wyszukanie zaawansowane

Eksperci

Witam, od długiego czasu walczę z trądzikiem, dermatolodzy i kosmetyki zawiodły, postanowiłam oczyścić swój organizm i odżywiać się zdrowo, jest to jednak trudne bez mobilizacji jaką nadałoby mi sztywne trzymanie się ustalonej diety, proszę mi takową polecić, serdecznie dziękuję.

Prawidłowo zbilansowana dieta zdecydowanie wpływa na zdrowy, piękny wygląd skóry.
W celu zmniejszenia objaw trądziku powinna Pani wykluczyć z jadłospisu potrawy tłuste
i smażone oraz zrezygnować z barów typu fast food. Dodatkowo konieczne jest wykluczenie z jadłospisu ostrych pokarmów drażniących (m.in. pieprz, ostra papryka, ocet spirytusowy)
a także soli, która powoduje powstawanie tzw. zaskórników. Nie powinna Pani spożywać produktów przetworzonych, zawierających aromaty, barwniki czy substancje konserwujące.

Zalecam również rezygnację z mocnej kawy, czekolady oraz alkoholu (koniaki, likiery, wódki).  Korzystne działanie w walce z trądzikiem mają soja i produkty sojowe, które dzięki zawartości fitoestrogenów wykazują działanie antyandrogenne i są skuteczne zwłaszcza
w walce z trądzikiem dziecięcym, młodzieżowym, bliznowcowym, przewlekłym
i różowaty
m. Do diety proszę włączyć również produkty bogate w  beta-karoten, występujący w żółtych i pomarańczowych owocach i warzywach. Witamina ta jest przydatna do budowy warstw nabłonkowych skóry. Dieta powinna być bogata w witaminy z  grupy B, które skutecznie działają przeciwtrądzikowo. Bogatym źródłem witaminy B6 są ryby (łosoś, pstrąg, makrela, tuńczyk, sardynka, flądra), nasiona sezamu i słonecznika, orzechy włoskie i laskowe, mak, morele suszone, kasza jaglana i gryczana, drób oraz ryż brązowy.

Witamina B2 występuje natomiast w drożdżach, żółtku jaja, migdałach, serach twarogowych, nasionach sezamu i słonecznika, pestkach dyni. Jeżeli uda się Pani przestrzegać określonych zasad na pewno trądzik się zmniejszy, trzymam za Panią mocno kciuki.

Pozdrawiam,|

Aneta Łańcuchowska

www.halsa.pl