wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Eksperci

Pani Doroto, mam 18 lat. Dotychczas ważyłam zawsze parę kg za dużo, ale nie narzekałam na rozmiar biustonoszy. Od paru miesięcy zaczęłam chodzić na aerobik, zrezygnowałam też ze słodyczy i dojadania. W ciągu 5 miesięcy schudłam ok. 7 kg. Pozbyłam się niechcianego tłuszczyku z brzucha, ud i pośladków, ale niestety przy tym zmniejszył mi się także biust. Czy poprzez ćwiczenia na siłowni na mięśnie klatki piersiowej można choć trochę powiększyć biust? Jeśli tak, czy może mi Pani doradzić jakieś ćwiczenia?

Ponieważ biust zbudowany jest głównie z tkanki tłuszczowej i gruczołowej naturalną konsekwencją odchudzania jest zmniejszenie rozmiaru piersi, ponieważ zmniejsza się zawartość tkanki tłuszczowej w całym organizmie. Ponieważ same piersi nie posiadają mięsni, ćwiczenia nie pomogą zwiększyć rozmiaru miseczki. Możemy jednak poprzez ćwiczenia poprawić postawę ciała, unieś piersi do góry, co spowoduję, ze będą wyglądały na większe.  Ważne jest wzmocnienie mięśni klatki piersiowej (najważniejszy to mięsień piersiowy większy). Warto ćwiczyć pompki, rozpiętki w leżeniu na plecach,  ściskanie np. piłeczki. Powinniśmy też zadbać o mięśnie górnej części pleców, głównie mięśnie między łopatkowe, część środkową mięśnia czworobocznego. Są to mięśnie antagonistyczne do mięśni klatki piersiowej, ich wzmocnienie wpłynie korzystnie na naszą sylwetkę, nie będziemy się garbić. Przy ładniej wyprostowanej sylwetce piersi wydają się pełniejsze i ładniej się prezentują, nawet jeśli  nie są zbyt okazałe.

Dorota Sudoł