wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

10 grzechów odchudzających się

16.03.2009

Razem z pierwszymi promieniami wiosennego słońca za oknem, zaczyna się wyścig w odchudzaniu się. Nie ma niczego złego w tym, że chcemy zadbać o swoje ciało, które przez zimę nieco przybrało na wadze. Należy to jednak robić z głową. Czego należy strzec się jak ognia?

1.    Dieta cud
Pierwsza i najważniejsza zasada. Dieta cud po prostu nie istnieje. Najwłaściwsza dieta, zgodna jest z potrzebami Twojego organizmu i opracowana przez dietetyka. Musi ona uwzględniać Twoją aktualną masę ciała, predyspozycje, nawyki żywieniowe oraz wiele innych czynników. Jeśli chcesz schudną tylko kilka kilogramów, możesz wypróbować różnego typu diety, jakie znaleźć można na stronach internetowych. Jeśli natomiast masz poważne problemy z nadwagą, potrzebujesz specjalisty, który przeprowadzi Cię przez kurację odchudzającą. I jeszcze jedno – dieta to nie głodówka! Najważniejsza w trakcie diety jest zmiana nawyków żywieniowych.

2.    Jedzenie w wersji light


Mleko bez tłuszczu, jogurt w wersji light i zupa na wodzie. Magiczne słowo „light” robi furorę wśród produktów spożywczych.  Podobnie jak produkty z kolorowymi napisami typu slim, fit, fitness. Niestety, nie ma żadnych możliwości kontroli tych informacji na opakowaniu z normą, jaka jest dla nich wyznaczona, ponieważ produkty te nie wymagają żadnych certyfikatów. Dlatego tak ważne jest, by dokładnie sprawdzać ich skład i porównywać ze składnikami zawartymi w produktach nie oznakowanych jako dietetyczne.

3.    Zgubne przekąski
Pięć posiłków dziennie. Tylu potrzebuje zdrowy organizm, aby normalnie funkcjonować w ciągu dnia. Nie muszą być one duże. Jak ognia należy natomiast unikać wszelkiego typu przekąsek  Batoniki – żeby zabić głód, chipsy i paluszki z nudów. To najwięksi wrogowie osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Jeśli już musisz po coś sięgnąć, żeby przekąsić coś między  posiłkami, niech będzie to marchewka albo jabłko.

4.    Podróż bez paliwa (śniadanie)
Stare polskie porzekadło mówi: „zjedz śniadanie, a kolację oddaj wrogowi”.  Niestety, wielu z nas zapomina o tej prawdzie i dzień zaczyna bez śniadania, sądząc że w ten sposób straci na wadze. Tymczasem nic bardziej mylnego. Śniadanie jest jak dla samochodu paliwo, to dzięki niemu mamy siły, aby zmagać się z zadaniami całego dnia. Organizm pozbawiony śniadania nie ma energii, by właściwie rozpocząć dzień.

5.    Słomiany zapał
Zniechęcenie to wróg numer jeden. Efektów diety nie widać od razu. Kolejne dni mijają, a waga ani drgnie. Co zrobić? Warto wyznaczyć sobie tzw. dni ważenia. Najlepiej raz w tygodniu (nie częściej). Odchudzanie to proces długofalowy. W ciągu tygodnia nie powinno tracić się więcej niż 1-2 kg. Tak naprawdę dopiero po dwóch tygodniach poczujesz więc różnicę.

1 2
REKOMENDACJA
2016-05-12 22:51:06
~Kate

W odchudzaniu się trzeba bardzo dużej wytrwałości. Ja soją wspomogłam nieco suplementami z linii Queen Fit firmy Olimp. Zaczęłam od Define It Lady, a gdy zobaczyłam, że dużo szybciej spada mi waga, zaczęłam stosować również inne suplementy z tej linii i chodzić regularnie na siłownię. Polecam Wam dziewczyny! Produkty są super!

2015-09-09 14:59:56
~Karolina

Według mnie aby podnieść efektywność redukcji, tym samym podwajając jej efekty Należy zainwestować w suplement diety. Od siebie mogę polecić ten oto link [ http://bit.ly/SzybkoSchudnij ]znajdziesz tam suplement, który pomógł mi efektywniej zgubić tkankę tłuszczową a dodatkowo usuwa on szkodliwe toksyny z organizmu. Oparty jest na wyciągu z pestek Irvingia Gabonensis. Trzymam kciuki ;) Karolina

2014-01-31 21:03:36
~juleczka

Jeżeli chcesz w końcu zapomnieć o zbędnych kilogramach, nie brnij w diety które na chwilę pozbawią cię kilku kilogramów a waga i tak powraca ze zdwojoną siłą, (klubdiety.pl) zdrowo, skutecznie bez głodówek zapomnisz na zawsze o tłuszczu który nie pozwala ci wskoczyć w wymarzony ciuch

2010-09-02 16:30:27
~Kacha

Jeżeli chcesz odchudzić się zdrowo, bezpiecznie i na stałe skorzystaj z programu naszego centrum redukcji wagi. Oferujmy bezpłatne konsultacje przez cały czas odchudzania a także po jego zakończeniu. Nie musisz opuszczać posiłków. Możesz jeść trzy posiłki dziennie i jeszcze dwie przekąski! Dołącz do tysięcy zadowolonych osób które nie tyją po zakończeniu odchudzania. Wchodząc na stronę: www.idealnafigura.eu

2009-04-12 22:43:10
~jan

Po co tu wielce filozofować jak sprawa jest bardzo prosta. Ogranicz do minimum spożywanie cukrów (węglowodanów) zostaw jedynie odrobinę zielonych warzyw i ziemniaków i to co jadło sie dawniej czyli jajka, masełko, śmietana, sery tłuste i dużo ruch i nie będzie problemu.

2009-04-07 12:01:10
~Marcinus

I jeszcze jedno , w Polsce funkcjonowało następujące zdanie "Rano jedz jak król, w południe jak książę, a wieczorem jak żebrak" Pozdrawiam

2009-04-07 12:00:24
~Marcinus

W kwestii fragmentu "Stare polskie porzekadło mówi: „zjedz śniadanie, a kolację oddaj wrogowi”. Należy zauważyć, że cytowany fragment nie jest polskim porzekadłem, a funkcjonowało już na wiele wieków przed pojawieniem się państwa polskiego. Całe zdanie powinno brzmieć tak " Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem a kolację oddaj wrogowi", jest to stare chińskie przysłowie, które przywędrowało przez Azję mniejszą do Europy do Grecji i

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.