wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

O której jesz obiad?

123RF
30.01.2013

PAP

Podczas odchudzania się ważne jest nie tylko to co jemy, ale też o jakiej porze dnia jemy - potwierdzają najnowsze badania.

Większość diet i programów odchudzających koncentruje się na tym, by zachować równowagę między spożyciem kalorii a ich wydatkowaniem, przypominają autorzy artykułu opublikowanego na łamach „International Journal of Obesity”.
 
- Nasze badania wykazały, że osoby jedzące posiłki o późniejszych porach, wolniej chudły i straciły na wadze znacznie mniej niż osoby, które spożywały posiłki wcześniej w ciągu dnia - komentuje współautor pracy dr Frank Scheer ze Szpitala dla Kobiet w Bostonie.
 
Jego zdaniem sugeruje to, że czas spożywania dużych posiłków powinien być ważnym elementem terapii odchudzających.
 
Naukowcy z Brigham w Bostonie we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Tufts w Bostonie oraz z Uniwersytetu w Murcji w Hiszpanii objęli badaniami 420 osób z nadwagą lub otyłością (średnia wieku 42 lata), które brały udział w 20-tygodniowym programie odchudzania się. Podzielono ich na dwie grupy: jedna zgodnie z własnym wyborem jadła główny posiłek (był nim lunch) do godziny 15.00, a druga później. Podczas tego posiłku spożywane było 40 proc. dziennej dawki kalorii.
 
Okazało się, że osoby, które jadły lunch o późniejszych porach traciły na wadze wolniej i schudły ogólnie mniej niż ci, którzy spożywali go wcześniej. Stwierdzano u nich także mniejszą wrażliwość tkanek na insulinę, co jest uważane za czynnik ryzyka cukrzycy typu 2.
 
Czas spożywania mniejszych posiłków nie wpływał na efekty programu odchudzającego. Jednak, ci, którzy jedli późno lunch konsumowali też mniej kalorii na śniadanie i częściej je w ogóle pomijali. Częściej wykazywali też zwiększoną aktywność wieczorną (tzw. chronotyp wieczorny), tj. byli raczej sowami niż skowronkami.
 
Co ciekawe, inne czynniki mające wpływ na masę ciała, jak ogólne spożycie kalorii, skład diety, wydatki energetyczne, a także długość snu i poziom hormonów regulujących apetyt (leptyna, grelina) były podobne w obu grupach.
 
- Wyniki tych badań wskazują, że pory spożywania posiłków mogą mieć istotny wpływ na regulację masy ciała - komentuje główna autorka pracy dr Marta Garaulet z Uniwersytetu w Murcji.
 
Dlatego nowe strategie terapii dla osób z nadwagą powinny uwzględniać nie tylko spożycie kalorii oraz zawartość białek, tłuszczów i węglowodanów, ale też pory jedzenia, podsumowują naukowcy.
 
 
 
 
Przepis na frytki z selera i wiele innych ciekawych pomysłów:

 

jjj/ tot/

REKOMENDACJA
2016-05-12 18:26:16
~Eveline

Ja zachęcam do wspomagania swojego odżywiania suplementacją. Razem z regularnymi posiłkami dadzą niesamowite efekty. Zaczęłam stosować suplement Define It Lady firmy Olimp z linii Queen Fit - stworzonej specjalnie dla kobiet. Zmianę było widać niemal natychmiast. Jestem mega zaskoczona! Polecam Wam dziewczyny!

2015-09-09 14:22:58
~Klaudia

Według mnie aby podnieść efektywność redukcji, tym samym podwajając jej efekty Należy zainwestować w suplement diety. Od siebie mogę polecić ten oto link [ http://bit.ly/SzybkoSchudnij ]znajdziesz tam suplement, który pomógł mi efektywniej zgubić tkankę tłuszczową a dodatkowo usuwa on szkodliwe toksyny z organizmu. Oparty jest na wyciągu z pestek Irvingia Gabonensis. Trzymam kciuki ;) Klaudia

2014-12-15 21:46:02
~Matylda

Jedyną zmianą jaką wprowadziłam odchudzając się było jedzenie częściej ale znacznie mnie.Z resztą poradziły sobie tabletki Foreverslim.Gdyby nie te tabletki to pewnie moje odchudzanie trwało by nadal .A tak trzy miesiące stosowania i efekty rewelacyjne.

2013-02-05 11:08:27
~kasia

Nie jest łatwo zdrowo się odżywiać, to wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych. Dawniej zawsze miałam z tym problem.Nie mogłam znaleźć odpowiedniej diety a od lat zmagałam się z moimi kg!. Brak mi było motywacji. Aż wreszcie znajoma poleciła coś rewelacyjnego!(idealnafigura.com/gb eres).Nawet nie wiem kiedy zgubiłam te kg, wiem tylko ze nie glodowalam i jadłam ulubione moje potrawy a chudłam. Waga nie wróciła:)

2013-01-30 13:25:40
~olala

No naprawdę przełom. Mój dziadek zawsze powtarzał przysłowie "Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi". A to było dawno temu.

2013-01-30 13:16:32
~Ada

Brzmi jak paradoks, ale aby schudnąć trzeba jeść-w jaki sposób to nie tajemnica poczytaj porady na idealnafigura.com/zwagi i poznaj w czym tkwi sekret zdrowego odżywiania. Organizm syty chudnie szybciej. To naturalny proces warto go uruchomić i nie martwić się co nam wolno a czego nie wolno jeść. Tu jesz to co lubisz i chudniesz. Zapraszam do odwiedzenia w słusznej sprawie to nie spam. To możliwość pomocy.

2013-01-30 13:15:56
~Ala

Jedzenie to przyjemność, teraz nie musisz z niego rezygnować aby schudnąć. Jesz i chudniesz i tak tydzień po tygodniu tracisz średnio 1,5 kg. Pomyślisz sobie że to bzdura. Skoro tak to dlaczego to czytasz. Zainteresowało cię to. Wiec do finału zastosuj i uwierz że to możliwe kalorie-zdrowia.pl tłuszcz nie ma szans. Pamiętaj jesz i chudniesz, jesz i chudniesz, jesz.....

2013-01-30 13:14:49
~Ala

Jedzenie to przyjemność, teraz nie musisz z niego rezygnować aby schudnąć. Jesz i chudniesz i tak tydzień po tygodniu tracisz średnio 1,5 kg. Pomyślisz sobie że to bzdura. Skoro tak to dlaczego to czytasz. Zainteresowało cię to. Wiec do finału zastosuj i uwierz że to możliwe kalorie-zdrowia.pl tłuszcz nie ma szans. Pamiętaj jesz i chudniesz, jesz i chudniesz, jesz.....

2013-01-30 13:14:22
~Anita

Co wy wiecie o zdrowej diecie. Nie chcesz aby ominęła cię możliwość redukcji wagi z pełnym żołądkiem koniecznie poczytaj o tym, jak chudnąć i normalnie jeść. To ważne by kalorie-zdrowia.pl działały bez zastrzeżeń. Pamiętaj bo syci również chudną. Tak jak ja po dwóch ciążach 12,5 kg.

2013-01-30 13:11:30
~Dzim43

Obiadam się codziennie daniami z klasą i smakiem! Wygrywam ponad 20000zł miesięcznie w systemie z strony: bogaty-typy.pl i mogę sobie pozwolić na luksus/ Dzięki

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.