wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Aerobik

Treningowe mity dotyczące odchudzania

123RF
02.03.2014

Hellozdrowie.pl

Mitów na temat treningu jest całe mnóstwo. Ci, którzy ćwiczą rzadko, kiedy chcą wrócić na salę treningową, szukają informacji i trafiają na takie popularne „porady”, na które my się nie godzimy. Dziś na temat odchudzania.


Niezdrowe jedzenie też może odchudzać
Inspiracją jest dziś dla mnie krążący w sieci tekst na temat Johna Cisna, nauczyciela ze szkoły w Colo w stanie Iowa, który to odchudzał się w znanej fast foodowni i cudownie schudł w 90 dni 17 kilogramów. No tak… teraz będą przekonywać, że hamburgery są zdrowe, bo się na nich chudnie. Nie są kochani ani zdrowe, ani nie działają odchudzająco. Zwłaszcza te przygotowywane w sieciówkach z gotowymi przekąskami. Niezliczone ilości E-dodatków plus ogromna ilość cukrów, niezdrowych tłuszczów i innych sztuczności nigdy nie będą działały prozdrowotnie. Koniec kropka! Nie wierzcie w takie artykuły i nie maszerujcie z uspokojonymi wyrzutami sumienia po ulubioną kanapkę. Trzymajmy się tego, co już udowodniono w kwestii niezdrowego żarcia. Ok?!


Treningi wystarczą, by schudnąć
Chcesz się odchudzać, masz pozbyć się oponki z brzucha i wyrzeźbić ładnie nogi? Główną przyczyną, dla której twoje ciało wygląda nie do końca tak, jakbyś sobie tego życzył/a jest nieprawidłowe odżywianie. Jasne, że regularne treningi są na wagę złota w procesie odchudzania, jeśli jednak nie zmienisz nawyków żywieniowych, problem będzie wracał jak bumerang. Praca nad ciałem w 70 proc. jest pracą w kuchni, a w 30 proc. pracą na sali ćwiczeń. Tak więc umówmy się: najpierw lejemy odpowiednie paliwo, a spalanie będzie takie jak trzeba.


Kardio najlepsze na spalanie
Przez lata utarł się pogląd, że to trening kardio jest najszybszym sposobem odchudzania. Właściwie szczerze dziwi mnie, że do tej pory myśli tak naprawdę wiele osób. Już dawno udowodniono, że nawet 30-minutowy trening z ciężarami spala niemalże identyczną ilość kalorii, co 30-minutowy szybki bieg. Ale i tak nie jest to choćby w połowie tak efektywne jak dobrze wykonane intensywne interwały, trening obwodowy (z ćwiczeniami złożonymi i angażującymi do pracy jak największą ilość mięśni) lub porządny trening siłowy (niekoniecznie na maszynach). Nie wspominam nawet o treningach tanecznych w zmiennym tempie bądź różnych sportach walki. Takie treningi powodują, że metabolizm przyśpiesza nawet na kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin po skończonym treningu. I o to nam chyba chodzi, prawda?


Dłuższy trening znaczy lepszy
Na siłowni bardzo często obserwuję osoby, które wpadają na salę i siedzą tam bite 2 albo 3 godziny. Nie, nie dlatego, że akurat mają konkretne plany treningowe, raczej dlatego, że zupełnie nie wiedzą, co ze sobą zrobić. Nie tylko nie mają pomysłu na trening, ale i na siebie. Wstydzą się nawet podejść do trenera. Nie zbudujesz imponującej formy, spacerując (nie za szybko) godzinę po bieżni, a później w poszukiwaniu treningowej inspiracji (czyli przemieszczając się z miejsca na miejsce), przenosząc się na rowerek. To za mało. Znacznie więcej możesz zdziałać w 30 minut - pod warunkiem, że dobierzesz dla siebie odpowiedni plan treningowy i będziesz ćwiczyć na 100 proc. Ba, nawet więcej. Nieraz widzę, jak moi podopieczni w trakcie zajęć tracą oddech, widzę, że nogi i ręce odmawiają im posłuszeństwa. Myślisz, że odpuszczają? Nie ma takiej opcji. Gonią dalej. I u takich ludzi od razu widać efekty.


Poszukam „spalaczy”
Oczywiście środków przyśpieszających spalanie tkanki tłuszczowej jest na rynku wiele. Prawda jest jednak taka, że odgrywają one raczej niewielką rolę w spalaniu tkanki tłuszczowej, a niestety ilość chemii, którą często zawierają, może odbić się na zdrowiu i samopoczuciu. Ich przyjmowanie ważniejsze jest dla osób bardzo aktywnych fizycznie. Dlatego też my jesteśmy fanami suplementacji przyśpieszającej regenerację organizmu. A jeśli chodzi o redukcję wagi, radzimy, by skoncentrować się raczej na odpowiednim sposobie odżywiania się i regularności spożywania posiłków. Oto cały sekret!

 

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał, hellozdrowie.pl
 

REKOMENDACJA
2017-08-12 19:09:10
~Marysia

U mnie Foreverslim zadziałał równie szybko i skutecznie .Szybko poradził sobie z nadmiarem kilogramów które zostały mi po ciąży.Teraz znowu mogę się cieszyć z zgrabnej sylwetki.

2016-05-12 23:29:32
~Olga

Jeżeli chodzi o suplementy przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej - przez rok stosowałam dietę i jadłam regularne posiłki. Dawało to powolne efekty. Od kiedy dodatkowo stosuję suplement diety Define It Lady z firmy Olimp, efekty przychodzą dużo szybciej, a ja czuję się lepiej. Ze swojej strony polecam! :)

2015-02-12 22:21:41
~Deka

Ja od pewnego czasu stosuję Foreverslim.U mnie spadek wagi to ok.1 kilogram tygodniowo.Mi takie tempo odchudzania pasuję ponieważ nie chudnę za szybko i wiem że kilogramy po tym nie wrócą w postaci efektu jo-jo.

2014-06-13 22:02:30
~Agata K.

W większości zgadzam się z tym artykułem. Regularne i odpowiednie odżywianie jest bardzo ważne, ale stwierdzam, że nie powinno się też katować. Jeśli się ma ochotę na czekoladę, pizze, ciasto dlaczego nie? Ważne tylko żeby kolejny posiłek zrównoważyć czymś zdrowym niekoniecznie całkiem niskokalorycznym. Jeśli chodzi o trening interwałowy to uważam, że jest niezastąpiony, ponieważ naprawdę szybko widoczne są efekty, polecam również aqua aerobic z trenerem "mor

2014-05-19 21:32:48
~jacob

Nie musisz być gwiazdą, aby odmłodzić i poprawić swój wygląd. Nie musisz mieć milionów na koncie, aby uzyskać młodsze i piękniejsze ciało. Najważniejsze to zrobić pierwszy krok www.potegazdrowia.pl

2014-05-10 12:37:17
~Olga

Ja przy treningach ok godzinnych dziennie stosuję dietę , którą zamawiam sobie na oryginalneprzepisy.pl wiem jakie jest moje zapotrzebowanie kaloryczne i tego sie trzymam.

2014-05-04 15:29:07
~bedzia

Nie wiem jakich diet próbowaliście, ja przeszłam przez wiele ze zmiennym szczęściem. Kilogramy powracały jak bumerang, polecam świetną dietę ( klubdiety.pl/o-klubie ), dopiero na niej zgubiłam ile chciałam 12 kg i utrzymuje wagę już od połowy roku. Czuję się znakomicie, fałdki tłuszczu zniknęły a moje ciało ma właściwe proporcje

2014-04-09 21:41:03
~gość

Mit to nie jest . Odchudza i rzeżbi sylwetkę a nie zabiera dużo czasu http://www.7minpolska.com/?id=senio r191

2014-03-28 10:57:21
~kasia

Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

2014-03-27 22:05:04
~jacek

Tysiące ludzi obniżyło swoją masę ciała i utrzymuje ten stan dzięki programowi opartemu na zdrowych, pełnowartościowych posiłkach spożywczych, spożyciu właściwej ilości białka, witamin, minerałów oraz wody ( klubdiety.pl/plan-diety ) chcieć to

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.