wyszukanie zaawansowane

Eksperci

Mam 16 lat 177cm i ważę 87kg. Od dawna z tym walczę ale nie wiem już co robić. Chwytałam się różnych diet nawet porady u dietetyka ale nic mi to nie dało. W zeszłym roku ważyłam 77kg i postanowiłam schudnąć. Udało mi się zrzucić 7kg przyszły wakacje i wyjechałam na obóz przytyłam 1kg a potem wyjechałam z rodzicami i wróciłam do poprzedniej wagi. Rok szkolny był dla mnie bardzo stresujący bo to 3 gimnazjum test itp i przytyłam kolejne 10!!! Pomóż mi. Znam reguły czyli nie popijać jeść wolno, zakaz słodyczy chleba jedzenia po 19. Najgorsze jest to że mam płaski brzuch ale boczki i grube potężne uda i obrzydliwe łydki nawet jak chudnę one zostają co mam zrobić?

Pierwszą i podstawową zasadą zdrowego sposobu odżywiania się jest jedzenie regularne
pięciu posiłków w trakcie dnia. Przyspieszy to zdecydowanie podstawową przemianę materii.  Długie przerwy między posiłkami, głodzenie się sprawiają, iż wszystko to co zostanie zjedzone po tym czasie zamienia się w tkankę tłuszczową. Ostatni posiłek powinien zostać zjedzony 3 – 4 godziny przed snem.

W diecie osoby zdrowej powinno być powyżej 500g warzyw i ok. 300g owoców dziennie. Ważne jest, aby  spożywać w odpowiednich ilościach ciemne pieczywo, brązowy ryż, kasze oraz makarony pełnoziarniste, dzięki tym produktom Pani dieta będzie zawierać odpowiednią ilość błonnika, który pęczniejąc w żołądku daje uczucie sytości. Brak produktów skrobiowych w diecie sprawi, iż tkanka tłuszczowa spala się nieprawidłowo doprowadzając
do wytworzenia się ciał ketonowych, zakwaszających organizm.

Powinna Pani codziennie spożyć produkt mleczny bogaty w wapń (jogurt, maślanka, kefir lub mleko) ten składnik mineralny przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. 

Jeżeli do prawidłowego sposobu odżywania zwiększy Pani aktywność fizyczną np. regularne wycieczki rowerowe  z pewnością uda się schudnąć.  W celu przeanalizowania wielkości porcji zapraszam na konsultację dietetyczną.

 

Pozdrawiam,

Aneta Łańcuchowska