wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Eksperci

Pani Doroto, bardzo proszę o poradę dotyczącą doboru rodzaju ćwiczeń fizycznych w moim przypadku. Mam sylwetkę typu "gruszka" (góra w rozmiarze 38, dół 42). Mam 42 lata, 160 cm wzrostu i w ważę ok. 64 kg. waga przybyła ostatnio i bardzo źle się z tym przyrostem czuję. Myślałam o ćwiczeniach na skrętnym stepperze (żeby popracowały trochę uda i pośladki), ale mam jeszcze jeden problem - żylaki i obawiam się czy ten typ ćwiczeń nie wpłynie na pogłębienie schorzenia. Bardzo proszę o w miarę możliwości szybką odpowiedź i z góry serdecznie dziękuję. Pozdrawiam, Ilona

Żylaki to choroba żył powierzchownych, za ich powstawanie, oprócz predyspozycji genetycznych, odpowiada także nasz tryb życia m.in. mała aktywność fizyczna. Krew w kończynach dolnych płynie w stronę serca dzięki pompie mięśniowej czyli pracy mięśni nóg, dlatego aktywność fizyczna to jeden z elementów profilaktyki żylaków.  Umiarkowane ćwiczenia aerobowe nie zaszkodzą, należy tylko unikać intensywnych ćwiczeń siłowych. Ale zamiast steppera polecałabym raczej jazdę rowerem lub zajęcia na pływalni: aqua aerobik lub pływanie

Dorota Sudoł