wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

ABC odchudzania

Mity żywieniowe

18.03.2008

Czy jedzenie light na pewno jest zdrowsze i mniej kaloryczne, a picie dużych ilości wody mineralnej oznacza same korzyści? Warto dowiedzieć się, jakie znane powszechnie zasady odżywiania tak naprawdę są tylko nieprawdziwymi mitami.

Śniadanie
Wśród wielu Polaków pokutuje opinia, że śniadanie powinno być obfite. - To w końcu pierwszy posiłek dnia, musi nam dostarczyć energii na wiele godzin aktywności – tłumaczą. Ten stereotyp utrwalają w nas też reklamy, w których często pokazywana jest szczęśliwa rodzina zasiadająca tuż po przebudzeniu do suto zastawionego stołu. Zazwyczaj jest na nim wiele bogatych w cukier słodkości (m.in. musli, miodu czy drożdżówek), bo zawierają one glukozę. To dzięki niej wzrastają nasze zdolności intelektualne. Okazuje się jednak, że nasz organizm utrzymuje poziom glukozy na stałym poziomie, do tego potrafi ją magazynować. Nie jest więc tak, że bez dawki cukru z samego rana, nie będziemy mogli funkcjonować do końca dnia.


Liczne eksperymenty pokazują, że bardzo dobrze radzimy sobie, kiedy rano nie zjemy nic lub jedynie coś bardzo lekkiego i w niewielkiej ilości (o wartości do 100 kilokalorii, czyli tyle co jeden banan. Dla porównania: pączek ma 300-350 kilokalorii). Testy pamięciowe najlepiej zdają osoby, które po przebudzeniu spożyją posiłek niskoglikemiczny  (np. jogurt, jabłko czy chleb żytni), czyli taki, który powoli podnosi ilość cukru. Tylko trochę gorsze wyniki osiągają ci, którzy rano nic nie zjedzą.
Obfite śniadanie nie najlepiej przygotowuje nas do działań w sytuacjach stresowych, bo organizm wytwarza po nim zbyt dużo kortyzolu – hormonu, który przygotowuje nas do walki. Wtedy człowiek robi się ospały. Kiedy zjemy małe i niskokolaroczny śniadanie będziemy najlepiej przygotowani do radzenia sobie na egzaminie czy spotkaniu rekrutacyjnym. Natomiast na czczo najbardziej wzrasta nasz refleks.

1 2 3
REKOMENDACJA
2016-05-13 00:13:26
~Hania

W odchudzaniu ważna jest zbilansowana dieta, którą warto jest wspomóc suplementem przyspieszającym spalanie tkanki tłuszczowej. Ja stosuję Define It Lady z linii Queen Fit firmy Olimp i jestem mega zadowolona z jego działania. Dużo szybciej niż przedtem spada moja waga. Bardzo skuteczny suplement!

2015-09-09 15:11:54
~Ania

Według mnie aby podnieść efektywność redukcji, tym samym podwajając jej efekty Należy zainwestować w suplement diety. Od siebie mogę polecić ten oto link [ http://bit.ly/SzybkoSchudnij ]znajdziesz tam suplement, który pomógł mi efektywniej zgubić tkankę tłuszczową a dodatkowo usuwa on szkodliwe toksyny z organizmu. Oparty jest na wyciągu z pestek Irvingia Gabonensis. Trzymam kciuki ;) Ania

2014-01-05 19:05:37
~tośka

Dlaczego ciągle się odchudzamy……. a co gorsza waga powraca po skończonej diecie. Wiele diet pozbawionych jest wartości odżywczych przez co tracimy najważniejsze, nasze zdrowie. Jeżeli mogę się podzielić moimi doświadczeniami to powiem jedno, odchudzajmy się w zgodzie z naturą ( klubdiety.pl), w diecie zachowana musi być równowaga, musimy spożywać niskokaloryczne posiłki ale pełnowartościowe.

2011-03-05 08:56:05
~logika

Cytat: Obfite śniadanie nie najlepiej przygotowuje nas do działań w sytuacjach stresowych, bo organizm wytwarza po nim zbyt dużo kortyzolu – hormonu, który przygotowuje nas do walki. Wtedy człowiek robi się ospały. Pytanie: Gdzie tu logika??? Jak człowiek wytworzy "hormon walki", to raczej powinien być pobudzony...

2010-09-02 17:00:01
~Kacha

Trzeba jeść regularnie, zdrowo. Wtedy nie będziemy tyć! I nie będzie efektu Jo-Jo Polecam sprawdzone, smaczne, zdrowe i proste odżywianie, bez wyrzekania się potraw. Sama schudłam 10 kg i bez efektu jo-jo:) www.idealnafigura.eu

2009-02-21 16:37:58
~aniMKa

Niekoniecznie pomiędzy 1300 a 1500 kalorii.. bo jak jest się osobą b. aktywną fizycznie to przy takich ilościach kalorii można nędznie skończyć.

2008-06-05 17:38:21
~BezNicku

najbezpieczniej i najzdrowiej jest jadac nie mniej niz 1300 a nie więcej nic 1500 kcal,porcje nie za duze co 3 godziny,ostatni posiłek 3 godziny przed snem.Tylko tak jedzac chudnie się do kilograma tygodniowo,bez jojo,nie ma sie depresji i dzikich napadów głodu

2008-05-18 12:34:15
~mruk

Jak zwykle należy zachować rozsądek i umiar oraz słuchać sygnałów własnego organizmu. Jak chce się jeść to trzeba coś zjeść, a jak jestem spragniony to należy się napić. Nic profilaktycznie i na zapas. Ot i cała filozofia zdrowego żywienia.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.