wyszukanie zaawansowane

Aerobik

Nie lubisz biegać? Zamień jogging na zdrowe spacery

08.09.2015

Masz do zrzucenia kilka kilogramów, ale nie przepadasz za bieganiem? Nie martw się – chodzenie jest równie skutecznym sposobem na zrzucenie wagi, co poranny jogging. To prosty i przyjemny sposób, który wiąże się z małym ryzykiem kontuzji. Przekonany? Nałóż wygodne sportowe buty i ruszaj na spacer.

Zdrowe spacery dla wszystkich
Ćwiczenia aerobowe, takie jak bieganie, pływanie, jazda na rowerze, nordic walking czy właśnie chodzenia, to najlepszy sposób na spalenie tkanki tłuszczowej i zrzucenie zbędnych kilogramów. Eksperci przekonują, że dla zachowania zdrowia, kondycji i stałej wagi, powinniśmy codziennie robić 10 000 kroków. W zależności od długości kroku, to ok. 6-8 km każdego dnia.

Maszerowanie ma wiele zalet. Poprawia wydolność krążeniową, wzmacnia mięśnie, dotlenia organizm, a w dodatku poprawia samopoczucie. Warto poświęcić co najmniej 30 minut dziennie na spacer, aby poczuć się lepiej i zdrowiej.

Jak podkręcić spalanie podczas chodzenia?
Jeśli jednak zależy ci głównie na spaleniu tłuszczyku, musisz postarać się bardziej. Zwyczajny spacer w wolnym tempie może okazać się niewystarczający. Co zrobić, by schudnąć dzięki chodzeniu? Dzięki kilku prostym trikom zamienisz zwyczajny spacer w prawdziwy trening odchudzający.



Po pierwsze, zwiększ tempo chodzenia. Im szybszy marsz, tym więcej spalonych kalorii. Przechadzki w wolnym tempie zostaw na leniwe niedzielne popołudnia, a na co dzień staraj się chodzić szybko. Na początku będzie trudno, dlatego zwiększaj prędkość stopniowo.

Po drugie, wydłużaj treningi. Godzinny szybki marsz to nawet 600 straconych kalorii. Pamiętaj, że tkanka tłuszczowa zaczyna się spalać dopiero po 30 minutach, dlatego staraj się ćwiczyć przez minimum 40 minut i stopniowo wydłużaj treningi.

Chcesz spalić jeszcze więcej kalorii? Koniecznie spróbuj interwałów, czyli specjalnej metody ćwiczeń, która ułatwia odchudzanie. Trening interwałowy to ćwiczenia naprzemienne – raz ćwiczysz bardzo intensywnie, by po chwili powrócić do swojego normalnego tempa. W praktyce możesz połączyć chodzenie z bieganiem. Przez pół minuty idziesz szybkim tempie, a przez kolejne 30 sekund biegniesz. Kilka serii takich ćwiczeń pozwoli ci spalić więcej kalorii i szybciej zauważysz rezultaty treningów.

A może nordic walking?
Popularny w naszym kraju nordic walking to rodzaj marszu, podczas którego aktywnych jest nawet 90 proc. mięśni. Dzięki temu, że równocześnie pracują ręce, nogi, brzuch, plecy, pośladki, możesz spalić więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu.

Twoje pierwsze skojarzenie z nordic walking to grupki seniorów, przemieszczające się w wolnym tempie? To prawda, nordic walking to sport dla osób w każdym wieku. Ale tylko od ciebie zależy, jak wykorzystasz kijki. Jeśli narzucisz sobie odpowiednie tempo, będziesz dbać o prawidłową postawę i nauczysz się techniki, na pewno szybko odczujesz pozytywne skutki maszerowania z kijami. Schudniesz, poprawisz kondycję i będziesz mieć lepszy nastrój.

Plusem nordic walking jest to, że możesz chodzić w każdym terenie. Im bardziej zróżnicowany, tym lepiej. Wchodzenie pod górkę sprawia, że musisz włożyć więcej wysiłku w poruszanie się, co sprzyja kształtowaniu sylwetki i gubieniu zbędnych kilogramów.

 

Sylwia Stachura/WP Zdrowie i Fitness

REKOMENDACJA
2016-08-26 12:59:50
~klara

Hej,mam ponad 30 lat po wypadku w ktorym uszkodzilam sobie kolano moge tylko pomarzyc o joggingu,wiec przerzucilam sie na nordic walking,bo mozna sie tam spokojnie wesprzec troche na kijku-tez myslalm,o kurcze bede spotykac samych dziadkow na spacerach,ale wierzcie mi,mozna nadac sobie takie tempo treningu,ze jest nawet lepsze spalanie kalorii niz przy bieganiu,bo jak pisze autor,pracuje tam wiecej miesni na raz! moge to tylko polecic innym:)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.