wyszukanie zaawansowane

Na sportowo

Chroń swoje kolana

Staw kolanowy łączy kość udową z kością piszczelową. Obejmuje on wiele struktur anatomicznych, które muszą pozostawać ze sobą w odpowiednich stosunkach przestrzennych, co jest niezbędne dla jego prawidłowego funkcjonowania.

Jest to najbardziej skomplikowany staw w naszym organizmie i jednocześnie najbardziej narażony na wszelkiego rodzaju przeciążenia i kontuzje. Przyczyny problemów z kolanami mogą być związane bezpośrednio ze stawem kolanowym, jak i mieć swoje źródło w odległych miejscach ciała np. w kręgosłupie, stawach biodrowych czy skokowych, bywają też wynikiem wadliwej postawy.

Prawidłowa masa ciała
Otyłość to poważny problem cywilizacyjny. Wraz z przyrostem masy ciała obciążenie stawów zwiększa się. Dlatego aby zachować zdrowe stawy kolanowe, które dźwigają ciężar ciała, należy zadbać o racjonalną dietę i umiarkowaną, ale systematyczną aktywność fizyczną. Osobom otyłym zaleca się ćwiczenia w środowisku wodnym – pływanie oraz aqua aerobic, ponieważ w wodzie obciążenie stawów jest mniejsze.

Kolejną propozycją jest bardzo zdrowy i coraz bardziej popularny Nordic Walking. Zwolennicy tej formy ruchu twierdzą, iż w czasie marszu z kijami obciążenie stawów kolanowych zmniejsza się w porównaniu do zwykłego spaceru bez kijków. Niestety, badania naukowe, przeprowadzone w 2007 roku w Skandynawii, nie potwierdziły tej tezy. Nie zmniejsza to jednak licznych korzyści płynących z uprawiania tego sportu. Kolejną propozycją dla osób narażonych na obciążenia kolan są ćwiczenia wykonywane na dużej piłce gimnastycznej tzw. body ball.

Silne i sprawne mięśnie kończyn dolnych
Na skutek braku ruchu ilość produkowanej mazi stawowej zmniejsza się, co ma niekorzystny wpływ na stawy, a mięśnie ulegają osłabieniu lub przykurczom. Brak odpowiedniego napięcia mięśniowego i więzadłowego powoduje zmniejszenie stabilizacji stawów, czego następstwem są kontuzje. Aby utrzymać nasze stawy kolanowe w dobrej formie warto codziennie spacerować, jeździć na rowerze, kilka razy w tygodniu pływać, zapisać się do siłowni lub do klubu fitness. Mięśnie kończyn dolnych, o które należy zadbać szczególnie, to wszystkie te, które działają na staw kolanowy. Powinny być one nie tylko silne, ale także elastyczne. Dlatego koncentrujmy się nie tylko na ich wzmacnianiu, ale także rozciąganiu i zwiększaniu zakresu ruchu w stawach, na które działają.

1 2
REKOMENDACJA
2015-02-15 20:12:07
~Viki

Ja największą ulgę odczuwam kiedy biorę 4flex sport. A testowałam już ten zwykły.

2015-02-13 19:45:01
~onlineekspert4flex

Zgadza się, Pierwsze zauważalne efekty stosowania 4Flex można zauważyć już po miesiącu jego stosowania. Można liczyć wtedy na zmniejszenie dolegliwości bólowych oraz zwiększenie ruchomości i elastyczności stawów. Pełna kuracja zalecana w ulotce powinna jednak trwać 3 miesiące. Pozdrawiam, Agnieszka Czarnecka ________________________ Online Ekspert marki 4Flex

2015-02-07 17:13:03
~Monia

Inga,ja używam 4Flex od miesiąca i czuje się dużo lepiej.Niby zalecają przez 3 używać więc dotrwam do końca i dam znać . Zaczęłam go brać po ciąży jak zostało trochę kg i kolana dały o sobie znać:)

2015-01-14 21:21:07
~onlineekspert4flex

Kobiety w ciąży przed zastosowaniem suplementu diety 4Flex powinny skonsultować się z lekarzem. Pozdrawiam, Agnieszka Czarnecka ________________________ Online Ekspert marki 4Flex

2015-01-13 18:40:50
~Alina

Czy można stosować ten 4flex o którym piszecie w 8 miesiącu ciąży?

2015-01-06 17:42:11
~inga

akurat wiele pochlebnych opinii czytałam w necie o tym 4 Flex mam problem z kolanami i chciałam trafić w bardzo dobru preparat czy ktoś stosował 4Flex?

2015-01-04 23:11:35
~bubel

Mam 15 lat i biegam ok. 5 lat, ale bardziej zaczęłam się przykładać ok. 2 lat bo poszłam do gimnazjum i trenuję pod okiem mojej wychowawczyni. Bieganie sprawia mi wielką radość. Od początku gimnazjum bolą mnie kolana, ale nie ciągle. Jest czas kiedy nie mogę biegać przebieżek z powodu bólu a trucht staje się uciążliwy. Potem ból znika na jakiś czas, a po jakimś czasie powraca. Jadłam żelki ale przestałam po 2 tygodniach. Czy wiecie co może pomóc? Polecacie jakiś dobr

2014-10-21 21:35:16
~Iza

Uuuulcia, ja stosuję 4 Flex sport z racji tego, że biegam codziennie, mocno obciążam stawy i zdecydowałam się właśnie na ten

2014-10-20 21:57:36
~Sylwia

I u mnie pyknęły 3 miechy jak stosuję 4flex. Ból zelżał, stawy się wzmocniły. Może w niedalekiej przyszłości pobiegnę w maratonie

2014-06-20 14:30:04
~Robert

Ja stosuję 4Flex sport od 3 miesięcy i widzę sporą poprawę. Polecam! :)

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.