wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Aerobik

Aktywna przyszła mama

09.04.2008

Gdy ciąża przebiega prawidłowo, a przyszła mama czuje się dobrze, ćwiczenia fizyczne są nie tylko dozwolone, ale nawet wskazane. Oczywiście ćwiczenia powinny być dostosowane do potrzeb i możliwości ciężarnej. Wysiłek w okresie ciąży nie powinien być zbyt intensywny, nie powinno dochodzić do przegrzania organizmu oraz do niedotlenienia (podczas ćwiczeń unikamy zadyszki). W trakcie ćwiczeń należy dużo pić (odwodniony organizm łatwiej się przegrzewa) oraz ćwiczyć w przewiewnym i wygodnym stroju.

Najbardziej odpowiednie formy ruchu to spacery, pływanie, aqua aerobik, joga dla ciężarnych, gimnastyka dla ciężarnych. Jazdę rowerem ze względu na ryzyko upadku lekarze odradzają, ale można wybrać rower stacjonarny. Na pewno należy unikać sportów, które grożą upadkiem lub urazem np. tenis ziemny, gry zespołowe, jazda na rolkach. Ćwiczenia  w ciąży możesz rozpocząć, nawet jeśli przed ciąża nie byłaś aktywna, ale na pewno nie jest to dobry moment na intensywne treningi i bicie życiowych rekordów. Zanim zaczniesz ćwiczyć skonsultuj się z lekarzem prowadzącym i przypominaj mu o tym przy każdej wizycie. Dość często w pierwszym trymestrze ciąży (dotyczy to głównie kobiet, które przed ciążą nie ćwiczyły), ze względu na największe ryzyko poronienia lekarze odradzają ćwiczenia. Przeciwwskazania do aktywności fizycznej w okresie ciąży to: krwawienia, ciążą mnoga, niewydolność szyjkowo-ciśnieniowa, gestoza ciążowa, nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, niedokrwistość, infekcje, przeziębienia.

Korzyści z ćwiczeń w okresie ciąży są ogromne. Poród to bardzo duży wysiłek dla kobiety, porównywalny często z biegiem maratońskim, warto więc przygotować do niego organizm. Regularna aktywność fizyczna poprawia działanie układu krążenia, a to zapewnia poprawę kondycji i eliminuje obrzęki nóg. Poprawia się przemiana materii, łatwiej jest utrzymać prawidłową wagę ciała w czasie ciąży i łatwiej jest wrócić do formy po porodzie. Ruch ma korzystny wpływ również na pracę jelit, pomaga usuwać toksyny z organizmu. Dobrze działa na sferę psychiczną, poprawia ogólne samopoczucie i zmniejsza lęk przed porodem. Kobiety, które ćwiczyły w okresie ciąży mają łatwiejszy poród, oraz szybciej dochodzą do siebie po porodzie, szybciej występuje i utrzymuje się dłużej laktacja. Wg badań naukowych dzieci matek ćwiczących w ciążach rodzą się zdrowsze, mają więcej punktów w skali Apgar. Ponieważ w czasie ćwiczeń (ale o odpowiedniej intensywności), wzrasta przepływ krwi przez macicę i łożysko, dzieci są lepiej dotlenione i odżywione.

1 2
REKOMENDACJA
2013-01-09 22:22:58
~KOALA

Zapraszamy na gimnastykę/pilates do KOALI w Krakowie. Nasze ćwiczenia zostały skomponowane tak, aby utrzymać Mamę w dobrej kondycji psychofizycznej, a tym samym zapewnić dziecku optymalne warunki do prawidłowego rozwoju. Zajęcia odbywają się rano i popołudniu. Honorujemy karty Multisport, Fitprofit oraz OK System!

2010-05-09 22:01:35
~gość

W Krakowie zajęcia są na ul. Dobrego Pasterza 68. Bardzo fajne w pon i pią o 17.

2008-07-22 15:19:26
~Dorka

wszystko ładnie, też jestem zdania że kobieta w ciąży powinna się ruszać, nie chcę wyglądać po urodzeniu dziecka jak hipopotam...tylko a propos basenu czy też zajęć dla cieżarówek- wcale nie ma tak lekko, w krakowie obdzwoniłam wszystkie, w jednym zajęcia owszem są, ale pod warunkiem że dziecko urodzi się w określonym szpitalu(!), w pozostałych panie patrzyły na mnie jak na zielonego kota ;)

2008-07-18 20:36:51
~Lena

Kobieta w ciazy to pewnie powinna isc na zwolnienie,nic nie robic tylko sie objadac. Nikt nie mowi o forsowaniu sie tylko o kondycji,jak chcecie to sie nie ruszajcie i cierpcie potem przy porodzie. Nie ma to jak aktywna przyszła mama.

2008-06-08 04:41:39
~ewcia

Ciążą to przecież nie choroba tylko stan błogosławiony, a gadki typu jestem w ciaży i mi nie wolno, to po prostu typowe zachowanie kobiet, które po prostu ngdy nie ćwiczyły, i nie prowadziły aktywnego trbu życia, to tylko wymówka

2008-06-04 12:44:43
~Bridget

basen dla kobiet w ciąży to idealna rzecz! Można się zrelaksować i odpocząć troszkę!

2008-06-04 12:43:39
~roszpunka

Ta i moze jeszcze kobiety w ciąży mają biegać w maratonach???? Ej ludzie wyluzujcie!

2008-06-04 12:42:11
~Nelly

Kobieta w ciąży to ma odpoczywać i się relaksować! A nie forsować! To nie jest dobre dla dziecka!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.