wyszukanie zaawansowane

Katalog diet

Dieta DASH

fotolia.com
16.08.2013
Dieta DASH została wymyślona specjalnie dla osób chorych na nadciśnienie tętnicze. Już po dwóch tygodniach jej stosowania możesz znacząco obniżyć ciśnienie, a co za tym idzie - wspomóc swoje serce i naczynia krwionośne.
 
Nadciśnienie tętnicze dotyka prawie 1/3 dorosłej populacji większości krajów. W profilaktyce i leczeniu tej choroby układowej istotną rolę odgrywa nie tylko stosowanie odpowiednich medykamentów, ale przede wszystkim zmiana stylu życia, która obejmować powinna zmianę nawyków żywieniowych, zwiększoną aktywność  fizyczną, zaprzestanie palenia tytoniu, ograniczone spożycie alkoholu i normalizację masy ciała.
 
Jak powstała dieta DASH
Dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) powstała na podstawie badania, które objęło prawie 500 dorosłych osób z rozpoznanym nadciśnieniem tętniczym lub wartościami granicznymi ciśnienia.  
 
Zostali oni podzieleni na grupy u których przez 11 tygodni stosowano różny model żywienia. Już po 2 tygodniach odnotowano znaczny spadek ciśnienia u osób, będących na diecie DASH. W skład ich posiłków wchodziły warzywa i owoce, niskotłuszczowy nabiał, drób, ryby i produkty pełnoziarniste. Kontynuacją tego badania było badanie DASH- Sodium,  w którym dodatkowo obniżono zawartość soli w diecie.
 
14 dni do sukcesu
Stosując dietę DASH już po 14 dniach istotnie obniża się ciśnienie tętnicze, średnio o 6mm/Hg ciśnienie skurczowe i o 3mm/Hg ciśnienie rozkurczowe. U pacjentów leczonych farmakologicznie dieta poprawia odpowiedź na leczenie. Dodatkowo dieta DASH obniża poziom cholesterolu we krwi, redukuje masę ciała i reguluje procesy trawienne. Pierwsze efekty widać już po 2 tygodniach, jednak dobre nawyki żywieniowe warto stosować już do końca życia.
 
Reguły diety DASH
Najważniejszym elementem diety jest spożywanie regularnych posiłków 5 razy dziennie.  Każdy z nich komponowany jest z określonej grupy produktów. Posiłki powinny zawierać w sobie produkty pełnoziarniste, które nie tylko są głównym źródłem energii, ale przede wszystkim są bogate w błonnik.
 
Zmniejszenie spożycia soli to kolejna ważna w diecie DASH reguła. Dozwolone jest maksymalnie 1500 mg soli na dobę, co stanowi niecałe 2/3 łyżeczki. Do warzyw ubogich w sód zaliczamy zielony groszek, paprykę, szczypiorek, szparagi i sałatę. 
 
Owoce można jeść nie przejmując się zawartością sodu, która w większości z nich jest znikoma. Warto jednak nie jeść ich bez umiaru, gdyż zawierają w sobie sporo cukrów prostych, które powinny być ograniczane w diecie DASH. Zazwyczaj wystarczy jednak ograniczenie słodyczy i słodkich napojów.
 
1 2
REKOMENDACJA
2015-06-03 11:22:23
~Adam

Bardzo dobra i zdrowa dieta, według najnowszych rankingów numer 1 na świecie - dbasz o zdrowie i utrzymujesz wagę. Korzystam z pomocy dietetyka z dietomat.pl - spróbujcie.

2015-01-29 19:06:35
~szczupła

gdy nie wiedziałam jak schudnąć moja przyjaciółka poleciła mi ( http://klubdiety.pl/wyniki-diety ), wszystkie dotychczasowe diety były skuteczne na chwilę a zaraz waga powracała, dzięki memu opiekunowi i zdrowemu odżywianiu cieszę się figurą jaką miałam w młodości

2013-08-19 09:08:20
~markus

zielona kawa, owoce goji... http://zielarniaimbir.blogs pot.com/

2013-08-19 08:57:38
~Chudnij i Ty

Nie zdążyłeś w tym roku z wymarzona sylwetką? Nic straconego! Weź się za siebie już dziś , żeby mieć pewnośc że w nastepnym roku wyjdziesz na plażę bez kompleksów! Skorzystaj z planów odchudzających i nie tylko wpisując na fejsie słowa dieta trening suplementacja. Polecam!!!

2013-08-19 06:28:06
~miska

tylko ocet jablkowy

2013-08-18 12:59:05
~lol

od pomidorów można dostać uczulenia w postaci pokrzywki

2013-08-18 11:03:16
~beata

Od lat zmagałam się z moimi kg! Próbowałam różnych sposobów na pozbycie się nadwagi, ale waga wracała. Aż wreszcie ktoś polecił coś rewelacyjnego!Nawet nie wiem kiedy zgubiłam te kg, wiem tylko ze nie glodowalam i jadłam ulubione moje potrawy a chudłam. Waga nie wróciła:) Chcesz się dowiedzieć więcej? zajrzyj www.idealnafigura.com/gbere s

2013-08-18 10:05:03
~JAGODYACAI.NET.PL

nie ma co stosować diet, warto regularnie się odżywiać ponadto stosowałam jagodę acai - jagodyacai.net.pl dzięki czemu zrzuciłam 11 kg w 2 miesiące.

2013-08-18 09:52:28
~http://oobzarciuch.blogspot.com/

pomysły na dobre i nie koniecznie kaloryczne i ciezkie dania znajdziesz na naszej stronie http://oobzarciuch.blogspot.com/

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.