wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Aerobik

5 mitów dotyczących płaskiego brzucha

123RF
27.05.2014

Wysiłek i wyrzeczenia wielu osób idą na marne tylko dlatego, że wciąż pokutują błędne przekonania na temat płaskiego brzucha. Oto 5 najpopularniejszych mitów z nim związanych.

 

MIT nr 1: najważniejsze są ćwiczenia na płaski brzuch

 

Nie. Najważniejsze jest pozbycie się tłuszczu z brzucha. Dopiero kiedy to zrobisz, możesz zacząć rzeźbić jego mięśnie, ukryte obecnie pod kilkoma fałdkami. Wiele osób popełnia błąd, rozpoczynając starania o płaski brzuch od intensywnych ćwiczeń na tę partię ciała. Tymczasem najpierw trzeba pozbyć się tkanki tłuszczowej, także tej z brzucha.

 

Świetne rezultaty dają ćwiczenia aerobowe, np. pływanie, jazda na rowerze albo bieganie. Nie oznacza to, że dopóki nie zrzucisz np. 10 kilogramów, możesz dać spokój swoim mięśniom. Wręcz przeciwnie, konieczne są także ćwiczenia siłowe zwiększające masę mięśniową. Im więcej mięśni, tym szybsze spalanie tkanki tłuszczowej (także tej z brzucha) i szybszy metabolizm.

 

Kiedy zauważysz pierwsze efekty ćwiczeń aerobowych, do swojego treningu włącz ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha. Nie popełniaj jednak błędu osób początkujących i nie aplikuj sobie codziennych dawek godzinnych treningów na tę partie ciała. Wystarczy 15 minut co drugi dzień. Pamiętaj, kluczem do sukcesu nie jest obsesyjne rzeźbienie mięśni brzucha, ale skupienie się na spalaniu tkanki tłuszczowej.

 

MIT nr 2: głodzenie się jest najlepszym sposobem na płaski brzuch

 

Czasem wydaje się, że głodówka jest jedynym sposobem, aby szybko schudnąć i uzyskać płaski brzuch. To nieprawda. Drastyczne ograniczenie kaloryczności posiłków jest nie tylko nieskuteczne, ale również niebezpieczne dla zdrowia. W dodatku skutecznie pozbawia nas dobrego samopoczucia.

Ważne jest zrozumienie, że ludzki organizm jest skomplikowany. Na głodzenie się, reaguje obronnie spowalniając metabolizm. A to z kolei oddala od upragnionego celu, czyli pozbycia się oponki. Jeśli rzeczywiście zależy ci na jej zlikwidowaniu, zacznij jeść zdrowe posiłki (bez słodyczy, białej mąki i tłuszczów nasyconych) w krótkich, dwu i pół lub trzygodzinnych ostępach czasu. Kluczem do stałej utraty wagi jest zmniejszenie dziennej kaloryczności posiłków o ok. 300-400 kcal. Na pewno nie jest nim głodzenie się.

 

MIT nr 3: warto wspomóc się suplementami diety, koktajlami i tabletkami

 

Tabletki, koktajle „odchudzające” i wszelkie suplementy obiecujące szybkie schudnięcie mogą być bardzo kuszące. Jednak bez względu na to, jak bardzo chcesz pozbyć się wystającego brzucha, nie daj się nabrać, że uda ci się to po połknięciu kilku tabletek. Takich cudów nie ma. Na rynku nie istnieje żadna „magiczna pigułka”, jest natomiast mnóstwo suplementów, które skutecznie uszczuplają portfel żerując na naiwności wielu osób.

 

Środki obiecujące schudnięcie mogą być także wyjątkowo niebezpieczne. Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, po przebadaniu ponad stu preparatów na odchudzanie stwierdzili, że aż 20 proc. z nich zawiera substancje niebezpieczne dla zdrowia. Znaleziono w nich m.in. sibutraminę stosowaną kiedyś w leczeniu otyłości jako lek hamujący łaknienie. Jednak w 2011 roku w krajach Unii Europejskiej zakazano jej sprzedaży ze względu na wzrost ryzyka zawału serca lub udaru mózgu u osób, które ją przyjmowały.

 

MIT nr 4: najlepsze efekty dają gotowe produkty dietetyczne

 

Półki sklepowe pełne są produktów oznaczonych jako "lekkie", "light", "dietetyczne", "0%". Część osób uważa je za świetny sposób na zrzucenie kilku kilogramów i osiągnięcie wymarzonego efektu płaskiego brzucha. Z jakim skutkiem? Najczęściej mizernym, zwłaszcza dla zdrowia.

 

Zgodnie z wymogami UE produkty "light" powinny być o co najmniej 30 proc. mniej kaloryczne niż ich "normalne" odpowiedniki. Problem polega na tym, że przestrzegania tego przepisu nikt nie kontroluje. Zanim więc kolejny raz sięgniesz po opakowanie z napisem "light", porównaj jego wartość kaloryczną ze zwykłym odpowiednikiem.

 

Drugą, ważniejszą niż te zaoszczędzone kilkanaście czy kilkadziesiąt kalorii, kwestią jest fakt, że aby "odchudzić" produkt, firmy usuwają z nich część cukrów prostych, jednak w zamian dosładzają je np. aspartamem, słodzikiem, który nie zawiera co prawda kalorii, ale jego wpływ na zdrowie wciąż nie został do końca zbadany. Drugi sposób na stworzenie produktu "light" polega na redukcji zawartości tłuszczu, który zostaje zastąpiony konserwantami, zagęszczaczami, a często również cukrem.

 

Dobra rada - wystrzegaj się gotowych produktów dietetycznych. Zamiast nich jedz więcej warzyw i produktów pełnoziarnistych.

 

MIT nr 5: należy unikać węglowodanów

 

Niestety wciąż bardzo popularny jest mit dotyczący szkodliwego wpływu węglowodanów na zdrowie. Jeśli także tak sądzisz, a do tego walczysz o płaski brzuch, mamy złą wiadomość - niezbyt szybko osiągniesz swój cel.

 

Podczas odchudzania można jeść węglowodany. Ważne tylko, by były to tzw. węglowodany zdrowe, czyli pochodzące z pełnoziarnistego pieczywa, płatków owsianych, kaszy, brązowego makaronu i brązowego ryżu. Dopóki będziesz trzymał się tzw. węglowodanów złożonych, twoja waga będzie spadać. Dlaczego? Ponieważ w przeciwieństwie do węglowodanów prostych zawierają dużo błonnika i składników odżywczych, mają niski indeks glikemiczny, więc nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi (który zawsze kończy się podjadaniem), na długo dają uczucie sytości i przyspieszają metabolizm.

 

Agnieszka Majewska, zdrowie.wp.pl

REKOMENDACJA
2017-08-12 19:03:10
~Agnieszka

Ja mam dobry sposób na odchudzanie dobra dieta i tabletki. Od miesiaca wspomagam się Foreverslimem i mam dietę i już 4 kg za mną moj metabolizm bardzo przyspieszył i chudne szybciej, waga ise nie zatrzymuje i co najwazniejsze nie mam efektu wielkiego brzucha po kazdym posilku.

2017-07-28 21:33:37
~OE_Big-Active

Dziękuję za wzmiankę o Big-Active w pozytywnym kontekście dbania o piękną linię. Herbaty funkcjonalne Big-Active w zależności od rodzaju wpływają na ograniczenie apetytu, podkręcenie metabolizmu, wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn oraz pomagają w utrzymaniu wagi po zrzuceniu zbędnych kilogramów. Napiszcie z jakimi problemami się zmagacie, z przyjemnością pomogę w doborze herbaty odpowiedniego wariantu dla konkretnego przypadku. Pozdrawiam, Online Ekspert Big-Act

2017-07-18 17:49:33
~alka

ja sobie pomagam herbatkami funkcjonalnymi z firmy Big Active ostatnio piję taka herbatkę Active Burn

2017-07-13 19:19:22
~Torzec

Płaski brzuszek to co dzienne brzuszki czyli ćwiczenia. odpowiednia dieta To wszystko należy wspomóc herbatka ziołowo owocową ,która wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, kontrolę wagi np. active burn

2017-07-13 16:28:36
~janka

przecież spróbować kuracji nawet trzeba jeżeli ktoś ma nadwagę to nawet herbata która ma w swoim składzie kwiat hibiskusa, liść morwy białej, Pu Erh przy odpowiedniej diecie pomoże.

2017-06-01 08:20:18
~Lena1224

Dziewczyny jeśli chcecie mieć super figurę to ze szczerego serca polecam tego Pana – www.igortreneronline.pl Ułożył mi chyba najlepszy plan jaki kiedykolwiek przerabiałam. Mam na myśli dietę, trening i suplementację(bo to też istotne). Co mi dał? Przez wiele lat borykałam się z dużą nadwagą i czułam fatalnie, żyć mi się odechciewało – tyle miałam kompleksów. Ale spróbowałam ostatni raz coś zmienić i ten Pan spadł mi jak z nieba. Efekty były w mgnieniu oka!Ujędr

2017-05-21 20:42:05
~Mara

Płaski brzuszek to co dzień brzuszki , dużo warzywek , zamiast słodkich napoi wypić owocowa herbatkę

2017-05-16 18:19:10
~alealealeksandra

bo najważniejsze, to zdrowo się odżywiać i stosować tylko naturalne metody :) ja postawiłam na herbaty funkcjonalne - przyspieszające spalanie i hamujące łaknienie, polecam!

2016-05-12 23:25:49
~Estii

Ja polecam suplement przyspieszający spalanie tkanki tłuszczowej z firmy Olimp - Define It Lady z linii Queen Fit. Jeszcze nigdy nie udało mi się osiągnąć takich efektów w tak krótkim czasie. Dodatkowo polecam też inne produkty z tej linii, które zaczęłam stosować niedawno, ale już czuję jakie mają świetne działanie. Aż chce się ćwiczyć i wysilać dla swojego wyglądu.

2016-02-12 13:53:03
~Kaska

Na plaski brzuch to tylko dieta plus kettle http://maximus.media/aktual nosci.html?id=1382&t=tgu-czyli- wstawanie-tureckie-z-kettlebells

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.