wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Aerobik

Jak dobrze wykonywać przysiady?

123RF
15.07.2014

To żadna nowość, że z prostymi ćwiczeniami mamy bardzo często najwięcej trudności. Na samym początku podłapujemy kilka złych nawyków, o których nawet nie wiemy i tak już zostaje, a naprawdę warto się ich pozbyć. Tak właśnie jest z przysiadem, jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń, powtarzanym kilkadziesiąt razy na lekcjach w-f albo codziennych treningach. Niektórzy twierdzą nawet, że tak prostego ruchu nie można zepsuć, a to poważny błąd.


Jak ćwiczyć, aby efektywnie spalać kalorie i nie nabawić się kontuzji?
Prawidłowe robienie przysiadów oznacza same korzyści. Zapobiega ewentualnym urazom stawów i kolan. Poza tym pozwala zaoszczędzić trochę czasu, bo angażuje więcej mięśni, a co się z tym wiąże, szybciej ukształtuje sylwetkę. Lepiej zrobić dwie serie ćwiczeń w porządny sposób, zamiast pięciu byle jakich.

Dobra postawa
Zacznij od rozstawienia nóg na szerokość barków. Jeśli wolisz ustawić je trochę bliżej albo szerzej – spróbuj. Wybierz najlepszą dla siebie opcję. Stopy powinny być skierowane delikatnie na zewnątrz, nigdy odwrotnie. Lekko ugnij kolana, napnij brzuch i wyprostuj plecy. O tym, żeby się nie garbić pamiętaj przez cały czas. Na początku możesz czuć się trochę sztywno, ale po kilku seriach wyrobisz sobie taki  nawyk. Ręce ułóż na biodrach albo trzymaj przed sobą, w zależności od tego, jak czujesz się lepiej. Decydując się na drugą możliwość nie pozwól, aby bezwładnie zwisały. Zgraj ruch całego ciała z rękoma. Zwiększy to wydajność ćwiczenia i poprawi równowagę.



Właściwy ruch
W czasie schodzenia w dół nie łącz kolan. Im bardziej się obniżysz, tym mocniej zaangażujesz mięśnie pośladków. Staraj się przy tym wysuwać biodra do tyłu, jakbyś chciała właśnie usiąść na krześle. Jeśli masz z tym trudności, możesz dla ułatwienia postawić za sobą coś do siedzenia. Obniżając się, weź głęboki wdech, a podnosząc wydech. Po pełnym wyprostowaniu wypnij biodra do przodu i zepnij pośladki.



5 najczęściej popełnianych błędów
1. Odrywanie pięt od podłogi. Ciężar ciała musi opierać się na całych stopach, a nie tylko na palcach.
2. Zbyt mocno wysunięte kolana do przodu. Linia kolan nie powinna wychodzić poza koniec palców u stóp.
3. Robienie kilkuset przysiadów dziennie. Co za dużo to nie zdrowo, lepiej ćwiczyć mniej, ale regularnie. Porywając się na takie karkołomne wyzwania można np. przeciążyć stawy skokowe i kolanowe.
4. Zadzieranie głowy zbyt wysoko lub nisko. Najlepiej ćwicząc patrzeć prosto przed siebie.
5. Brak rozgrzewki to pierwszy krok do kontuzji. Zawsze przed i po zakończeniu nawet kilkunastominutowego treningu solidnie się porozciągaj.
 

REKOMENDACJA
2015-12-07 20:21:16
~motywacjanonstop.pl

3 powody dla których warto robić przysiady Dokładny opis + nagranie WIDEO znajdziecie poniżej: http://www.motywacjanons top.pl/2015/04/3-powody-dla-ktorych -warto-robic-przysiady-squat.html

2015-09-11 15:13:45
~Jacek

To jest prawidłowe wykonywanie przysiadów dla początkujących. Też kiedyś myślałem że tak wykonuje się przysiady przez całe życie ale oświecił mnie trener z Saturn Fitness na Bielanach Który powiedział że tak to wykonuje się przysiady na początku do póki nie wzmocni się mięśni by mogły trzymać kolana.

2015-03-07 09:57:02
~trener personalny

polecam przygotowane przez licencjonowanych trenerów plany: http://www.allsports4u.pl/in dywidualny-plan-treningowy/

2015-01-14 13:27:04
~migdalina

chodzi może ktoś z was do siłowni Saturn na Warszawskim targówku? poszukuje Trening-partnera z którym mogłabym ćwiczyć bo ostatnio mocno motywacja mi spada :)

2014-12-29 23:28:13
~baśka

w Marcelince (klub do którego chodzę w Poznaniu) w końcu pokazali mi jak dobrze wykonywać przysiady, pół życia robiłam to źle :)

2014-12-04 20:16:55
~ron

ogolnie swietnie rezultaty mam od momentu gdy zaczalem trenowac trojboj silowy, inspiracja byla strona Jarka Olecha o tej tematyce http://www.youtube.com/watch?v=Q-OX MCeetZM&index=1&list=PLR3Av o3Y6iJDhcWFp464hn8SOkqxnFJRp

2014-11-24 13:50:37
~kasia

Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness (idealnafigura.com/gberes) , schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdemu to polecam

2014-11-20 19:09:37
~martyna

zawsze myślałam, że dobrze je wykonuje, okazuje się, że robiłam to pół życia źle. W klubie Marcelinka gdzie się zapisałam na zajęcia pokazano mi jak to dobrze robić.

2014-10-09 11:56:44
~ocenleczenie.pl

Zapraszam do bazy medycznej gdzie bezpłatnie dodacie wpis swojej firmy: http://ocenleczenie.pl

2014-08-27 16:21:55
~rena_ta

Tyle czytałam o przysiadach, a jak się okazało nadal robiłam je źle. Zapisałam się na zajęcia do klubu fitness Marcelinka i dopiero mój trener powiedział mi i pokazał jak to prawidłowo wykonywać. Teraz wszystko jest ok :)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.