wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

Warzywno - owocowa bomba witaminowa

12.08.2008

Od pierwszych dni lata aż do późnej jesieni owoce i warzywa zachwycają intensywnością smaków i kolorów. W tym czasie warto jak najczęściej po nie sięgać – świeże i pachnące smakują przecież najlepiej. Jeśli mamy taką możliwość, wśród wielu straganów, które oferują swoje produkty, dobrze jest poszukać takich sprzedawców, którzy zaopatrują się u bezpośrednich producentów – rolników czy sadowników.

Witaminki, witaminki
Owoce i warzywa są niezwykle cennym źródłem witamin, błonnika pokarmowego, substancji mineralnych, kwasów organicznych oraz wielu innych elementów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Trudno nawet wymieniać całe bogactwo skarbów, jakimi matka natura darzy nas w owocach i warzywach – każde z nich jest niczym skrzynia pełna witaminowego bogactwa. Zamiast sięgać po różnego typu preparaty, których zadaniem jest uzupełnianie składników, których brakuje w naszej diecie, wzbogaćmy dietę o produkty, które w naturalny sposób wyrównają niedobory niezbędnych dla organizmu witamin i minerałów. Ważne, by nasz warzywno – owocowy suplement diety był jak najbardziej różnorodny, ponieważ każde warzywo i każdy owoc to źródło różnych składników witaminowych.



Owocowy czas
Lato to czas, kiedy owoce nabierają soczystych kolorów i kuszą, by po nie sięgnąć. Oto kilka losowo wybranych przykładów, które mam nadzieję, przekonają niedowiarków, że naprawdę warto zadbać o to, by nie zabrakło ich w naszym codziennym menu.
• Agrest – to nie tylko bogate źródło witamin z grupy B oraz witaminy C, wpływa też na ułatwienie procesów trawiennych, a dzięki wysokiej zawartości magnezu i wapnia dobrze wpływa na wzrost kości i zębów.
• Czereśnie – zarówno żółte jak i czerwone są szczególnie wskazane dla osób, które cierpią na problemy związane z reumatyzmem lub uskarżają się na problemy z sercem; uważać natomiast powinny osoby, które mają problemy z trawieniem, ponieważ czereśnie nie należą do kategorii produktów lekkostrawnych.
• Czarne jagody – owoce jagody pomagają przy problemach z zaparciami, ale są skuteczne również w walce z biegunką (wszystko zależy od tego, czy skusimy się na świeże czy suszone owoce tej rośliny). Zastosowanie lecznicze ma również wywar na bazie liści jagodziny (stany zapalne układu moczowego i pokarmowego).
• Poziomki – są wskazane dla osób z problemami sercowymi i układu krwionośnego, a dzięki właściwościom ułatwiającym przemianę materii, pomagają zapobiegać problemom z nerkami.
• Porzeczka – zarówno czarna, jak i czerwona czy biała zawiera więcej witaminy C niż cytryna! Jest też cennym źródłem wapnia. Jej spożywanie zapobiega przeziębieniom, reumatyzmowi czy problemom z sercem, jest też wskazana w diecie kobiet oczekujących potomstwa.

1 2
Tagi: dietawitaminywarzywaowoce
REKOMENDACJA
2008-08-12 11:35:01
~Miśka

Ważne jest umiejętne przygotowanie posiłków z warzyw i owoców. Najlepsze sa surowe.

2008-08-12 11:33:45
~Bobek

Nie znoszę warzyw i nie zamierzam ich jeść! Wolę juz łykać tabletki!

2008-08-12 11:30:40
~Arabella

Trzeba korzystać z sezonowych warzyw i owoców! Potem zimą juz ich nie będzie!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.