wyszukanie zaawansowane

Aerobik

Zalety spinningu, które warto znać

123RF
08.11.2013

Chcesz schudnąć i ujędrnić ciało? Wskocz na rower. Ale ten nieco inny – spinningowy. Pedałowanie w sali fitness fachowo nazywa się indor cycling, czyli kolarstwo halowe i niesie masę korzyści dla zdrowia i wyglądu. Dzięki takiemu treningowi spalamy bardzo dużo kalorii, kondycja się poprawia, a ciało wyszczupla i wzmacnia. Na rower stacjonarny wskoczyć może każdy – wiek czy płeć nie mają znaczenia.

Od dawna wiadomo, że jazda na rowerze świetnie wpływa na zdrowie. Poprawia wydolność narządów wewnętrznych, usprawnia krążenie krwi, rozwija mięśnie, wpływa na prawidłową ruchomość stawów, wzmacnia kręgosłup, pomaga obniżyć poziom cholesterolu, wysmukla sylwetkę. Nie zawsze jednak możemy wybrać się na rowerową przejażdżkę. Co wtedy?

Zaczęło się od wypadku
Rozwiązaniem jest indoor cycling, czyli jazda na rowerze pod dachem, a dokładnie: spinning. Pojawił się on w latach 80. za sprawą cyklisty Jonathana Goldberga zwanego Johnnym G. Gdy Johnny przygotowywał się do wielkiej imprezy kolarskiej („The Race Across America”), został potrącony w czasie nocnego treningu. To właśnie wtedy wpadł na pomysł, by wieczorne ćwiczenia przenieść na salę. Tym sposobem Johnny G, ojciec spinningu, zaczął opracowywać swój pierwszy program treningowy w ramach kolarstwa halowego. Opatentował również rower do spinningu. Oficjalnie jego program pojawił się na początku lat 90. i od tego czasu zdobył ogromną popularność.



Z oficjalnych danych wynika, że obecnie jest na świecie ponad 100 tys. certyfikowanych trenerów spinningu, a kolarstwo halowe uprawia się w 80 krajach.

Zdrowie na rowerze
Bo spinning to niezwykła forma aktywności fizycznej, a lista jej zalet jest naprawdę bardzo długa. Najogólniej rzecz ujmując, jest to intensywny trening cardio, któremu towarzyszy błyskawiczne i efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. W czasie godzinnego spinningu można spalić nawet tysiąc kalorii!

Zajęcia odbywają się na rowerach stacjonarnych, w grupie, przy muzyce, a prowadzi je instruktor. Są doskonałe dla osób, które chcą schudnąć, ujędrnić ciało i wpłynąć na napięcie skóry, poprawić wydolność organizmu i kondycję, wzmocnić serce, stawy, rozwinąć siłę mięśni czy po prostu… w przyjemny i interesujący sposób spędzić czas.

 

Inne zalety kolarstwa halowego to m.in. wzmocnienie układu kostnego, ochrona przed chorobami serca, znaczna poprawa wytrzymałości, zwiększenie wydolności układu krążenia oraz ochrona przed osteoporozą.

 

1 2
REKOMENDACJA
2013-11-13 14:48:49
~bart

odp dla -kobitka- , powodem powiekszenia masy ud jest zle dobrane obciazenie na rowerze treningowym, zle obciazenia (za twarde) plus trening na szybkosc i efekt jest taki, ze sa duze uda, inna sprawa jest, ze jesli osoba ma slabo rozwiniete miesnie to wysilek fizyczny i tak je podkresli, pozd.

2013-11-13 14:44:03
~Rowerzysta

Jazda rowerem wysmukla miesnie, ja zgubilem po 5cm z ud w ciagu pol roku. A zrobilem 7,5tys km, wiec moze buduje miesnie, ale spala tluszcz.Sama jazda to nie wszystko , trzeba regularnie jesc co 3h i nie podjadac.Polecam

2013-11-13 14:25:05
~Zybi

Moje ciało jest zdrowe i ochocze do pracy/ mam witalność ponieważ zarabiam ponad 20000 zł na miesiąc w systemie z strony: B0GATY - TYPY . Już nie muszę pracować/

2013-11-13 14:23:12
~Anka

Ćwiczenie fajne. Chodzę na spinning od dwóch lat ale niestety po tym się nie chudnie.

2013-11-13 14:04:50
~czytelnik

to autorka tzn pani autor tzn.indorka

2013-11-13 13:42:59
~jaskiniowiec2000

każdy? jeśli ktoś ma problemy z hemoroidami albo z kręgosłupem czy chociażby jakieś wady kolan czy stóp to akurat rower odpada - i to w każdym wieku !!!... POZOSTAJE BEZPIECZNE dla stawów i kręgosłupa PŁYWANIE...

2013-11-13 13:42:16
~kobitka

Bardzo częsta jazda na rowerze, buduje mase mięśniową, co sprawia, że zamiast mukłych ud, masz jeszcze większe niż przed ćwiczeniami... Miałam tak, zamiast schudnąć, uda powiększyły się.. :(

2013-11-13 13:38:55
~Ela

polecam ćwiczenia na: twoja-talia.blogspot.com

2013-11-13 13:15:04
~kasia

Same ćwiczenia nie pomogą. Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.