wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Na sportowo

Jak zacząć biegać regularnie?

29.03.2011

Jogging jest doskonałym sposobem na utratę kalorii i poprawę formy. Osobom, które biegają regularnie, aktywność ta sprawia dużo radości. Wiele osób jednak szybko się zniechęca i rezygnuje z tej formy aktywności już po pierwszych przebieżkach. Podpowiadamy jak nie stracić zapału do biegania.

Korzyści, jakie przynosi bieganie, są nie do przecenienia. Regularny jogging usprawnia pracę płuc, wzmacnia serce, poprawia krążenie krwi, obniża poziom złego cholesterolu. Do pracy zostaje zaangażowany praktycznie cały organizm. Wzmacnia się wiele grup mięśniowych, przede wszystkim w obrębie nóg i obręczy biodrowej. Bieganie pozytywnie wpływa również na psychiczne funkcjonowanie – zmniejsza stres i napięcie, polepsza samopoczucie, dodaje wiary we własne możliwości.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek jak stopniowo i bezpiecznie zaczęć przygodę z bieganiem, czerpiąc jednocześnie maksimum korzyści.



Ustal plan działania
Jeżeli chcesz zbudować formę, znajdź czas na jogging 3 razy w tygodniu. Pomiędzy treningami nie powinno minąć więcej niż 2-3 dni, bo inaczej cała praca pójdzie na marne. Potrzebna jest ciągłość treningów, żeby osiągnąć efekty.

Zgodnie z zasadą 3x30x130, żeby utrzymać dobrą formę oraz zdrowie należy uprawiać sport przynajmniej 3 razy w tygodniu, przez 30 minut z tętnem minimum 130 uderzeń na minutę. Jeżeli brakuje Ci kondycji fizycznej, na pewno nie dasz rady od razu bez przerwy biec przez 30 minut. Niektórym ludziom już po 2-3 minutach biegu miękną nogi, brakuje tchu, a serce bije jak oszalałe. Jednak nie należy się tym zniechęcać. Trzeba pamiętać o tym, że formę buduje się stopniowo.

Zacznij od marszobiegu
Jeżeli jesteś początkującym biegaczem, nie staraj się od razu pokonywać dużych dystansów w krótkim czasie. Jogging nabyć przyjemnością, a nie wysiłkiem ponad miarę. Zacznij więc od truchtu. Kiedy się zmęczysz, chwilę pomaszeruj, by złapać oddech. Żeby zmobilizować się do wysiłku, możesz wyznaczyć sobie serie biegu i marszu. Na początek wystarczy 5 serii obejmujących 1 min. biegu i 2 min marszu. Zainwestuj w stoper i mierz czas. Stopniowo zwiększaj ilość serii i długość czasu biegania.

fot. Thinkstock

Bądź lepszy z każdym dniem. Załóż swój dziennik treningowy!

1 2
REKOMENDACJA
2016-03-16 10:13:54
~Iza

Bez odpowiedniej motywacji każdy zapał predzej czy później minie. sama już kilka razy zaczynałam - ostatni raz to kontuzja i do tej pory dr Wiecek mnie z niej leczy. niewłaściwe podejście i jest. może kiedys jeszcze mi sie uda wrócić do biegania ale wiem, że nie jest to łatwe

2012-08-02 08:59:00
~princessa

Ciekawe wskazówki i rady jakich błędów nie popełniać znalazałam tutaj http://trenujmadrze.pl/ A biegam już ponad 3 miesiące i coraz bardziej mnie to wkręca :)

2011-10-14 15:05:12
~DARia

Myślisz o kreacji na sylwestra? Pomyśl już teraz o swojej figurze. Zaufaj fachowcom i zrzuć kilogramy do karnawału!! Sprawdź program odchudzający DIETEK.

2011-06-12 17:25:56
~Kwiatuszek 123

Ja nie mogę biegać bo mam cukrzyce szybko sie mecze słane dlatego wole pływać , jeździć na rowerze bo tam sie mniej mecze . Polecam osobom chorym takim jak ja . Róbcie małe trasy , odpoczywajcie i pijcie dużo wody. :)

2011-05-31 12:34:23
~loki

Zdobądź darmowe gadżety, konsole, telefony, aparaty, płyty, książki, gry i setki innych przedmiotów! Wpisz w wyszukiwarkę: aukcje dambomam

2011-05-20 07:20:19
~Lolka

Całkiem darmowe ubrania, książki, płyty, aparaty fotograficzne, telefony? Brzmi niedorzecznie? To sprawdźcie sami, wpisując do wyszukiwarki: aukcje dambomam

2011-04-07 11:45:42
~Kuba

no i ja tez zaczynam od jutra

2011-04-07 10:13:48
~początkująca

ja zaczęłam biegać zanim przeczytałam ten artykuł i przeholowałam jogging moje stawy kolanowe nie wytrzymały tego dlatego po przeczytaniu tego wiem jak teraz biegać i naprawdę wszystkim polecam to co tu piszą zęby się do tego dostosowali

2011-04-07 08:19:05
~asiula

super, artukuł mnie zmobilizował...zaczynam od marszobiegu oczywiście rano:) najgorsze to to, ze trzeba rano wstać szybciej:):) pozdrawiam wszystkich zaczynających zmianę trybu życia:)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.