wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Trening aerobowy, cz. 3
Zdrowie & Fitness
Trening aerobowy, cz. 2
Zdrowie & Fitness
Trening aerobowy, cz. 1
Zdrowie & Fitness

Aerobik

Burpees - podejmij wyzwanie

123RF
13.11.2013

Hellozdrowie.pl

Burpees to jedne z najlepszych i najefektywniejszych ćwiczeń w świecie fitness. Dlaczego? Bo jedna kombinacja wymaga pracy całego ciała i każdego mięśnia. Spróbuj podjąć wyzwanie!


Burpees… Stron i fan page’y z nimi jest w sieci coraz więcej. Ci, którzy je znają, kochają je i nienawidzą jednocześnie. Kupują koszulki, w których napisy i nadruki odsyłają burpees (delikatnie mówiąc) do bram piekieł. Nie rozumiesz? Spróbuj zrobić ich kilkadziesiąt! Ba - kilkanaście na początku. Od razu dowiesz się, o co tyle szumu.

Burpees – spalacz tłuszczu
Burpees angażuje do pracy całe ciało, a szybkie tempo wykonywania sprawia, że staje się jednym z najlepiej skonstruowanych narzędzi do spalania kalorii. Wszystko dlatego, że łączy trening siłowy i aerobowy w jednej sekwencji ruchów. A ponieważ pracuje wiele partii mięśniowych – tempo spalania wzrasta. Najlepsze jest to, że zamiast godziny - wystarczy kilka minut ćwiczeń. Najgorsze, że w ciągu tych kilku minut jesteś bardziej zmęczony niż po godzinnym treningu. Burpees naprawdę dają w kość.


Burpees – wszechstronny przyjaciel
Dzięki burpees kształtujesz wiele cech motorycznych jednocześnie: wytrzymałość, siłę, skoczność, szybkość, zwinność… Poza tym świetnie rzeźbi ciało. Kiedy rozłożymy burpees na części pierwsze, okaże się, że możemy znaleźć tam i pompkę, i podpór przodem i część kardio (wyskoki), i przysiad. Tak to wszystko tylko w jednym ćwiczeniu. Nie myśl jednak, że będzie łatwo. Nie będzie. Ale z pewnością będzie skutecznie!


Burpees – jak to zrobić?
Technika wykonania tego ćwiczenia jest teoretycznie prosta. Jest jednak kilka szkół i kilka odmian burpees. Te, które ja lubię najbardziej, to burpees CrossFit’owe.


Zaczynają się bądź od wyskoku w góry, bądź od położenia dłoni na ziemi (mniej więcej na szerokość barków), uważając, żeby kolana nie przekraczały linii palców stóp. Potem wyrzut nóg w tył (do poporu przodem) oraz zejścia na dół (położenie ciała na ziemi). Ważne, by klatka piersiowa dotknęła podłogi. Następnie podnosimy się z ziemi z powrotem do podporu przodem, lądujemy stopami blisko dłoni i wyskakujemy w górę.


Gdybyśmy robili to wolno, moglibyśmy pozwolić sobie na bardzo dokładne wykonanie i przysiadu, i pompki, ale ponieważ zwykle wykonujemy burpees w tempie, regularna pompka odizolowana od całości ruchu zajmowałaby nam zbyt wiele czasu i angażowała mocniej ramiona i klatkę. A my chcemy, by ten ruch był płynny. Ważniejsza więc staje się w tym przypadku praca bioder, które szybciej podnoszą się do góry.

 

1 2
REKOMENDACJA
2013-11-28 10:22:27
~Tata

Jeśli chcesz zlokalizować swojego znajomego, wejdź w link: tojest.co.pl/s/e-lokalizator <--- wystarczy podać jego nr .telefonu. Sprawdz czy Twoje dziecko poszło do szkoły lub gdzie znajduje się Twój mąż/znajomy. f

2013-11-20 11:26:20
~beata

Od lat zmagałam się z moimi kg! Próbowałam różnych sposobów na pozbycie się nadwagi, ale waga wracała. Aż wreszcie ktoś polecił coś rewelacyjnego!Nawet nie wiem kiedy zgubiłam te kg, wiem tylko ze nie glodowalam i jadłam ulubione moje potrawy a chudłam. Waga nie wróciła:) Chcesz się dowiedzieć więcej? zajrzyj www.idealnafigura.com/gbere s

2013-11-16 10:53:55
~ŁUKI

Witam, zwracam się z prośbą o pomoc. Szukam dobrych, pomocnych ludzi, którzy zechcieliby mnie wspomóc w trudnej sytuacji życiowej: brak żywności, bezrobocie, długi....., dlatego proszę Cię o przelew w dowolnej kwocie na konto nr 43 1140 2004 0000 3802 6444 6126. Dziękuję wszystkim Łukasz Laszczak.

2013-11-14 05:02:09
~Wesoły Sanitariusz

Tez mi nowośc!!...To ćwiczenie to nie żaden "burpees" tylko znane od tysięcy lat Tybetańskie powitanie słońca "Suryanamaskar", ćwiczenie z jogi...sobie wymyślili..burprees...różnica taka że w oryginale wykonuje się je wolno, aczkolwiek osobom mało i średnio wytrenowanym zrobienie powyżej 6 powtórzeń może sprawić spory kłopot ;)...

2013-11-14 00:33:49
~darmar

Dobre ćwiczenie , kiedyś wszyscy na Wue-f ie to robili , to był chleb powszedni . Teraz to ćwiczenie ma cudowną właściwość , bez jaj.

2013-11-13 23:57:34
~emer

naucz się pisać po polsku Mięśnie aż palą! Wystarczy klika minut ćwiczeń

2013-11-13 23:43:40
~grazyna

Nie szukajcie znajomego tym linkiem ,co podaje wikary ,to oszuści .Podacie swój numer tel.i będziecie otzrymywać smsy 2 razy w tygodniu ,jeden po 4.25

2013-11-13 23:22:04
~wikary

Jeśli chcesz zlokalizować swojego znajomego, wejdź w link: amitam.co.pl/s/zlokalizuj <--- wystarczy podać jego numer telefonu. Możesz teraz sprawdzić gdzie jest Twoje dziecko,znajomy czy inny członek Rodziny. 23t gsdg sd gs sgd

2013-11-13 23:02:59
~Gość

Tak, na pewno sobie poskaczę w mojej kawalerce która ma 15m2. . .

2013-11-13 22:51:21
~dziewica16

Ogłoszenia chętnych z Twojej okolicy na dziewica.xx.pl

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.