wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Trening aerobowy, cz. 1
Zdrowie & Fitness
Trening aerobowy, cz. 3
Zdrowie & Fitness

Aerobik

Trening aerobowy – co wybrać?

123RF
28.06.2012

Trening aerobowy jest rodzajem wysiłku tlenowego i zwykle wykonywany jest z umiarkowaną intensywnością (65 – 75 proc. tętna maksymalnego), czyli taką, która mimo przyspieszonego oddechu i wyższego tętna, pozwala w miarę swobodnie rozmawiać.

Jest to taki rodzaj ćwiczeń, w którym spalanie odbywa się przy udziale tlenu, a głównym składnikiem energetycznym są wolne kwasy tłuszczowe. Dlatego też jedną z jego zalet jest spalania tkanki tłuszczowej.

Regularny trening wpływa pozytywnie również na zdrowie: poprawia sprawność układu oddechowego, obniża tętno spoczynkowe, zwiększa objętość krwi. Ponadto zabezpiecza przed powstawaniem zmian miażdżycowych, zapobiega osteoporozie, rozwojowi nadciśnienia, powstawania zakrzepów, poprawia profil lipidowy, podwyższając HDL (dobry cholesterol), a obniżając LDL, potocznie określany mianem „złego cholesterolu”.



Regularny trening zwiększa również wrażliwość tkanek na insulinę i glukozę, co powoduje, że zabezpieczamy się przed rozwojem cukrzycy. Zalet jest tak wiele, iż powinny one każdego zachęcić do wyboru jednego z wielu treningów aerobowych.

Co wybrać?
Bieganie – jedna z najefektywniejszych form zarówno treningu aerobowego, jak i interwałowego, a przy tym najmniej absorbująca, bowiem biegać można zawsze i wszędzie. Trening biegowy wymaga porządnej rozgrzewki w postaci stretchingu. Korzyści z biegania są ogromne: zwiększenie wydolności, sprawności, wzmocnienie mięśni i ścięgien, a także układu krwionośnego, zrzucenie zbędnych kilogramów, zwiększenie odporności, wzmożone wydzielanie endorfin, czyli „hormonów szczęście”, redukcja stresu. Za tę aktywność nie powinny zabierać się jednak osoby otyłe, którym może grozić przeciążenie stawów.

Jazda na rowerze – ta forma jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które mają problemy ze stawami, otyłych oraz tych, rozpoczynających regularne treningi. Jest to forma bezpieczna, nieobciążająca stawów, a jednocześnie przynosząca, podobnie jak bieganie, wiele korzyści zdrowotnych. Jazdę w nierównym terenie można też potraktować, jako trening interwałowy.

1 2
REKOMENDACJA
2013-06-05 14:13:06
~mikolodianka

czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlazego umiem długo biegać na bieżni w siłowni a normalnie po ulicach nie daję rady? Nawet kupiłam sobie na http://www.reflect.pl taką bluzkę do biegania z motywującym mnie obrazkiem www.reflect.pl/koszulki_dla_biagacz y_z_nadrukiem.html ale i tak nie jestem w stanie długo biegać na świeżym powietrzu.

2013-01-11 22:32:39
~www.fit-arena.blogspot.com

Wszystko o zdrowej diecie Na www.fit-arena.blogspot.com zamieszczam bazę artykułów o odchudzaniu, zdrowym odżywianiu, treningach i testach suplementów. Zapraszam i czekam na opinię.

2012-09-26 19:34:45
~bestia

aeroby najlepsze na spalanie tkanki tłuszczowej? Tak, ale to sposob godny polecenia kulturystom, a zwyklym ludziom lepiej przysluzy sie bardziej intensywny trening - szybciej odchudza i lepiej wzmacnia serce. Cza sie obudzic i przestac czlapac po biezni. opis takiego treningu znajdziecie np. tutaj: http://lionfitness.pl/artyku ly,18,chcesz-spalac-tluszcz-wystarc zy-12-minut,770.chtm

2012-09-04 21:22:23
~eka

d i e t e k . p l- nowy wymiar odchudzania. Bez wyrzeczeń

2012-08-30 21:54:27
~gfgfgf

ja też mam problem ze sobą : Nowość!!!!!!!!!!Bóg gania Rommneya wichurą Izaakiem bo Rommney to Antychryst (99%) "orędzia zapowiadające ostrzeżenie" czytajcie !!!!!!!!! uuu http://ostrzezenie.wordpress.com/

2012-08-27 15:55:04
~malwa

Marta ma racje. Taki karnet zawsze własnie przynosi konkretne korzyści. U nas w pracy jest w ramach pakietów socjalnych oksystem, i ja korzystam z jogi i jaskini solnej.

2012-08-19 15:18:23
~marta

No własnie ja sama miałam z tym problem, kiedy w pracy dostaliśmy MultikarnetOK. Ale samemu zawsze sie wie, na co sie porywac i jakie ćwiczenia, badz basen, masaże wybrać dla siebie. Kwestia tego co bedzie nas motywowało do ćwiczeń i do chodzenia do klubu.

2012-08-02 10:26:15
~Arkadiusz Kabata

Arkadiusz Kabata Amber Gold upadl !!! Tylko uczciwy czlowiek moze gwarantowac uczciwy procent od lokat!!! Pewność i uczciwość!!! Przyjmuję lokaty na 25% rocznie: 50 000 zl., i 100 000 zl., na 27% rocznie: 200 000 - 500 000 zl., oraz 30% rocznie (1 mln. zl. i wielokrotnosc). Setki zadowolonych klientow!!! Depozyty prosze przywozic na ul. Gornicza 6 w Opolu. Pewnosc i zaufanie gwarancja solidnosci!!!

2012-07-24 15:20:42
~kasia$$$

A ja już nie mam takich problemów - przed wakacjami wyhaczyłam stronke fajną,(potreningu.pl), tam można prowadzić dziennik żywieniowy - jak pojechałam nad morze, codziennie wpisywałam co zjadłam - jak zobaczyłam ilosć kalorii od razu odechciewało mi się kolejnego gofra!!! Wzięłam na "czarną godzinę" odżywkę białkową - smak czekolada - nic tego nie pobije!!! W ciągu 9dni schudłam -1,5kg. Także wakacje są od zrzucania wagi!!! Tylko trzeba działać z głową !!!

2012-07-23 17:43:00
~MAGDA

CARDIO? Żeby się bogacić, to trzeba mieć wiedzę. Wystarczy poczytać portale, które zajmują się prawdziwymi inwestycjami i prawdziwymi pieniędzmi. Wystarczy wyszukać w wyszukiwarce hasło "numer87" i mamy gotową odpowiedź.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.