wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Aerobik

Latem zadbaj o swój kręgosłup

materiały prasowe
28.05.2014

Według statystyk 80% Polaków cierpi na bóle kręgosłupa, a co trzecie dziecko ma wady postawy. Dodatkowo, jak wynika z badania Instytutu PBS, zaledwie co piąty Polak zawsze stara się utrzymywać prawidłową postawę ciała i nie obciążać nadmiernie kręgosłupa. Jak potwierdzają liczne badania, rozwiązaniem tych problemów może być praktyka jogi. Lato to doskonały moment, aby zacząć dbać o zdrowie swoje i swoich najbliższych i rozpocząć praktykę jogi.

 

O tym, jak i dlaczego warto zacząć ćwiczyć jogę opowiada Wiktor Morgulec – dyplomowany nauczyciel jogi wg. metody B.K.S Iyengara.

 

Lato – czas na zdrowy kręgosłup!

 

Praktyka jogi w połączeniu ze zdrową dietą przynosi spektakularne efekty. Nie bez powodu joga często jest zaliczana do grupy ćwiczeń fizyczno-psychicznych, których głównym wyznacznikiem jest równoczesne doskonalenie ciała, ducha i umysłu. Biorąc pod uwagę, że statystyczny Polak spędza
w pozycji siedzącej ok. 12 godzin dziennie, letni czas, kiedy słoneczne dni są coraz dłuższe, jest dodatkową motywacją do tego, by zadbać o swoje zdrowie i kręgosłup.

 

Zajęcia z jogi dla kręgosłupa są dedykowane osobom, które już mają problem z plecami lub po prostu chcą, w ramach profilaktyki, wzmocnić kręgosłup. Joga dla kręgosłupa to specjalnie wybrany zestaw pozycji jogi, które regularnie i poprawnie wykonywane przynoszą odczuwalną ulgę i wzmacniają mięśnie kręgosłupa. Takie zajęcia zawsze powinny być prowadzone przez wykwalifikowanego nauczyciela jogi, będącego jednocześnie doświadczonym fizjoterapeutą. Praktyka w fizjoterapii
w połączeniu z jogą jest bowiem jedną z najskuteczniejszych form troski o zdrowy kręgosłup – tłumaczy Wiktor Morgulec.

 

Joga zmienia nie tylko ciało

 

Zgodnie z wynikami badań, przeprowadzonymi przez naukowców z Group Health Research Institute
w Seattle, praktyka jogi zmniejsza dolegliwości bólowe pleców. Również zdaniem naukowców
z Narodowego Instytutu Zdrowia pod kierownictwem doktor Kimberly Williams z Uniwersytetu Zachodniej Wirginii praktyka jogi nie tylko znacznie niweluje dolegliwości bólowe, ale także pozytywnie wpływa na ogólne możliwości ruchowe i poprawę nastroju.

 

Pierwszy raz z jogą zetknąłem się ponad 15 lat temu – opowiada Wiktor Morgulec i dodaje: Pamiętam swoje zdziwienie po pierwszych zajęciach, kiedy wydawało mi się, że jestem bardzo silny i sprawny,
a okazało się, że totalnie wymiękłem. Jednocześnie bardzo spodobał mi się ten „wycisk”. Praktyka jogi sprawiała, że stałem się bardziej zdyscyplinowany życiowo i otwarty na innych. Dodatkowo oczywiście znakomicie się czułem. Teraz, po ponad 15 latach intensywnej praktyki, po prostu nie wyobrażam sobie dnia bez jogi.

 

Gdzie zacząć ćwiczyć jogę?

 

Jogę można ćwiczyć pod okiem doświadczonych nauczycieli – joginów w szkołach jogi lub w klubach fitness, przygodę z jogą można rozpocząć także podczas wakacyjnego wyjazdu. O czym jednak trzeba zawsze pamiętać?

 

Jogę najlepiej zacząć ćwiczyć pod okiem wykwalifikowanego nauczyciela. Jego wiedza i umiejętności będą niezbędne do tego, aby poprawnie wykonywać ćwiczenia. Przed wyborem miejsca, gdzie będziemy ćwiczyć jogę, warto sprawdzić, jakie kwalifikacja ma wybrany przez nas nauczyciel. Czy jest dyplomowanym instruktorem czy może uczestniczył w szkoleniu nauczycielskim. Czy kształcił się w kraju czy za granicą. Choć i tak ostateczna weryfikacja tych informacji nastąpi podczas pierwszych zajęć. Jeśli chodzi o szkoły jogi czy kluby fitness, gdzie prowadzone są zajęcia to zarówno jedna, jak i druga opcja ma swoje plusy. W przypadku szkół jogi zajęcia prowadzi kilku nauczycieli, co pozwala na wybór tego, który najlepiej nam odpowiada. Zaś kluby fitness mają te zaletę, że w ramach wykupionego karnetu, można uczestniczyć także w innych zajęciach – tłumaczy Wiktor Morgulec.

 

Czy joga jest dla dzieci?

 

Jak wynika ze statystyk ok. 80% polskich dzieci ma różne wady postawy. Zajęcia korekcyjne lub zwracanie uwagi „nie garb się” czy „siedź prosto” niestety nie przynoszą oczekiwanych efektów.

 

W przypadku dzieci i okresu ich rozwoju najważniejszy jest ogólnie pojęty wszechstronny ruch, niekoniecznie muszą to być zajęcia jogi. Joga dla dzieci jest najbardziej zalecana wtedy, gdy najmłodsi mają problemy z koncentracją i skupieniem. Dzieci nie powinny długo przebywać w statycznych pozycjach, dlatego zajęcia jogi dla najmłodszych, w przeciwieństwie do zajęć dla dorosłych, charakteryzują się dużo większym dynamizmem. Prowadząc przez wiele lat zajęcia jogi dla dzieci
w szkole i przedszkolach Montessori w Warszawie, zauważyłem, że dzieci, które ćwiczą nie tylko są sprawniejsze, ale także lepiej czują swoje ciało. Moje dzieci od czasu do czasu ćwiczą jogę, ale nie jest to ich jedyna forma aktywności. Podczas zimy razem gramy w hokeja lub jeździmy na nartach, a latem pływamy. W przypadku najmłodszych i troski o ich kręgosłup najważniejszy bowiem jest ruch – podsumowuje Wiktor Morgulec.

 

informacja prasowa

REKOMENDACJA
2014-08-28 23:16:16
~Paweł

Mam pytanko. Ćwiczę dość intensywnie na maszynie ze stosem (coś takiego: www.marbo-sport.pl/product-pol-1522 1-Maszyna-modlitewnik-na-biceps-ze- stosem-60kg-MP-U019-Marbo-Sport.htm l) oraz gram w tenisa ziemnego. Czy joga w tym wypadku jest odpowiednia? Pozdrawiam

2014-08-11 15:26:35
~Magdalena

A właśnie, że ćwiczenia rehabilitacyjne pomagają. To o jodze się słyszy, że bardziej szkodzi na kręgosłup niż pomaga, bo wymaga dużej sprawności. Rehabilitacja mi bardzo pomogła, ale dopiero po kilku miesiącach. Ze stawami gorzej, ćwiczę i ćwiczę, a ciężko chodzą (zwyrodnienie). Za to na ból stawów dobry jest paingone. Lekarz mi polecił, bo to w przychodniach rehabilitacyjnych używają. paingone.eu tu kupiłam.

2014-06-16 23:47:59
~beaTA

Dawniej zawsze miałam z tym problem. Co miesiąc wizyta u masażysty. Miałam jeszcze kilkanaście kg nadwagi. Potrzebowałam zmienić nawyki żywieniowe i zgubić te kg.Aż wreszcie ktoś polecił coś rewelacyjnego! (idealnafigura.COM/GBERES)Nawet nie wiem kiedy zgubiłam te kg, dzięki temu mój kręgosłup nie jest tak obciążony, a i poprawił się też mój stan zdrowia. Ciesze się że teraz lepiej się czuję i mam mnóstwo energii do życia:)

2014-05-28 20:05:48
~julka

wszystkie moje dotychczasowe sposoby pozbycia się tkanki tłuszczowej kończyły się efektem jojo...myślałam że już nie uda mi się zredukować wagi, nagle jednak znalazłam (klubdiety.pl/plan-diety ) i ku mojemu początkowemu dystansowi udało mi się zredukować 18,5 kg i 37 cm oraz odzyskałam energię i świetne samopoczucie

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.