wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Fitness - czyli jak zadbać o siebie
Zdrowie & Fitness
Kinect Fitness - co to takiego?
Zdrowie & Fitness
Rozgrzewka z Kinect Fitness
Zdrowie & Fitness

Aerobik

Ćwicz w plenerze

11.06.2008

Człowiek jest nierozerwalnie związany z przyrodą. Jesteśmy jej częścią i kontakt z nią jest ważny dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego. Mieszkańcy dużych miast mają ten kontakt ograniczony. Większość czasu spędzają w budynkach, w pracy, w domach, w sklepach. Brak naturalnego światła, hałas, który w mieście jest wszechobecny, zanieczyszczenie powietrza jest znaczącym czynnikiem powodującym choroby cywilizacyjne. Obniża on zdolność koncentracji, przyśpiesza uczucie znużenia, wzmaga rozdrażnienie,  tętno jest szybsze, zaburzona jest przemiana materii.

Nie musisz przenosić się na wieś i rezygnować z dobrodziejstw cywilizacji aby skorzystać z dobrodziejstw przyrody. Alternatywą dla życia w zurbanizowanym środowisku jest aktywność fizyczna w plenerze. Środowisko naturalne wpływa korzystnie na nasz organizm poprzez promieniowanie słoneczne, powietrze oraz walory krajobrazu. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, a szczególnie w otoczeniu wolnym od zanieczyszczeń np. w lesie, na plaży to nie tylko ogromna przyjemność, ale przede wszystkim czynnik korzystnie wpływający na nasze zdrowie fizyczne.



Wiemy, ze nadmierne opalanie jest szkodliwe dla skóry. Dlatego wiele osób stara się unikać słońca zupełnie. Czy słusznie? Słońce intensywnie działa na skórę, narządy wewnętrzne, a przede wszystkim na układ nerwowy. Aby organizm pracował prawidłowo, powinien mieć kontakt ze słońcem. (Oczywiście leżenie godzinami na słońcu bez ruchu, nie jest najlepszym rozwiązaniem). Niedobór słońca zakłóca prace układu nerwowego. Może powodować depresje, co jest problemem krajów skandynawskich np. gdzie nie wiele jest słonecznych dni w ciągu roku. Jego brak pogarsza jakość snu, utrudnia wchłanianie wapnia, zmniejsza syntezę witaminy D. Jeśli chodzi o promieniowanie słoneczne ważny jest umiar. Jego nadmiar przyśpiesza starzenie się skóry i powoduje nowotwory. To jak długo możemy przebywać na słońcu zależy od naszej karnacji. Osoby o jasnej skórze potrzebują jedynie 5 minut dziennie 3 razy w tygodniu pomiędzy godziną 10.00 a 16.00 (bez filtrów słonecznych), aby ich organizm wyprodukował odpowiednią ilość witaminy D. Im ciemniejsza skóra tym więcej czasu potrzebuje. Korzystajmy więc ze słońca w rozsądny sposób: korzystajmy z odpowiednich preparatów chroniących nas przed poparzeniem słonecznym, używajmy okularów i czapek.

1 2
Tagi: fitness
REKOMENDACJA
2009-12-04 11:17:05
~ja

A ja uwielbiam ćwiczenia na świeżym powietrzu. A jak wspomagam organizm dodatkowo L-karnityną Direct, to jest mi zdecydowanie łatwiej:)

2008-06-17 15:55:16
~Nelly

Wązne żeby ćwiczyć nieważne gdzie!

2008-06-17 15:54:27
~kuleczka

Super jest sobie poćwiczyć na łonie przyrody! Inne powietrze i okolica! Wspaniała sprawa!

2008-06-17 15:53:18
~Anika

I co między blokami mamy biegać? Nie ma parków w których można by swobodnie pobiegać!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.