wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Poranna gimnastyka dla każdego
Zdrowie & Fitness
Poranna gimnastyka dla leniwych
Zdrowie & Fitness

Aerobik

Poranna gimnastyka dla każdego

Thinkstock
28.02.2012

Znowu nie masz siły wstać z łóżka? Wypróbuj prosty zestaw ćwiczeń porannych, które pomogą ci nabrać pozytywnej energii na cały dzień. Poniższe ćwiczenia możesz wykonywać codzienne, jeszcze przed wstaniem z łóżka. Są proste, bezpieczne i bardzo skuteczne. Nie tylko pobudzą cię do działania, ale wpłyną pozytywnie na twój układ ruchu i krążeniowo-oddechowy. Dlatego warto 15 minut każdego poranka poświęcić tylko dla siebie, na dobry początek długiego dnia.


Jak pracuje nasz organizm w czasie snu?

Zdecydowanie wolniej! Zgodnie z fizjologią, sen jest okresem regeneracyjno-wypoczynkowym dla naszego ciała. Serce pracuje wolniej, oddech jest spokojniejszy, zmniejsza się napięcie mięśni szkieletowych, układ pokarmowy i nerwowy jest bardziej ospały, cały metabolizm zwalnia. Celem gimnastyki porannej jest więc obudzenie organizmu, przywrócenie naturalnego tempa pracy poszczególnych narządów i układów oraz uzyskanie optymalnego pobudzenia psychofizycznego.

Ćwiczenia w łóżku

Poranną gimnastykę rozpocznij od porządnego przeciągnięcia się. Jest to najbardziej naturalna czynność po przebudzeniu, bardzo przyjemna po nocnym bezruchu. Kiedy już rozciągniesz zastane mięśnie - rozpocznij delikatne ćwiczenia zaczynając od ruchów drobnych stawów obwodowych, przechodząc stopniowo do większych, położonych bliżej centrum ciała. Najpierw kilka głębokich oddechów dla dotlenienia organizmu. Nabieraj powietrza świadomie do klatki piersiowej tak, aby twoje żebra i klatka piersiowa rozszerzały się na boki, następnie wykonuj długie wydechy ustami. Teraz kilka oddechów przeponowych – nosem nabieraj powietrza w ten sposób, aby unosił się twój brzuch. Podczas wydechu ustami brzuch opada. Powtarzaj ćwiczenia oddechowe pomiędzy ćwiczeniami ruchowymi.



W leżeniu na plecach wyprostuj obie nogi i wykonuj energiczne krążenia stóp w obie strony (po 20 w prawo i lewo), następnie zadzieraj w górę i obciągaj stopy w dół. Wykonaj kilka energicznych zaciśnięć dłoni w pięści i obszernych krążeń nadgarstkami. Następnie ugnij i złącz nogi w kolanach i huśtaj nimi na boki w ten sposób, aby położyć je raz z prawej, raz z lewej strony ciała, nie odrywając górnej części pleców od materaca. Przyciągnij prawe, a potem lewe kolano do klatki piersiowej i wytrzymaj w tym rozciągnięciu około 30 sekund. Kolejne ćwiczenia będą polegały na tzw. izometrycznych skurczach – nie wykonujesz ruchu, ale mięśnie napinają się. Napnij mocno pośladki i wytrzymaj tak 5 sekund, rozluźnij na 10 sekund i powtórz 15 razy. Wciskaj mocno pięty w materac napinając całe ciało. Na koniec wciskaj ręce w materac ściągając mocno łopatki i napinając mięśnie grzbietu. Przewróć się na prawy, potem lewy bok i poleż przez minutę na każdym z nich, następnie przekręć się na brzuch. Oprzyj ręce przy klatce piersiowej i odepchnij się od materaca unosząc klatkę piersiową i głowę, jednocześnie robiąc głęboki wdech. Znowu przeciągnij się porządnie. Twoje ciało jest gotowe, aby zmienić pozycję na bardziej pionową i przejść do kolejnej porcji ćwiczeń. Pozycję zmieniaj powoli tak,  aby nie zakręciło ci się w głowie!

1 2
REKOMENDACJA
2013-06-05 14:43:28
~mikolodianka

a ja polecam rzucenie kofeiny i to wystarczy. po jakiś 14 dniach organizm się przestawi i zobaczysz jak ci będzie dobrze. ja się motywuję bluzką w której śpię z obrazkiem przekreślonej koli. www.reflect.pl/koszulki_z_nadrukiem .html tu na reflect.pl można zamówić jaki tylko chcesz nadruk

2012-06-27 22:31:34
~monik

ja to czy zjem czy nie i tak zawsze mam problem z stawaniem. i chyba taka gimnastyka mi sie przyda.

2012-06-09 10:47:51
~zosia

Ja od dłuższego czasu miałam z tym poważny problem. Nie mogłam zasnąć a jak wstawałam to od razu byłam zmęczona. Okazało się, że dużo zależy od odżywiania. Znajoma poleciła mi odpowiednie, zdrowe i naturalnie:) smaczne posiłki ( zdrowesniadanie.info/gberes ; idealnafigura.com/gberes) dzięki których teraz wyglądam lepiej świetnie się teraz czuje a co najważniejsze nie mam już problemu ze snem. Polecam

2012-04-07 09:32:02
~alek

Jeśli położę się bez jedzenia to burczy mi w brzuch i nie mogę zasnąć. Męczę się. Jeśli natomiast orzrę się bosko to zasypiam natychmiast po przyłożeniu głowy do poduszki. Śniadań nie jem (tylko kawa) no bo wieczorny posiłek właśnie się strawił i mam mnóstwo energii i zapału do pracy!!!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.