wyszukanie zaawansowane

Katalog diet

Dieta dr Dąbrowskiej

fot. Thinkstock
08.05.2012

Dr Ewa Dąbrowska jest lekarzem klinicznym o specjalizacji chorób wewnętrznych, tytuł doktora uzyskała na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Zajmując się badaniami z zakresu immunologii, swoje zainteresowanie skupiła na leczeniu chorób cywilizacyjnych za pomocą żywienia.

Na bazie swoich doświadczeń napisała też książki o zdrowym odżywianiu, m.in. „Ciało i ducha ratować żywieniem” oraz „Przywracać zdrowie żywieniem”.

W swojej wieloletniej praktyce spotykała się z przypadkami chorób, wobec których konwencjonalna medycyna nie była skuteczna. To właśnie dla osób, którym leczenie farmakologiczne nie przynosiło oczekiwanych rezultatów, opracowała dietę warzywno-owocową, jako nowatorską metodę leczenia i zapobiegania chorobom.

Program dr Dąbrowskiej to w istocie półgłodówka lecznicza, post, który możemy stosować jako kurację okresową. Dzięki niej dostarczymy do organizmu witamin i mikroelementów oraz odtrujemy całe nasze ciało i wzmocnimy naturalne mechanizmy obronne. Po zastosowaniu diety następuje oczyszczenie organizmu z metabolitów leków, alkoholu, a także odkładających się w różnych zakamarkach naszego ciała produktów przemiany materii.



Wśród zalet diety wyróżnić należy także redukcję masy ciała, zwiększenie witalności, sprawności umysłowej, obniżenie cholesterolu we krwi oraz poprawę pracy gruczołów i narządów wewnętrznych.

Musimy pamiętać, że warunkiem powodzenia terapii jest wprowadzenie naturalnych produktów żywnościowych do naszego żywienia najlepiej na stałe. A zatem zadbanie o to, by na stole gościły zawsze zdrowe i świeże warzywa, owoce, rośliny strączkowe i oleje tłoczone na zimno.

Podstawową zasadą według dr Dąbrowskiej jest stosowanie warzyw i owoców - w ilościach nie przekraczających 800 kcal dziennie. Jako że są to mało kaloryczne produkty, nie dostarczymy razem z nimi zbyt wiele energii, co umożliwi przestawienie naszego organizmu na korzystanie z własnych zapasów tkanki tłuszczowej. Jednocześnie wydalimy też nadmiar wody, a wraz z nią szkodliwe złogi toksyn i produkty przemiany materii.

Zdaniem autorki diety, należy wybierać warzywa nisko skrobiowe, do których zalicza się między innymi marchew, pietruszkę, por, rzodkiew, kapustę, kalafior, cebulę, czosnek, dynię, ogórek, pomidor, paprykę, sałatę, czy zioła. Dr Dąbrowska zaleca jednocześnie spożywanie niskocukrowych owoców, wśród których wyróżnić należy: jabłka, cytryny, grejpfruty oraz jagody.

Jak podkreśla dr Dąbrowska - bardzo korzystne są zielone soki, pochodzące z pędów roślin. Stanowią one źródło aktywnych składników i enzymów o właściwościach oczyszczających i odtruwających. Dzięki nim dostarczymy naszemu organizmowi energii w najczystszej postaci. Do takich soków możemy użyć: natkę pietruszki, seler naciowy, botwinę, mniszek, pokrzywę, szczaw, szpinak, brokuły, czy choćby kapustę i sałatę.

W omawianej kuracji należy spożywać 3 posiłki w ciągu dnia o ściśle określonych porach - o godzinie 9, 14 i 19. Każdy dzień rozpoczynamy od wypicia szklanki średnio zmineralizowanej wody mineralnej z dodatkiem cytryny. Śniadanie powinniśmy zjeść najpóźniej 2 godziny po przebudzeniu. Taką dietę należy stosować cyklicznie od 1 do 6 tygodni.

Warto wiedzieć, że warzywa i owoce możemy spożywać łącznie i osobno, zarówno surowe, jak i w postaci soków własnej roboty, surówek, zup warzywnych, warzyw duszonych, czy pieczonych. Powinniśmy pić także duże ilości wody mineralnej, herbat owocowych i ziołowych, kompotów bez dodatku cukru oraz wywarów z warzyw.

1 2
REKOMENDACJA
2012-05-09 16:22:08
~kaja

Ja nie jestem w stanie żadnej diety pilnować dlatego zdecydowałam się na catering z easydiet. Oni mają dietetyków, którzy wszystko dobierają, mierzą a moim zadaniem jest tylko i wyłącznie to co dostanę podgrzać i zjeść.

2012-05-09 15:32:49
~czarooooo

co tydzień jakaś/iś nawiedzony wymyśla diety ..... PODSTAWOWA zasada to NŻTŚ .... co można przetrybić na polski............ nie żryj tyle świnko

2012-05-09 15:13:45
~elien

ze zdrową żywnością to będzie problem niestety..., bo wszędzie jest chemia poprostu wszędzie

2012-05-09 15:06:02
~1`wde

bzdury

2012-05-09 15:05:07
~Ania

Dieta Dąbrowskiej jest dobra ale na początku bardzo ciężka. Ja poczytałam fora i uznałam, że najpierw pojadę gdzieś gdzie taką dietę stosują i polecają, gdzie można się o niej więcej dowiedzieć i podpatrzeć co i jak. Wybrałam się do Dźwirzyna, do ośrodka, gdzie dieta dr Dąbrowskiej jest polecana i są o niej bardzo dobre opinie. Byłam 2 tygodnie i polecam wszystkim niezdecydowanym i wszystkim osobom, które chcą tę dietę wprowadzić w życie. Polecam Dźwirzyno.

2012-05-09 14:48:10
~itakinie

www.niemowcieminic.pl - NIEPOWTARZALNA OPOWIEŚĆ OBYCZAJOWO-FANTASTYCZNA! UNIKALNY SPOSÓB OPISU EMOCJI!! PIERWSZA TEGO TYPU POWIEŚĆ W POLSCE!!!

2012-05-09 14:05:21
~Jola

Potwierdzam -bardzo skuteczna dieta, ale właśnie to ale. Nie mogłabym żyć cały czas na takiej diecie. Po turnusie u pani Dąbrowskiej rzuciłąm się na dworcowego śledzia i o błogości ty moja jakież to wspaniałe uczucie zjeść coś innego! Myślę, że każdy powinien przynajmniej raz w roku sobie taką dietę zastosować a najlepiej co pół roku i efektu jojo nie będzie.

2012-05-09 13:56:19
~ela

Jest to dieta dla biednych!Cały tłuszcz mamy z przejedzenia!Tylko warzywa i owoce i za 6 tygodni można stracić ze 20 kg.Stosowałam i tylko ona pomaga a jak ktoś ma swoją działkę to nic nie kosztuje!!!!!!!Po zimie staram się w poście ją stosować!Działa! Kupcie jej książkę!

2012-05-09 13:52:03
~ela

Nie trzeba płacić babie majątku wystarcz kupić jej książkę i wszystko jasne! Na dukana diecie ja nie mogłam schudnąć! Na tej diecie jem ile chcę! nawet cały dzień można jeść a i tak się chudnie!Ale nie je się tłuszczu,cukru tylko warzywa i owoce do woli!!!Polecam! Jedyna dieta jaka pomaga! Przerabiałam już już różne diety!!!!!

2012-05-09 13:44:30
~ela

Kiedy chcę stracić parę kilo to stosuję tą wspaniała dietę! TYlko ona mi pomaga.Kiedyś stosowałam ja całe 6 tygodni! Rewelacja musiałam redukować leki na nadciśnienie i serce! Bo z utrata kilogramów spada ciśnienie.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.