wyszukanie zaawansowane

Aerobik

Hi - lo impact aerobic

09.12.2008

Hi - lo impact (czyli high low impact aerobic) to nazwa treningu, będącego formą aerobicu. Ćwiczenia mają charakter wytrzymałościowy, obejmują również układy choreograficzne, a ich celem jest podniesienie sprawności fizycznej oraz poprawienie koordynacji ruchowej.



Hi – lo impact jest kombinacją hi impact oraz low impact. W klubach fitness trenerzy najczęściej wybierają właśnie ten rodzaj aerobiku, ponieważ pozwala on pozbyć się tkanki tłuszczowej oraz znacznie poprawia ogólną kondycję. Ponadto, szczególnie dobrze wpływa na układ sercowo – naczyniowy.

Hi impact, to najbardziej dynamiczny, a także intensywny rodzaj ćwiczeń. Od trenujących wymaga największego przygotowania kondycyjnego. Polega na wykonywaniu naprzemiennych skoków, podskoków, elementów biegu oraz obrotów. Trenuje się przy muzyce o szybkim tempie od 145 do 160 bpm, przy której prawidłowe tętno powinno wynosić około 160 -180.
Natomiast low impact jest treningiem łatwiejszym, polegającym na prostych układach, elementach marszu oraz krokach. Aby zwiększyć intensywność zajęć, a także je urozmaicić, czasem w choreografię wplata się również ramiona. Muzyka, przy której wykonuje się ćwiczenia, jest znacznie wolniejsza niż przy hi impact, a tętno, podczas zajęć, powinno wahać się w granicach 125 – 150 uderzeń na minutę. To ćwiczenia doskonałe dla osób starszych, ociężałych, czy nawet kobiet w ciąży. Są  nieskomplikowane, dopasowane do potrzeb osób początkujących. Opierają się na tak zwanej pozycji bazowej ciała, to jest lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy i napiętych mięśniach pośladków oraz brzucha. Przeciwdziała to nadmiernemu obciążeniu stawów.
Hi lo impact aerobic pojawił się w klubach fitness w latach osiemdziesiątych i natychmiast zyskał duże zainteresowanie, zwłaszcza wśród kobiet. Wyjątkowość tego treningu wynika przede wszystkim z tego, że typowe dla aerobiku podskoki przedziela się krokami marszowymi. Ważny jest również układ choreograficzny, dzięki któremu ruchy zyskują płynność oraz lekkość. Pamiętać należy, iż ćwiczenia zawierające układy taneczne, wymagają od nas koncentracji oraz uwagi – trzeba umiejętnie i natychmiastowo reagować na komendy trenera.

1 2 3
REKOMENDACJA
2009-01-23 22:33:32
~a

Naturalne proteiny -spróbuj wildwestjerky.Polecam gorąco smaczne zdrowe, niskokaloryczne, naturalne proteinki suszonej wołowinki . Idealne dla smakoszy ,dla piwoszy ,dzieci i pań dbających o linię, sportowców i alpinistów,polarników i........pakerów. Poszukaj w internecie ,zamów - warto - wildwestjerky

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.