wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Bieganie

Zacznij biegać już dziś!

Alfredo Martinez
26.11.2013

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia bieganie stało się najpopularniejszą formą aktywności fizycznej wśród Polaków. Zbliżający się początek roku dla wielu osób będzie okazją do spisania sobie postanowień noworocznych. Warto pomyśleć właśnie o bieganiu, tym bardziej, że rok 2014 zaowocuje wyjątkowym wydarzeniem, jakim jest Wings for Life World Run. Eksperci akcji: Jerzy Skarżyński i Mateusz Michalski radzą, w jaki sposób przygotować się do biegania.

Perspektywa wzięcia udziału w światowym biegu Wings for Life World Run może okazać się wspaniałą okazją do rozpoczęcia własnej aktywności fizycznej oraz pomocy osobom, które dotknięte są problemem przerwanego rdzenia kręgowego. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut ARC Rynek i Opinia, bieganie jest najpopularniejszą aktywnością fizyczną wśród Polaków. Wybrało ją aż 36 proc. respondentów, pokonując ubiegłorocznego lidera: jazdę na rowerze (26 proc.) oraz gimnastykę (23 proc.). Wiele osób wybiera ten sport, aby zwalczyć stres, w trosce o własne zdrowie lub dla własnej satysfakcji.  Zmęczenie, towarzyszące wysiłkowi fizycznemu zapewni dobry sen i prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

- Bieg jest najlepszym lekarstwem na większość dolegliwości, pojawiających się wraz z rozwojem cywilizacyjnym, który przykuł ludzi do monitorów komputerów i telewizorów, posadził za kierownicami samochodów i postawił na stopniach ruchomych schodów – podkreśla Jerzy Skarżyński, czołowy polski maratończyk, Ambasador Wings for Life World Run w Polsce.



Najtrudniej jest przekonać się do biegania. Pomocne może okazać się znalezienie odpowiedniego partnera, z którym wyruszymy na trening. Ważne jest, aby reprezentował on podobny do naszego poziom zaawansowania biegowego. Jeśli będzie on wyższy, nie mamy szans wytrwać z nim zbyt długo, pomimo naszych ambicji. Wzajemna mobilizacja w chwilach słabości oraz systematyczność pomoże cieszyć się nową pasją.

- Bardzo popularnym błędem wśród początkujących jest brak odpowiedniego przygotowania. Przygodę z bieganiem należy rozpocząć metodą małych kroków. Zacznijcie od marszobiegów, a 30 minutowy bieg osiągniecie po 4 miesiącach regularnych treningów – podkreśla  Jerzy Skarżyński.

Myśląc o przyszłorocznym starcie w Wings for Life World Run, już dziś trzeba w odpowiedni sposób rozplanować swoje przygotowania. Wbrew pozorom późna jesień i zima są najlepszym okresem na budowanie formy. W rewelacyjny sposób możemy wzmocnić naszą kondycję oraz odporność. W ten sposób przygotujemy nasze mięśnie do intensywnej pracy w trudniejszych warunkach i uchronimy organizm przed różnymi infekcjami. Trzeba jednak zadbać o odpowiedni ubiór.

- Częstym błędem jest zakładanie na siebie zbyt wielu warstw. Wiele osób szybko przekonuje się, że są ubrane zbyt ciepło. Po kilku treningach możemy ocenić, co najlepiej założyć, aby czuć się komfortowo. Warto zainwestować w specjalną odzież dla biegaczy z materiałów nowej generacji. Pozwoli ona wypuścić nadmiar ciepła na zewnątrz oraz nie wpuści zimna do wewnątrz. W ten sposób każdy biegacz uchroni się przed przeziębieniem – mówi Mateusz Michalski, dwukrotny medalista paraolimpijski, Przyjaciel akcji Wings for Life World Run w Polsce.

Podczas biegania nie zapominajmy również o odpowiednim oddychaniu. Po kilku kilometrach nadejdzie pierwsze zmęczenie. Jego skutki potęgują się, gdy dostarczamy organizmowi zbyt mało tlenu. Oddychanie przez nos może okazać się niewystarczające. Spróbujmy pobierać powietrze przez usta,
a z czasem przyzwyczaimy się do jego zimnej temperatury.

Stosując się do tych prostych zasad, ustrzeżemy się przed najpopularniejszymi błędami, które mogą uniemożliwić zrealizowanie celu, jakim będzie start w Wings for Life World Run. Odpowiedni plan, przybliży nas do spełnienia swojego noworocznego postanowienia i o wiele łatwiej dołączymy na wiosnę do powiększającego się grona pasjonatów biegania w Polsce.
 

REKOMENDACJA
2014-04-08 21:45:50
~magda906

JA nie biegam, ale uprawiam nordic walking i jestem bardzo zadowolona. Na www.sklep.freesports.pl kupiłam tanie i dobrej jakości kijki. Polecam każdemu

2014-03-28 19:55:23
~kasia

Samo bieganie nie pomoże. Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.