wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Bieganie

Jak skrócić czas treningu?

123RF
10.04.2013

Trening powinien być przyjemnością. Nie chcesz, by stało się tak, że twoje życie to tylko praca i ćwiczenia? Oto kilka prostych sposobów, które warto wprowadzić w życie:

1. Zorganizuj sobie dzień

Przyszykuj strój na trening jeszcze poprzedniego dnia wieczorem. Spakuj buty, odtwarzacz z ulubioną playlistą, butelkę wody. Bez sensu tracić czas rano czy po pracy szybko szukać skarpetek, żeby się nie spóźnić na zajęcia. Unikniesz też sytuacji, w której będziesz musiał się wracać do domu, bo wszystko w torbie jest wszystko, poza koszulką. Warto zastanowić się, czy nie wolisz wziąć torby treningowej ze sobą i pojechać na siłownię prosto po pracy. Jeśli rozsądnie się spakujesz, nie będzie ciężka, a minimalizujesz ryzyko, że po powrocie do domu, tak bardzo się zrelaksujesz, że już nie będziesz mieć chęci na oderwanie się od wygodnego fotela.


 2. Godzinom szczytu powiedz NIE
Wszyscy trenujemy rano lub tuż po pracy zatem zadanie nie jest łatwe do wykonania. Są dwa wyjścia: sprawdź, czy nie ma takiej możliwości, by trenować w przerwie na lunch albo namów kogoś bliskiego (łatwiej wtedy będzie z motywacją), by trenować nieco później niż wszyscy, np. o 20.00. Możesz też zrezygnować z poniedziałków i wtorków (wtedy jest najwięcej ludzi, bo każdy obiecuje sobie po hucznym weekendzie, że „od poniedziałku bierze się za siebie”) i wtedy biegać w terenie, a na siłowni pojawiać się w czwartki, piątki lub weekend, nie będzie trzeba walczyć o sprzęt, ani na nic czekać.


3. Plan treningowy to podstawa
Zamiast trenować mało skutecznie, robić sobie zbyt długie przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami, zaplanuj przyzwoity obwód. Taki trening zajmie dużo mniej czasu, bo wtedy, gdy klatka piersiowa odpoczywa po pompkach, pracują nogi podczas przysiadów. Jeśli planowałeś trening kardio, postaw na intensywne interwały. Możesz też przetestować połączenie treningu siłowego i kardio, i zrobić tzw. PHA.


4. Trenujemy, nie gadamy!
Skoncentruj się na wykonaniu i zadania i nie plotkuj ze spotkaną koleżanką, nie odpisuj na smsy, nie poświęcaj uwagi temu, co akurat się dzieje na ekranie telewizora. Szybciej skończysz trening i będziesz mieć czas na spotkania towarzyskie, dobry film czy wieczór z książką.

 

O autorce:

 

 

 Anna Szczypczyńska, 29 lat. Dziennikarka, blogerka. Bieganie, trening siłowy i zdrowe odżywianie się to jej pasja, której najchętniej oddaje się po godzinach pracy. W 2010 roku zrobiła dyplom w Premier London Academy, gdzie poszerzała wiedzę na temat treningu i żywienia. Biegać na serio zaczęła w zeszłym roku i wtedy też pokonała swój pierwszy maraton łamiąc magiczne 4h. W tym roku zapisała się już na kolejne i planuje zmierzyć się z ultramaratonem górskim...

 

Zajrzyj na jej bloga: www.pannaannabiega.pl

 

 


 

Pannaannabiega.pl/ese/

REKOMENDACJA
Ten materiał nie ma jeszcze opinii. Masz okazję by Twój głos pojawił się tutaj jako pierwszy! Nie czekaj - dodaj swoją opinię!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.