wyszukanie zaawansowane

Katalog diet

Ranking: najlepsza dieta na 2015

Shutterstock
24.03.2015

Dieta DASH – stosowaliście kiedyś? Według jednego z rankingów to najlepsza dieta. Najlepsza, bo nie tylko odchudzająca, ale i zdrowa. Ważne, by w gąszczu setek autorskich diet nie zapominać o tym, że w czasie odchudzania możemy nieopatrznie sobie zaszkodzić.

Która dieta jest najskuteczniejsza? Zadajcie to pytanie dziesięciu osobom. Każda powie co innego. Jedna usłyszy coś od kogoś, inna przeczyta w gazecie, jeszcze inna opowie o swoich doświadczeniach. Z tym mętlikiem zmierzyli się redaktorzy i dietetycy portalu U.S News, tworząc ranking najlepszych planów żywieniowych. To, co moim zdaniem zasługuje na pochwałę, to fakt, że nie chodziło tylko o znalezienie najskuteczniejszych diet, a o wybranie takich, które są do tego jeszcze zdrowe. W rezultacie, oprócz diety odchudzającej, powstało 6 innych kategorii „the best of”: dieta dla diabetyków, dla serca, „komercyjna”, dieta ze zdrową żywnością, łatwa w stosowaniu i dieta bazująca na roślinach. Przetestowano 35 planów żywieniowych. Stworzono też ranking podsumowujący wszystkie kategorie i wybrano najlepszą dietę za całokształt. Oto wyniki:

1. miejsce: Dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) - to plan sporządzony z myślą o przeciwdziałaniu nadciśnieniu w oparciu o badania amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia z lat 90. Ogólne zasady: jemy sporo warzyw i owoców, lekki  nabiał, ograniczamy nasycone kwasy tłuszczowe i inne tłuszcze.



2. miejsce: Dieta TLC (Therapeutic Lifestyle Change) – dieta opracowana również przez Narodowy Instytut Zdrowia w celu ochrony przed chorobami serca i naczyń. Kluczowa zasada to ograniczenie nasyconych kwasów tłuszczowych i tłuszczy trans na rzecz większego spożycia produktów bogatych w błonnik i węglowodanów złożonych.

3. miejsce:

Dieta śródziemnomorska – Są dowody na to, że obniża ryzyko rozwoju syndromu metabolicznego, chorób serca, cukrzycy typu 2, niektórych rodzajów raka, depresji, choroby Alzheimera. Jadłospis bazuje na owocach i warzywach, zbożach i produktach pełnoziarnistych, roślinach strączkowych, orzechach i pestkach. Tłuszczy dostarcza nam przede wszystkim oliwa z oliwek; orzechy, nabiał, umiarkowane ilości ryb i mięsa. Jeśli interesują was szczegóły na temat tej diety, zajrzyjcie tutaj.

Dieta Kliniki Mayo – polega na zastąpieniu złych nawyków dobrymi. Zdrowe śniadanie, 4 porcje owoców i warzyw dziennie, produkty pełnoziarniste, zdrowe tłuszcze, 30 minut ćwiczeń dziennie zamiast: jedzenia przed telewizorem, dosypywania cukru, niezdrowych przekąsek, dużych ilości mięsa i nabiału oraz jedzenia „na mieście”. To 5 kluczowych zasad diety opracowanej przez ekspertów z Kliniki Mayo (USA).

Dieta Strażników Wagi  (Weight Watchers) – to bardzo ciekawa dieta, inna niż wszystkie. Opracowała ją firma propagująca zdrowy styl życia, która działa już od przeszło 40 lat. Zamiast kalorii dostajemy zindywidualizowaną listę produktów z przypisanymi do nich punktami. Każdy otrzymuje pulę punktów do wykorzystania w ciągu dnia i na tej podstawie samodzielnie komponuje dietę dla siebie. Podczas dnia można zaoszczędzić kilka punktów, aby potem móc je wykorzystać np. na wieczornym przyjęciu. Ta dieta wygrała też w rankingu najłatwiejszych w stosowaniu diet.

Macie swoich faworytów?

 

Tekst: Julia Krupińska, hellozdrowie.pl

 

 

Hellozdrowie.pl

 

 

REKOMENDACJA
2017-07-03 15:20:02
~Kunia

Tyle ile osób tyle sposobów na odchudzanie.Jedni chcą się odchudzać na samej diecie inny używają do tego tabletek na odchudzanie.Ja należę do tej drugiej grupy.Bo schudłam dzięki tabletką Foreverslim.I nie żałuję ani jednej wydanej złotówki na te tabletki.Było warto bo bycie atrakcyjną kobietą jest bezcenne.

2016-01-29 13:50:59
~Patti

Nie bardzo wierzę w te diety cud. Ja wybrałam się na wizytę do dietetyka i powiedział mi jak mam się odżywiać żeby schudnąć. Polecił mi też naturalne tabletki be slim 3. Udało mi się w 7 miesięcy zrzucić 19 kg.

2015-04-08 17:36:08
~bernatka

Jeżeli powrócimy do natury nasze ciało wyzdrowieje a w skutek tego zredukujemy tkankę tłuszczową i uformujemy sylwetkę, ja już od 5 lat nie mam problemów z nadwagą a miałam 24 kg nadbagażu, mało tego nie chodzę głodna i mam mnóstwo energii i, w dalszym ciągu jestem pod stałą opieką specjalisty, polecam ( http://klubdiety.pl/wyniki-diety )

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.