wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Fitness - czyli jak zadbać o siebie
Zdrowie & Fitness
Kinect Fitness - co to takiego?
Zdrowie & Fitness
Rozgrzewka z Kinect Fitness
Zdrowie & Fitness

Aerobik

Ćwicz bezpiecznie!

20.02.2009

Temat bezpieczeństwa na zajęciach fitness jest niezwykle ważny, ale wciąż jeszcze pisze się o nim nie wiele. Klienci często nieświadomi zagrożeń wynikających z niepoprawnych zachowań, narażają swoje zdrowie, a niekiedy życie.

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się tak skoncentrować na efektach treningu, że zapomniałaś o własnym bezpieczeństwie. Oto lista dziesięciu najczęściej popełnianych przez kobiety fitnessowych wykroczeń.

Sprawdzenie stanu zdrowia
Przed przystąpieniem do jakiegokolwiek treningu należy przeprowadzić całościowe badania lekarskie. Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez klientów klubów fitness jest zwracanie się do instruktora z problemem zdrowotnym. Trener nie ma kompetencji udzielania informacji na ten temat. Nie decyduje czy dane schorzenie wyklucza czy wymaga aktywności fizycznej. Ostateczną opinię wydaje w tej kwestii lekarz. To on zajmuje się sprawdzeniem naszego stanu zdrowia i doradza nam, czy i na jaki wysiłek możemy sobie pozwolić. Pamiętajmy zatem, że przed rozpoczęciem treningu (szczególnie, gdy cierpimy na jakąś dolegliwość) nawet wyszkolony instruktor nie zastąpi wizyty u lekarza.



Punktualność
Widok osób spóźniających się na zajęcia pewnie nie jest Ci obcy. Spóźnialscy najczęściej myślą, że nic się nie stało, w końcu to tylko parę minut. Oburzają się, gdy instruktor zwróci im uwagę. Rozumując w ten sposób, zapominają o własnym bezpieczeństwie.
Rozgrzewka jest nieodzownym elementem każdego treningu. W lekcji aerobiku trwa zazwyczaj od 10 do15 minut. 15 minutowe spóźnienie na zajęcia sprawia, że omijamy tę jakże ważną dla naszego organizmu pierwszą fazę lekcji. Rozgrzewka podwyższa naszą wydolność. Kto rozpoczyna trening po solidnej rozgrzewce, ten potem dużo łatwiej radzi sobie z ćwiczeniami.  Punktualność na zajęciach jest więc sprawą niezwykle ważną.  Ciało nieprzygotowane do ćwiczeń jest bardziej narażone na kontuzje i urazy.

1 2 3 4
REKOMENDACJA
2009-07-22 08:41:02
~chrisek

http://chris-immortal.mybrute.com

2009-02-26 11:10:11
~smack

a ja chodzę raz w tyg na aerobik, staram się normalnie jeść, ale nie objadać. Myślałam jeszcze o tabletkach, moja znajoma z pracy bierze też jakieś formaliane czy formolinae, coś takiego no i nawet nieźle chudnie

2009-02-25 13:47:54
~Kika

Czasu mało a chęci jeszcze mniej...? ja również pracuje i studiuje, dlatego dziwi mnie z jaka chęcią wydajesz straszne sumy na Formoline... no cóż takim to tylko pozazdrościć... nie każdy dostał ten przywilej wyrzucania pieniędzy w błoto...

2009-02-25 11:50:30
~fresca

ja niestety ostatnio w ogóle nie miałam czasu na cwiczenia :/ dużo pracy, jeszcze szkoła do tego. Raz w tyg chodze na siłownie. Musi to wystarczyc, kupiłam sobie do tego formoline, dieta i mam nadzieje, ze będzie dobrze...

2009-02-25 09:38:59
~arni

Niskokaloryczn przekaska z suszonej wołowiny bogata w bialko/50%/ -wildwestjerky.plANUJ rozsądnie swoje odżywianie.Poszukaj ,poczytaj zamów-warto

2009-02-24 09:06:36
~ola

Bardzo pouczające wskazówki ćwiczenia to wspaniała rzecz. Tylko jak wypędzić to lenistwo z siebie żeby się zmobilizować Ale trzeba będzie.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.