wyszukanie zaawansowane

Bieganie

Biegasz? Uważaj na to, co jesz

123RF
10.04.2013

Nie wyobrażasz sobie tego, by “być na diecie”? Mam dobrą wiadomość: wcale nie musisz! Z dietetyczką Małgorzatą Szkupińską przygotowałyśmy kilka porad, które warto wprowadzić w życie. Oto one:  

 

1. Pamiętaj o 5 posiłkach dziennie w odstępach ok. 3  godzin. Nie spożywaj ostatniego posiłku później niż 2-3 godziny przed snem.


2. Śniadanie zjedz w ciągu godziny od przebudzenia.


3.  Pomiędzy posiłkami można pić napoje niedostarczające kalorii, np. niesłodzone herbaty, napary ziołowe, wodę. Kawa z cukrem i mlekiem czy sok owocowy – dostarczają dodatkowych kalorii. By zachować równowagę w organizmie należy pić co najmniej 1,5 l płynów dziennie, ale polecam więcej.


4. W każdym posiłku powinien znaleźć się element z różnych grup produktów: zboża, nabiał, mięso lub ryba oraz warzywa lub owoce.


5. Jedz jak najmniej przetworzonych produktów. Stawiaj na ryby, mięso, warzywa, owoce, nasiona, zboże, nabiał. Wybieraj chude mięsa: indyk lub kurczak bez skóry (najchudsza jest pierś), królik, cielęcina, polędwica wołowa, ew. chudy rostbef, rozbratel, z wieprzowiny schab, polędwiczki wieprzowe.

 

- Z ryb najchudsze są: mintaj, dorsz, sandacz, okoń, szczupak, sola, fladra, halibut, pstrąg strumieniowy, morszczuk,  karp, tuńczyk, pstrąg tęczowy, sardynka, śledź.


- Wybieraj niemielone, wysokogatunkowe wędliny, bez widocznego tłuszczu np. polędwica łososiowa (z indyka), piersi z kurczaka wędzone, polędwica sopocka, itp. Najbardziej pożądane są wędliny drobiowe.

 

- Unikaj tłustych i przetworzonych produktów mlecznych, np. serków homogenizowanych, twarogowych. Jogurty, kefiry, maślanki powinny zawierać maksymalnie 2 proc. tłuszczu.


- W ciągu dnia należy spożyć ok. 500 g warzyw. Pamiętaj jednak, by co najmniej 250 g było w surowej postaci (surówki, sałatki).


- Do dowolnej potrawy w ciągu dnia możesz dodać orzechy, pestki, lub dżem albo miód. Jednak ostrożnie z ilością. To produkty kaloryczne.  

 

 

 

O autorce:

 

 

 Anna Szczypczyńska, 29 lat. Dziennikarka, blogerka. Bieganie, trening siłowy i zdrowe odżywianie się to jej pasja, której najchętniej oddaje się po godzinach pracy. W 2010 roku zrobiła dyplom w Premier London Academy, gdzie poszerzała wiedzę na temat treningu i żywienia. Biegać na serio zaczęła w zeszłym roku i wtedy też pokonała swój pierwszy maraton łamiąc magiczne 4h. W tym roku zapisała się już na kolejne i planuje zmierzyć się z ultramaratonem górskim...

 

Zajrzyj na jej bloga: www.pannaannabiega.pl

 

 


 

Pannaannabiega.pl/ese/

REKOMENDACJA
2014-11-07 16:32:50
~inka

Wiesz, pewnie większość zaczynała w zwykłych butach. Ja biegam po betonie więc bardzo szybko przesiadłam się na biegówki. A kupuję na dobiegania.pl. Faktycznie zakupy w sieci pozwalają na wielką oszczędność czasu. Ale dla mnie plusem jest też to, że nie muszę się stykać ze sprzedawcami, którzy często są wyjątkowo nachalni, a jednocześnie dość mało kompetentni. Jedyne na czym im zależy to na tym żeby sprzedać nam jak najdroższy towar. A cała reszta to taki zbędny

2014-11-06 23:34:32
~wiola

Tak, wiele osób zupełnie nie przywiązuje wagi do butów, a bez tego bardzo łatwo o uraz. Jak zaczynałam biegać to miałam zwykłe buty. Dziwiłam się, że niektórzy mówią, że tylko w specjalnych butach można biegać. Ale jak się takich dorobiłam to od razu poczułam różnicę. A gdzie kupujesz konkretnie? Też zastanawiam się nad zakupami w sieci, to dużo czasu pozwala jednak zaoszczędzić a ja niestety zbyt wiele go nie mam więc każda minuta się liczy.

2014-10-29 22:46:24
~inka

Przede wszystkim uważaj na to w czym biegasz. Źle dobrane buty mogą narobić naprawdę bardzo dużo szkody, a wiele osób po prostu o tym zapomina. Ja kupuję buty zawsze w jednym sklepie, do tego internetowym. Mam szeroki wybór, fajne ceny i dostanę do domu przez co nie tracę czasu

2013-04-28 07:00:11
~rebeca

odchudzanie i oczyszczanie w jednym, sprawdź koniecznie DIETEK.PL

2013-04-25 10:20:25
~a.

akurat wędliny takie jak polędwica sopocka są bardzo przetworzone i maja mnóstwo "chemii"

2013-04-24 11:52:59
~kasia

Samo bieganie nie wystarczy. Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.