wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Bieganie

Chodzenie – sposób na szybkie spalanie kalorii

fot. blas/fotolia.com
30.07.2013
Planujesz stracić parę kilo? Chcesz poprawić kondycję? Mamy dobrą wiadomość! Wcale nie musisz zrywać się z łóżka na poranny jogging. Bieganie stało się ostatnimi czasy bardzo modne, ale setki tysięcy lekarzy na całym świecie zapewnia, że kalorie można tracić nawet podczas chodzenia. 
 
Szybki spacer łatwiej jest  dopasować do dziennego grafiku, a może być o wiele bardziej efektywny, niż poranny lub wieczorny jogging. Oto kilka porad jak zwykły spacer zamienić w skuteczny trening. 
 
Prędkość chodzenia
Jest ważna, ale zamiast zastanawiać się, jak szybko się poruszasz, pomyśl o ćwiczeniach, które właśnie wykonujesz. Kiedy myśli się o intensywności wykonywanych ćwiczeń, właściwe tempo powinno przyjść samo.  Odpowiednia prędkość pozwala na efektywne spalanie kalorii.  Wynosić powinna od 65 do 85 proc. najwyższego tętna. Aby osiągnąć tempo nieco szybsze od naturalnego wystarczy sobie wyobrazić, że jest się spóźnionym na  ważne spotkanie. 
 
Odpowiedni teren
Podczas spaceru warto wybrać teren pagórkowaty. Wspinanie na wzgórza powoduje, że mięśnie pośladków i tylnych partii nóg pracują mocniej, a przy tym można stracić więcej kalorii i osiągnąć ładną sylwetkę. Ponadto wchodzenie na wzgórze nie obciąża stawów kolanowych. Pagórek można też śmiało zastąpić schodami. Można również poruszać się po nierównej przestrzeni: żwirze czy trawie, bo to także pozwala na szybsze spalenie kalorii. 
 
Postawa
Dobra postawa zapewnia poprawną pracę mięśni i zapobiega niepotrzebnym przeciążeniom. Podstawa to ramiona ściągnięte do tyłu, luźno zwisające wzdłuż ciała ręce. Najważniejsze, aby ich nie podnosić i nie napinać.  Głowa i szyja powinny być wyprostowane, co zapewni komfortową pozycję do patrzenia przed siebie. Ramiona trzymamy ugięte w łokciach pod kątem 90⁰.  Rytmiczne wymachiwanie nimi ułatwi poruszanie się, a także spowoduje, że stracisz więcej kalorii.  Jeśli chodzi o ułożenie stóp, to podczas chodzenia należy poruszać się „z pięty do palców”.  Ciężar ciała powoli przenosimy z pięty, poprzez śródstopie, aby na koniec odbić się z palców. To wszystko zapewni wygodę, ale też sprawi, że kalorii stracimy więcej.
 
Zmienność i przerwy – podstawa efektywnego chodzenia
Nie chodzi tu o to, by usiąść na ławce i odpoczywać. Podczas długiego spaceru można zmienić prędkość chodzenia lub po prostu jego kierunek. Kiedy spacerujemy w miejscu, które nie jest zatłoczone i nie ma w nim żadnych przeszkód można pochodzić przez kilka minut do tyłu.  Ponadto podczas kilkuminutowej przerwy  należałoby wykonać kilka ćwiczeń: może to być podciąganie kolan lub podskoki.  Zmiany tempa, nawierzchni czy kierunku oraz dodatkowe ćwiczenia podczas przerw to nowe wyzwanie dla twoich mięśni. 
 
Dodatkowe obciążenie
Kiedy trening chodzony nie będzie już sprawiał żadnej trudności, a ciało nabierze sprężystości, chętni mogą przejść na kolejny poziom. A to oznacza dodatkowe obciążenie w postaci specjalnej kamizelki lub plecaka. Ważne jest, aby nie obciążać nadgarstków i kostek.
 
 
 
Więcej na: infografika.wp.pl
 
Spacer zatem może zdziałać cuda i to niekoniecznie ten w postaci treningu.  - Mogłoby się wydawać, że dopiero wtedy, kiedy w grę wchodzi bieganie, jazda na rowerze, rolkach czy pływanie mamy do czynienia z prawdziwą aktywnością, ale to nieprawda. Dzięki regularnym spacerom jesteśmy w ciągłym ruchu, podnosi się nasze tętno, lepiej pracuje układ krążenia, stawy, mięśnie – mówi Anna Szczypczyńska, autorka bloga pannaannabiega.pl.
 
Jeśli zależy ci na dobrym  samopoczuciu i ładnej sylwetce, posłuchaj rady biegaczki i zamień samochód, autobus czy jakikolwiek inny środek transportu na zwykły spacer lub marsz. Skorzystasz na tym i ty, i natura. 
 

lła/ese/zdrowie.wp.pl

REKOMENDACJA
2014-11-20 13:11:27
~domnienic

a ja spalam tłuszcz rowerując :) zainwestowałam w http://www.centrumrowerowe.pl/rower y/miejskie-city/p,rower-retro-lux-7 -damski-zielony-2014-romet,263207.h tml?qrtc_slt=slt_product_2_cr&q rtc_tpl=tpl_prod_view&qrtc_typ= prd&qrtc_prd=75802433&qrtc_ pos=3&skad=quartic, moje ciało się zmienia praktycznie ciągle :)

2014-04-09 21:34:35
~gość

chodzenie jest dobre, ale nie uaktywnia wszystkich ważnych mięśni polecam raczej trening specjalistyczny i bardzo skuteczny również na odchudzanie tylko po siedem minut trzy razy w tygodniu http://www.7minpolska.com/?id=senio r191

2013-08-16 11:49:28
~BASIA

I tu się zgadzam w 100%. Już niewielki brzuszek jest groźny dla naszego zdrowia. Też miałem ten problem, lekarz mi zalecił zrzucić tu i ówdzie. Polecił mi znajomy świetną metodę(idealnafigura.com/gberes), dzięki której teraz wyglądam lepiej a co najważniejsze świetnie się teraz czuje.

2013-07-31 12:03:21
~asa

Potrzebuję pomocy! Wejdź i pomóż! : http://www.glitery.pl/polecam,BezSl owa Proszę!

2013-07-31 11:57:22
~Iwona

odchudzającym się ,uprawiającym sport polecam naturalne proteiny-zawierające ich aż 50% niskokaloryczne wild jerky.

2013-07-31 11:52:51
~Ewcia

Brzmi jak paradoks, ale aby schudnąć trzeba jeść-w jaki sposób to nie tajemnica poczytaj porady na idealnafigura.com/zwagi i poznaj w czym tkwi sekret zdrowego odżywiania. Organizm syty chudnie szybciej. To naturalny proces warto go uruchomić i nie martwić się co nam wolno a czego nie wolno jeść. Tu jesz to co lubisz i chudniesz. Zapraszam do odwiedzenia w słusznej sprawie to nie spam. To możliwość pomocy.

2013-07-31 11:37:09
~Pati

Polecam również dobre ćwiczenia na szybkie spalanie kalorii na: twoja-talia.blogspot.com

2013-07-31 11:34:31
~menti

znam najlepszy sposób ale niestety leniwe świnie go nie lubią. Bieganie co drugi dzień po 7/10 km. Proste i skuteczne.

2013-07-31 11:27:32
~Kubuś

zgadzam się z tą teorią w 100%.Tylko jak namówić żonę na spacer

2013-07-31 11:18:52
~ja

Jest lepszy sposób. Nie bój się ruszać, mniej żarcia tłustych potraw i jeżdżenia samochodem po byle pierdoły. Wsiądź na rower i utrzymuj te 30km/h na prostej albo po prostu przejdź się zdecydowanym krokiem te kilka km dziennie i schudniesz zdrowo i bezpiecznie bez żadnych magicznych trików ani cudownych preparatów aptecznych.

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.