wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Aerobik

Ćwiczenia biurowe

07.08.2008

7:50 wchodzisz do biura, włączasz komputer, siadasz przy biurku. 8:30 wstajesz od biurka, do ulubionego kubka wlewasz kawę z ekspresu i wracasz do komputera. I tak mniej więcej do 16:00. Częściej dłużej. Znasz ten rytm? Czujesz, że z dnia na dzień bardziej przypominasz „homo sapiens sedes”, jak żartobliwie nazywa się pozycję człowieka wiecznie siedzącego?  Ta sytuacja nie zmieni się sama. Oto kilka prostych sposobów, jak mimo nawału pracy, nie zaniedbywać swojej kondycji.

Do pracy marsz!
Budzik jak zwykle zadzwonił za późno, a kolejna „króciutka” drzemka sprawiła, że zamiast śniadania zjadłeś drożdżówkę w tramwaju i wparowałeś do pracy na kilka minut przed godziną zero. Koniec z tym! Od dziś nastaw budzik tak, żeby zadzwonił pół godziny wcześniej niż zwykle. Zanim wstaniesz, porozciągaj się na łóżku. Wykonaj kilka prostych, leniwych ćwiczeń. Powolutku doprowadzając się do siadu. Wyciągnij ramiona. Wykonaj klika okrężnych ruchów głową. Wstań z łóżka. Przypomnij sobie najprostsze ćwiczenia, jakie pamiętasz jeszcze z zajęć WF-u. Skłony, przysiady, pajacyki – nic skomplikowanego. Teraz szybki prysznic, porządne śniadanie i wychodzisz z domu. Jeśli możesz, wsiądź na rower. Jeśli dojeżdżasz do pracy tramwajem wysiądź o 1 – 2 przystanki wcześniej. Poranny spacer dobrze Ci zrobi. Odkryłeś właśnie, że droga do pracy prowadzi tuż obok parku? Świetnie – po pracy będziesz mógł tam na chwilkę wyskoczyć. Zamiast, jak co dzień, wsiąść do windy, użyj schodów. Po kilku dniach treningu zadyszka na wysokości drugiego piętra przestanie być problemem.



Zrób sobie przerwę
Praca biurowa nie musi oznaczać ciągłej monotonii. Siedząc na krześle również możesz ćwiczyć. Niemożliwe? Spróbuj. Usiądź wygodnie przed monitorem. Zaczniemy od stóp. Jeśli możesz,  ściągnij na chwilkę buty, pozwól stopom odpocząć. Najpierw lewą, potem prawą stopą wykonaj okrężne, dyskretne ruchy. Powtórz ćwiczenie kilkukrotnie. Teraz postaw stopy na podłodze, niech przywierają do ziemi. Unieś w górę pięty, napnij mięśnie łydek. Rozluźnij i opuść pięty. Następnie wykonaj ćwiczenie tak samo, podnosząc palce zamiast pięt. Przejdźmy teraz troszkę wyżej. Napnij mięśnie pośladków oraz ud, przytrzymaj kilka sekund, rozluźnij i znowu napnij. I tak przez kilka minut. Teraz czas na ramiona. Wygodna pozycja, plecy wyprostowane, a ramiona krążą – do przodu i do tyłu. Do przodu i do tyłu. Rozluźnij się i wykonaj kilka okrążeń głową. W prawo, a następnie w lewo. Zamknij oczy i weź kilka głębokich wdechów. Powoli, nie spiesz się. Wdech, wydech, wdech, wydech. Proste prawda? I ani razu nie musiałeś wstać od biurka.

1 2
REKOMENDACJA
2009-12-08 13:41:11
~ewunia

a ja chodzę do pracy na pieszo, a że mam buty EasyTone to mięśnie mi pracują podczas chodzenia:D

2008-11-21 22:16:54
~karla

a ja biegam....codziennie na przystanek bo za późno wychodzę z domu :D

2008-08-12 14:44:26
~Dagusia

Ja wcale nie ćwiczę i nie narzekam! Czuję się dobrze i zaraz spałaszuję kolejnego batonika!

2008-08-12 14:43:41
~Sonia

Ja chodzę do pracy choć to jest pare kilometrów! I z moją kondycją jest o wiele lepiej!

2008-08-12 14:42:37
~Arabella

Jeżdżę do pracy rowerem i to mi wystarcza!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.