wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Fitness - czyli jak zadbać o siebie
Zdrowie & Fitness
Kinect Fitness - co to takiego?
Zdrowie & Fitness
Rozgrzewka z Kinect Fitness
Zdrowie & Fitness

Aerobik

7 grzechów głównych (w fitnessie)

17.06.2009

Nie wystarczy ćwiczyć. Aby osiągnąć cel - trzeba ćwiczyć dobrze. Przedstawimy 7 najczęstszych fitnessowych błędów oraz ich przykre następstwa, bo jak wiadomo za grzechy, trzeba płacić.

Rutyna
Wiele osób podczas treningów wykonuje te ćwiczenia, które wychodzą im dobrze. Koncentrując się na wybranych partiach mięśniowych, zaniedbują słabsze punkty. Ale dobre samopoczucie i radość z kształtowania wciąż tych samych mięśni, to nie wszystko. Konsekwencją jednostronnego treningu są dysproporcje w budowie sylwetki. Najczęściej u mężczyzn przerośnięty przód (klatka, biceps), a chudziutkie, zaniedbane nogi i plecy. Aby wyglądać dobrze, trzeba poświęcić należytą uwagę także słabszym mięśniom.



 Ponadto ciało przyzwyczaja się do ćwiczeń, co skutkuje brakiem postępów. Musisz, co jakiś czas modyfikować program treningu, by budować kondycję i siłę mięśni. Plan ćwiczeń nie powinien być jednostajny. Wprowadzanie nowych bodźców powoduje większą stymulację mięśni. Mięśnie rosną wtedy, kiedy poddajesz je progresywnemu obciążeniu, więc dołóż im. Niech pracują! Stawiaj sobie nowe wyzwania.

Szybko i niedokładnie
To nie ilość powtórzeń czy ciężar, jaki podnosisz są najważniejsze, ale technika. To ona decyduje o tym, czy po treningu twoje mięśnie zmienią się zgodnie z oczekiwaniami. W treningu siłowym szybciej, nie oznacza lepiej. Machając ciężarkami, wykonując ćwiczenia bez kontroli, nie wzmacniasz mięśni, a jedynie narażasz się na kontuzje.

1 2 3 4 5
REKOMENDACJA
2015-06-29 23:14:16
~karo323

a można wiedzieć gdzie tego typu problemy konsultowałaś? od dłuższego czasu czuję, że coś złego dzieje mi się ze stawami kolanowymi, trochę przesadziłam z treningami i teraz mam

2015-06-21 15:35:10
~lately

ja sobie butami właśnie zaszkodziłam, miałam ogromne problemy ze śródstopiem, z kostkami. no ale odpowiednie podejście specjalisty, wskazówki i niedługo może znów uda mi się zaczać odnawiać kondycję :)

2015-06-16 08:36:22
~siren

najważniejsze to chyba dobranie odpowiedniego obuwia sportowego, bo ludzie sami się tym kaleczą... jak zaczynałam biegać to poszłam do przychodni sportowej-nie wiem czy to z tego powodu akurat-ale nie mam żadnych problemów do chwili obecnej z nogami

2009-06-26 17:14:51
~Glad

rozciagac sie nie powinno jednak przed treningiem jak to autor sugeruje ... taka dygresja

2009-06-26 11:11:05
~Edi

Bardzo ciekawy artykuł ^^,

2009-06-21 16:48:44
~eLJot

małe sprostowanie:nadwErężA, a nie nadwyręża.

2009-06-21 11:45:32
~Kamila

Polecam wszystkim kobietom aerobik:) W grupie raźniej i łatwiej się ćwiczy. Co do grzechów... czytałam,że ćwiczyć można na czczo, ważne jest uzupełnienie diety po ćwiczeniach. Pozdrawiam.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.