wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Body balance - trening równowagi
Zdrowie & Fitness
Fitnessowy przewodnik
Zdrowie & Fitness

Aerobik

Body balance - trening równowagi

13.03.2009

W dzieciństwie, bawiąc się, odważnie chodziliśmy po płocie czy przewróconym drzewie. Staraliśmy się zaimponować kolegom pewnie balansując na krawężniku. W życiu dorosłym zmysł równowagi wykorzystujemy częściej, niż to sobie uświadamiamy. Dlatego, by pewniej stąpać po ziemi, spróbujmy swoich sił na zajęciach body balance.

Równowaga ciała jest niezbędna w wielu sytuacjach życia codziennego. Dzięki treningowi body balance optymalizujemy swoją sensomotorykę. Uczymy ciało odnajdywania się w różnych warunkach: w tańcu, na stoku narciarskim, a nawet pod prysznicem.

Przetestuj swoją równowagę
Przed przystąpieniem do ćwiczeń warto przetestować swoja równowagę. W tym celu stań na jednej nodze, drugą unieś i oprzyj o kolano. Dla lepszej równowagi możesz podnieść ręce do boku. Na każdej nodze stój 60 s. Jeśli ten wyczyn nie sprawia Ci problemu, oznacza że masz doskonałą równowagę. Wynik poniżej 17 s. wskazuje konieczność ćwiczeń stabilizujących mięśnie.



Równowaga tkwi w spokoju
W treningu body balance najważniejsze są koncentracja i wyciszenie. Przystępując do ćwiczeń, nie należy się spieszyć. Oddech powinien być spokojny i równy. Muzyka towarzysząca lekcji nie może być zbyt głośna, najlepiej relaksacyjna, a pomieszczenie winno być odpowiednio oświetlone.
Ćwiczymy w wygodnym stroju, na bosaka. Najlepiej bez skarpetek. Obuwie w grubej zelówce i ślizgająca się skarpetka stanowią dodatkowe, niepotrzebne utrudnienie. Ćwicząc bez butów, tworzymy też lepszy związek z podłożem lub urządzeniem treningowym. Ponadto dajemy odpocząć stopom i angażujemy je w wykonywaną pracę.
Zaczynamy od ćwiczeń łatwiejszych, by stopniowo zwiększać stopień trudności. Na początku nie bądźmy zbyt ambitni. Asekurujmy się, np. trzymając się ściany czy poręczy krzesła.
Jeszcze do niedawna w grafikach klubów fitness trening równowagi nie istniał lub był spychany na margines. Przeważały ćwiczenia kondycyjne i wzmacniające. Obecnie panuje moda na zajęcia prozdrowotne, takie jak np. body ball, a ćwiczenia równowagi stały się bardzo popularne. Dowodem tego jest chociażby liczba urządzeń wykorzystywanych w treningu sensomotoryki.

1 2
REKOMENDACJA
2009-07-22 08:39:58
~CHRIS

http://chris-immortal.mybrute.com

2009-03-14 15:18:26
~IQ

UWAGA! Czy wiesz może jakie masz iq (poziom inteligencji)? http://www.iq-test.pl/#50328 sprawdz czy Twoje iq jest większe od inteligencji Dody!

2009-03-14 12:35:02
~iq

UWAGA! Czy wiesz może jakie masz iq (poziom inteligencji)? http://www.iq-test.pl/#50328 sprawdz czy Twoje iq jest większe od inteligencji Dody!

2009-03-14 11:30:54
~Monika

tak na wiosnę drogie panie ćwiczymy, liczy sie konsekwencja, spacery, rower, do ćwiczeń polecam fajną przekąskę, jaką udalo mi się kupić w Polsce/jest sklep internetowy/- wildwestjerky, kawalki suszonej wolowiny , co wazne sa smaczne a maja tylko 64 kalorie i tylko 3 % tłuszczu, dobre dlaodchudzajacych sie a nawet pomagają rzucić nałóg palebia papierosów

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.