórna tkanka tłuszczowa.

- Przypadłość ta najczęściej dotyka kobiet, gdyż z natury w ich organizmie jest więcej tkanki tłuszczowej niż u mężczyzn – tłumaczy Zofia Urbańczyk, dietetyk Naturhouse. Jeśli w porę nie zadbamy o siebie, na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Skóra stanie się gąbczasta i pełna grudek, a gromadzący się tłuszcz utrudni przepływ krwi i limfy, co również wpłynie na pogorszenie się jej stanu.

Cellulit zazwyczaj pojawia się na udach, łydkach, brzuchu i ramionach. - Najczęstszą przyczyną jego powstawania jest niewłaściwa dieta, obfita w tłuste i przetworzone produkty oraz duże ilości węglowodanów, a także zaburzenia hormonalne, brak aktywności fizycznej, stres i przepracowanie.- wyjaśnia dietetyk Naturhouse.

Dobrą wiadomością jest to, że z cellulitem można walczyć za pomocą diety. Właściwie zbilansowane posiłki oraz indywidualnie dobrany bilans kaloryczny mogą zapewnić skórze zdrowy wygląd.


 
10 przykazań walki z cellulitem:

1. Fast foodom powiedz stop! Przyrządzane na tłuszczu „wielokrotnego użytku” tego typu posiłki przyczyniają się do powstawania wolnych rodników i szybszego starzenia się skóry.
2. Unikaj tłuszczów zwierzęcych – zastąp je roślinnymi np. oliwą z oliwek lub olejem lnianym.
3. Zmniejsz spożywanie soli – przyczynia się ona do zatrzymywania wody w organizmie oraz powstawania obrzęków i opuchlizny. Zamiast niej staraj się używać więcej ziół.
4. Ogranicz kawę i papierosy. Kawa może wypłukiwać z organizmu niektóre niezbędne pierwiastki, np. magnez. Papierosy dostarczają wielu szkodliwych substancji, powodując tym samym gorszy wygląd cery.
5. Ogranicz alkohol - może on przyczyniać się do występowania zaburzeń hormonalnych i pękania naczyń krwionośnych. Poza tym stanowi istną bombę  kaloryczną - 100 g czystego alkoholu to 700 kcal – tyle, co 2 pączki!
6. Jedz dużo owoców i warzyw. Są one bogate w wiele witamin, mikroelementów i przeciwutleniaczy, które dbają o prawidłowe funkcjonowanie tkanek, neutralizują wolne rodniki oraz uelastyczniają skórę.
7. Dbaj o właściwe nawilżenie skóry, pijąc przynajmniej 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej dziennie. Woda wypłukuje toksyny z organizmu.
8. Zawsze jedz śniadania, a w ciągu całego dnia staraj się spożywać 4-5 niewielkich posiłków, aby utrzymać metabolizm na równym poziomie i zapobiec odkładaniu tłuszczu.
9. Zadbaj o wysiłek fizyczny – bieganie, fitness, siłownia lub basen pomogą spalić nagromadzony tłuszcz i przyczynią się do poprawy jędrności skóry.
10. Udaj się do dietetyka. Specjalista dobierze jadłospis do Twoich indywidualnych potrzeb i dotychczasowego trybu życia. Możesz skorzystać z porady w Centrach Dietetycznych Naturhouse w trakcie trwania ogólnopolskiej Kampanii Uwaga Nadwaga. By zapisać się na bezpłatną konsultację skorzystaj z elektronicznego formularza:

informacja prasowa

REKOMENDACJA