wyszukanie zaawansowane

Katalog diet

Dieta Montignac

23.07.2008

Dieta Montignaca oparta jest na założeniu, że tycie jest efektem nie jedzenia zbyt dużych ilości, tylko niewłaściwie skomponowanego jadłospisu. Wg tej diety nadwaga jest skutkiem nadmiernego spożywania tzw. złych  węglowodanów.

Dieta nie polega na liczeniu kalorii czy ograniczeniu jedzenia. Jadłospis ułożony jest tak, aby nie dopuścić do gwałtownego wzrostu stężenia glukozy we krwi. To, czy dany produkt podwyższy poziom cukru we krwi, określa indeks glikemiczny (IG) Produkty z niskim indeksem glikemcznym ( czyli poniżej 55) to przede wszystkim warzywa, rośliny strączkowe i owoce. Produkty charakteryzujące się wysokim IG (powyżej 70) to przetworzone produkty zbożowe, np. biała mąka, białe pieczywo, ciastka.


               
Oczekiwane efekty
Poziom cukru jest tym wyższy we krwi, im wyższa jest wartość IG w danym produkcie. Zjedzenie produktu zawierającego węglowodan o wysokim IG powoduje skok poziomu cukru we krwi, co w efekcie daje gwałtowne wydzielanie insuliny. Poziom cukru we krwi łatwo obniża się, ale spada do wartości znacznie niższej niż wyjściowa i powoduje uczucie głodu. W efekcie sięga się po przekąski pomiędzy posiłkami. Ułożenie diety opierającej się na produktach o niskim IG powoduje spadek masy ciała około kilograma, dwóch tygodniowo. Dietę tę należy stosować nie krócej niż przed dwa, trzy miesiące. Przerwy pomiędzy posiłkami nie  mogą być krótsze niż trzy godziny, chyba, że posiłek zawierał tłuszcz – wówczas kolejny posiłek może być zjedzony po czterech godzinach. Nie należy opuszczać żadnego posiłku – powinno się jadać obfite śniadania, normalne obiady i lekkie kolacje. Można pozwolić sobie czasem na podwieczorek, natomiast nie można podjadać między posiłkami. Surowe owoce należy jeść albo pół godziny przed posiłkiem, albo trzy godziny po nim. Daje to dobre rezultaty, ale aby dieta przyniosła oczekiwane efekty, należy skrupulatnie trzymać się jej reguł.

1 2 3
REKOMENDACJA
2014-05-05 21:48:07
~julka

Odchudzanie często kojarzy nam się z głodem, rozdrażnieniem, zmęczeniem i złym samopoczuciem a tymczasem okres redukcji wagi to cudowny czas < klubdiety.pl > jesteśmy syci, mamy energię na codzienne wyzwania, wysypiamy się, nasz układ pokarmowy odżywa no i przede wszystkim waga spada a sylwetka się formuje, dodatkowo opieka specjalisty

2009-01-18 18:15:05
~arn

Ilość jest ważna przy odpowiedniej jakości pozywienia.Szczerze polecam wildwestjerky.plANUJ rozsądnie swoje przekąski . Wild west jerky to smaczne, zdrowe,pozywne,niskokaloryczne ,naturalne proteinki suszonej wołowinki- gorąco polecam- naprawdę warto.Mało jesz a głodu nie czujesz

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.