wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

4 największe błędy na diecie

123RF
09.01.2013

PAP

Zła ocena liczby pochłanianych kalorii, przecenianie swojej aktywności fizycznej, złe pory posiłków i niedobór snu - to najczęstsze powody, dla których diety odchudzające "nie działają".

- Utrata wagi jest jednym z głównych noworocznych postanowień, ale tylko 20 proc. ludzi dopina swego - chudnie i utrzymuje nową wagę - zauważa Jessica Bartfield z amerykańskiego ośrodka Loyola Center for Metabolic Surgery and Bariatric Care, cytowana na stronie "ScienceDaily". 

Choć aż dwie trzecie odchudzających się Amerykanów deklaruje, że podjęło dietę dla zdrowia, niewielu faktycznie chudnie. - Stosowanie diety to szczególna umiejętność, podobnie jak jazda na rowerze. Wymaga dobrej instrukcji i jej przestrzegania - podkreśla dr Bartfield, internistka specjalizująca się w problematyce związanej z odżywianiem i utrzymaniem wagi. - Każdego na diecie czekają potknięcia i frustracje, ale kiedy zaczyna się udawać, wszystko idzie już łatwiej".

Podstępne kalorie

Według dr Bartfield istnieją cztery główne powody, dla których osoby na diecie nie chudną. Przede wszystkim dlatego, że niedobrze szacują liczbę pochłanianych kalorii. - Większość ludzi (a nawet specjalistów!) nie docenia liczby kalorii, które zjada co dnia. Zapisywanie wszystkiego, co zjadamy, nawet napojów i pojedynczych przekąsek - pomaga zwiększyć samoświadomość - mówi.

Jej zdaniem panowanie nad wielkością porcji staje się łatwiejsze m.in. wtedy, gdy w trakcie szykowania posiłków używamy naczyń-miarek. Trzeba też uważać na posiłki zjadane poza domem, które bywają sporo większe, a co za tym idzie - z większym ładunkiem kalorii. Według specjalistki warto też sprawdzać informację na temat wartości odżywczej gotowych posiłków albo dań z restauracji i wybierać te zdrowsze, zwłaszcza jeśli są one alternatywą dla jedzenia zamawianego do domu przez telefon.

Ćwiczysz  i nic?

Zdaniem Bartfield ludzie przeceniają jednocześnie swoją aktywność i liczbę spalanych kalorii. - Normalnie, żeby schudnąć pół kilograma w tygodniu, powinniśmy codziennie spalić dodatkowo 500 kalorii. Trudno tego dopiąć samymi ćwiczeniami, gdyż wymaga to co najmniej godziny żwawego ruchu każdego dnia - mówi ekspert. Dodaje, że łatwiej jest zwiększyć ogólną, codzienną aktywność, a na typowe ćwiczenia (od umiarkowanych po intensywne) poświęcić bite pół godziny przez większość dni w tygodniu. Warto też korzystać z krokomierza i pilnować liczby kroków, dążąc do osiągnięcia wyniku 10 tys. dziennie. - Trzeba być jednak ostrożnym -  regularne ćwiczenia nie oznaczają, że nagle można jeść więcej! - ostrzega dietetyk.

Zjedz śniadanie!

Kolejnym błędem osób odchudzających się są złe pory posiłków. Nasz organizm, żeby uzyskiwać z jedzenia optimum energii (i po to, by nie spowolnił nasz metabolizm), potrzebuje stałego dopływu glukozy przez cały dzień - tłumaczy Bartfield. Dlatego śniadanie powinno się zjadać najpóźniej w godzinę od przebudzenia, a kolejne posiłki i zdrowe przekąski powinny wypadać co trzy-cztery godziny. - Przerw pomiędzy posiłkami nie należy przeciągać powyżej pięciu godzin, żeby nie rozregulować metabolizmu - radzi ekspert.

Połóż się wcześniej

Zwraca też uwagę na znaczenie snu. - Badania wykazały, że w organizmach ludzi, którzy śpią krócej niż sześć godzin, rośnie stężenie greliny, hormonu wpływającego na apetyt, a zwłaszcza na produkty bogate w kalorie i węglowodany. Mniej snu zwiększa też poziom kortyzolu - hormonu stresu, co może prowadzić do przybierania na wadze - dodaje dietetyk. (PAP)

 

zan/ agt/

REKOMENDACJA
2017-08-26 20:14:12
~Ulka

Ja stosowałąm Foreverslim i jestem bardzo zadowolona z efektu jaki uzyskałam. Po 3 miesiacach moja waga spadła o 14 kilogramów. Dla mnie to bardzo dużo. Mało tego wcześniej przez kilka lat nie mogłam tego się pozbyć a teraz.. super

2016-05-12 18:22:32
~Kaja

Do ćwiczeń polecam zastosować suplementację. Wcześniej ćwiczyłam i przynosiło mi to bardzo powolne rezultaty, niemal niezauważalne. Wraz z bratem znaleźliśmy odpowiednie z firmy Olimp, którą znał już mój brat, gdyż sam kupował stamtąd odżywki. Firma stworzyła linię Queen Fit - specjalną dla kobiet. Zaczęłam stosować odżywki białkowe do treningów i dodatkowo suplement przyspieszający spalanie tkanki tłuszczowej Define It Lady - rezultaty są niesamowite! Musicie teg

2015-09-09 14:23:30
~Ania

Według mnie aby podnieść efektywność redukcji, tym samym podwajając jej efekty Należy zainwestować w suplement diety. Od siebie mogę polecić ten oto link [ http://bit.ly/SzybkoSchudnij ]znajdziesz tam suplement, który pomógł mi efektywniej zgubić tkankę tłuszczową a dodatkowo usuwa on szkodliwe toksyny z organizmu. Oparty jest na wyciągu z pestek Irvingia Gabonensis. Trzymam kciuki ;) Ania

2015-02-12 22:23:06
~WERONIKA

Stosując preparat Foreverslim w ciągu trzech miesięcy schudłam 14 kg w sposób bezpieczny.Robiłam badania przed i po skończeniu odchudzania wyniki były prawidłowe.Jestem bardzo zadowolona bo to pierwszy preparat który na mnie zadziałał.

2014-01-06 14:17:28
~bedzia

Odchudzanie często kojarzy nam się z głodem, rozdrażnieniem, zmęczeniem i złym samopoczuciem a tymczasem okres redukcji wagi to cudowny czas < klubdiety.pl > jesteśmy syci, mamy energię na codzienne wyzwania, wysypiamy się, nasz układ pokarmowy odżywa no i przede wszystkim waga spada a sylwetka się formuje, dodatkowo opieka specjalisty

2013-02-25 09:44:00
~pignolla

Zmiana nawyków żywieniowych to najlepszy sposób na utratę wagi. Do tego regularne posiłki i ćwiczenia. Takie zmiany nie przychodzą łatwo, ale trochę chęci i odpowiednie prowadzenie może zmienić wszystko. Ja polecam Centrum leczenia Otyłości w Krakowie, którego dietetycy pomogli mi zrzucić 15 kg.

2013-02-17 20:07:16
~sara

Jakiś czas temu natknęłam się na dietę, która odmieniła moją sylwetkę (idealnafigura.com/konsultacje).Tł uszcz zniknął na zawsze, nie rezygnując z ulubionych dań, z dnia na dzień miałam więcej energii, jestem oczyszczona i optymalnie odżywiona. Teraz po pozbyciu się 14 kg i noszeniu ciuchów o 4 numery mniejszych moje życie zmieniło się nie do poznania, pozdrawiam wszystkich.

2013-02-15 21:40:42
~Nati

Polecam blog: twoja-talia.blogspot.com

2013-01-26 11:52:15
~elwira

dietek.pl- zobacz jak schudnąć bez wyrzeczeń...

2013-01-20 13:24:58
~abs2.pl

nie chcecie sie wstydzic na basenie to trenujcie ;) www.abs2.pl najlepszy trening na miesnie brzucha ;) na ładny kaloryfer ;)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.