wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

W slow joggingu spalamy dwa razy więcej kalorii niż podczas marszu

 

Slow jogging zdobywa na świecie dużą popularność. Od zwykłego joggingu różni się tym, że biega się wolno, co nie powoduje zmęczenia. Często nazywany jest więc bieganiem z uśmiechem. Organizm spala jednak dwa razy więcej kalorii niż w czasie szybkiego marszu. Podczas treningu można w ciągu 10 minut spalić 200 kalorii, tymczasem podczas spaceru tylko 100.

 

 Jest to aktywność, która nie obciąża stawów, mięśni i może ją uprawiać każdy, nawet jeżeli przez ostatnie 10 lat siedział przy komputerze i nic nie robił. Poleca się tę formę aktywności fizycznej osobom powyżej 50. i 60. roku życia. Jest to również doskonała aktywność fizyczna, jeżeli mamy 20-25 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mateusz Jasiński, trener biegania.
 
Biegając w ten sposób, nie ma konieczności myślenia o tym, w jaki sposób układać górną sylwetkę.

 – Biegamy bardzo luźno, swobodnie, ciało mamy wyprostowane, patrzymy przed siebie, nie zadzieramy podbródka, ani do góry, ani na dół, tak, aby nie blokować sobie dostępu do powietrza i po prostu uśmiechamy się – wyjaśnia trener biegania.

Uprawiając slow jogging, należy trzymać się kilku zasad. Po pierwsze trzeba biegać z przedniej części stopy, czyli zaczynać od śródstopia. Ruch od przedniej części stopy jest najbardziej naturalny, tak zachowuje się stopa, kiedy biegamy boso lub skaczemy.  – Mamy wtedy lepszą dynamikę odbicia, lepszą amortyzację, która wpływa na bezpieczeństwo i utrzymanie mięśni w trakcie naszego biegu – tłumaczy Mateusz Jasiński.

 

Drugą zasadą jest odpowiednia liczba kroków, którą należy wykonywać w trakcie biegu. Aby slow jogging był efektywny, trzeba w ciągu minuty zrobić ok. 180 kroków. W ciągu godziny można więc przebiec zaledwie 4-5 km.

 – Jest to takie tempo, które nie sprawia żadnych problemów oddechowych. To znaczy tak, żebyśmy w trakcie biegu moglibyśmy swobodnie rozmawiać przez telefon. Jest to tempo odpowiadające marszowi, które nie sprawia nam też problemów wysiłkowych – podkreśla Mateusz Jasiński.

 

Do uprawiania slow joggingu najlepiej nadają się buty lekkie i z minimalną funkcją amortyzacji. Dzięki tego typu butom, stopa rusza się w naturalny sposób, pracują też wszystkie mięśnie.

Jeżeli biegamy w takich zwykłych butach do biegania i mają one dużo amortyzacji, to w tym momencie wiele naszych partii mięśniowych śpi. Dlatego slow jogging dobrze jest uprawiać w butach minimalistycznych, ponieważ angażują one więcej partii mięśniowych – mówi Mateusz Jasiński

 

Slow jogging wymyślił prof. Hiroaki Tanaka, dyrektor Instytutu Fizjologii Sportu w Japonii. W 1995 r. Amerykańskie Towarzystwo Medycyny Sportowej pozytywnie oceniło skuteczność nowego sposobu biegania. Slow jogging zdobył popularność 14 lat później, kiedy zainteresowały się nim media.

 

Takie bieganie ma bardzo dobry wpływ na nasz organizm. Wzrasta też wydolność organizmu, stajemy się coraz bardziej sprawni i możemy odzyskać młodość. Najważniejsze jest, aby biegać z prędkością, która nie doprowadzi do utraty oddechu – uważa prof. Hiroaki Tanaka.

 

Badania prof. Tanaki wykazały również, że slow jogging wpływa na kondycję umysłu. Uprawiany przez 6 miesięcy, 3 razy w tygodniu, przez godzinę spowodował, że zwiększyła się liczba komórek mózgowych uczestników eksperymentu.

 

mtr

REKOMENDACJA
2016-08-25 18:36:55
~szyszka

Stosując Foreverslim mi bardziej zależało na tym aby schudnąć ze względów zdrowotnych niż ze względów estetycznych.Stosowałam dietę ruszałam się i przestrzegałam zasad kuracji i systematycznie brałam tabletki.I w końcu udało mi się schudnąć.Zdecydowanie czuję się teraz lepiej nie męczy mnie już zadyszka a co do figury nie powiem też się z niej cieszę.

2016-05-12 18:47:41
~Amanda

Do joggingu polecam stosowanie suplementów firmy Olimp. Przy aktywności fizycznej efekty są murowane! Ja chodzę na siłownię i zaczęłam używać Define It Lady - suplement przyspieszający spalanie tkanki tłuszczowej. Znacznie szybciej przychodzą efekty, zbędne kilogramy gubione są w przyspieszonym tempie! Polecam!

2015-10-27 13:45:12
~HUBERT

Bieganie zawodowe jak i rekreacyjne sprowadza się do jednego, tego samego problemu, sprzęt czyli głównie obuwie. Ja miałem dość długo problemy ze stopami i odpowiednią amortyzacją w butach, nie znałem się zbytnio na butach, Na początku roku kupiłem buty z New Balance, dokladnie model 1080 i jest super na razie nie zmieniam butów, bo do dzsisiaj wyglądają jakby było nieużywane a biegam codziennie

2015-09-09 14:14:10
~Ania

Według mnie aby podnieść efektywność redukcji, tym samym podwajając jej efekty Należy zainwestować w suplement diety. Od siebie mogę polecić ten oto link [ http://bit.ly/SzybkoSchudnij ]znajdziesz tam suplement, który pomógł mi efektywniej zgubić tkankę tłuszczową a dodatkowo usuwa on szkodliwe toksyny z organizmu. Oparty jest na wyciągu z pestek Irvingia Gabonensis. Trzymam kciuki ;) Ania

2015-06-10 21:19:15
~gienia

Dzięki Foreverslimowi schudłam bardzo dużo.Ważne jest to aby ściśle przestrzegać zasad kuracji.Są one jasno określone.Nie ma możliwości żeby nie schudnąć stosując dietę Foreverslim i ćwicząc nie koniecznie codziennie.

2015-01-06 13:12:01
~sylwia

Bieganie i wszelka aktywność to podstawa odchudzania, ważna jest też niskokaloryczna dieta. Można też wspomagać się suplementami takimi jak Acetomale, efekt murowany, 3kg w 2 tygodnie.

2014-06-20 11:11:52
~kasia

Sam o bieganie nie pomoże. Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com /gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdemu to polecam

2014-06-16 21:26:12
~zosia

W pobliskim sklepie pracuje pewna Pani, której sylwetki pozazdrościła by każda z nas. Gdy rozmawiałyśmy kilka miesięcy temu o dietach okazało się, że całkiem niedawno ta atrakcyjna Pani miała 16 kg nadwagi i nosiła rozmiar 48. Jeszcze większym zaskoczeniem dla mnie było iż ma 57 lat. Okazało się, że korzysta ze zdrowych rozwiązań i poleciła mi pewien Klub ( klubdiety.pl/o-klubie ) dzięki któremu wygląda dziś wspaniale i czuje się znakomicie, zawsze jest w świetn

2014-06-06 00:11:00
~ęą

Andreas, to raczej ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Iw ma rację, bo w artykule na pewno jest błąd.Jest napisane 200 kalorii. Uważasz że to poprawna wartość? Otóż nie. Cóż to bowiem jest 200 kalorii. Przeciętnej budowy mężczyzna potrzebuje dziennie ok. 2000 kilokalorii.A zatem biegać 10 min i spalić tylko 200 kalorii? Wielu takich "redaktorków" wprowadza w błąd czytelników nie podając prawidłowych danych. Z kolei spalić 200 kilokalorii w ciągu 10 min. bi

2014-06-05 20:16:05
~magda

to cos dla mnie, bo szybkiego biegu nie lubie, a to moze sie udac, wzielam sie za siebie, jem zdrowo, ruszam sie, do tego dodalam jeszcze sok aloesowy z oleofarm, ktory wspomaga odchudzanie i prace ukladu pokarmowego, mam nadzieje ze do wrzesnia bede spektakularne efekty

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.