wyszukanie zaawansowane

Eksperci

Witam. Mam 17 lat jestem początkującym kolarzem. Prosiłbym o wskazówki, rady, diety które powiedzą mi jak się odżywiać żeby mieć dużo węglowodanów i innych minerałów ale, jednocześnie zapewniały dużo siły.

W Pana diecie należy przede wszystkim postawić na węglowodany. Są one magazynowane
w mięśniach i wątrobie w postaci glikogenu. Glikogen mięśniowy jest wykorzystywany podczas pracy mięśni czyli podczas wysiłku i tylko odpowiedni jego poziom w mięśniach pozwala na długą pracę mięsni. Regularny trening sprawia, iż zapasy glikogenu mięśniowego stopniowo się zwiększają, dzięki temu trening może trwać dłużej bez zmęczenia.
Polecam jedzenie 5 posiłków dziennie bogatych w węglowodany takie jak: kasza, ryż, makaron, pieczywo, płatki. Dieta powinna zawierać również warzywa, owoce oraz produkty zawierające białko - mięso, ryby  a także produkty bogate w wapń czyli mleko, kefiry, jogurty.

Polecam również wzbogacenie diety w napój izotoniczny, którego zadaniem jest wyrównanie poziomu wody i elektrolitów utraconych z potem podczas wysiłku.

Przepis na napój izotoniczny:  200ml soku pomarańczowego, 1 litr wody, 1g soli, 4 – 6 kostek lodu.

Pozdrawiam,

Aneta Łańcuchowska