wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Fitness - czyli jak zadbać o siebie
Zdrowie & Fitness
Kinect Fitness - co to takiego?
Zdrowie & Fitness
Rozgrzewka z Kinect Fitness
Zdrowie & Fitness

Na sportowo

Trenuj na zdrowie

123RF
29.08.2012

„Ruch może zastąpić większość lekarstw, ale żaden lek nie zastąpi ruchu” – to zdanie prof. Mariana Weissa, współtwórcy Polskiego Modelu Rehabilitacji. Gdy w grę wchodzi zdrowie i dobre samopoczucie, rola aktywności fizycznej okazuje się nieoceniona. Trenując regularnie, wyświadczamy przysługę organizmowi. Mimo to tak wiele z nas rezygnuje z ćwiczeń.

Dlaczego najczęściej rezygnujemy z systematycznego treningu? Głównie z braku motywacji. Tłumaczymy się także nadmiarem obowiązków, zabieganiem, zniechęceniem monotonnymi ćwiczeniami. Z jednej strony chcemy coś ze sobą zrobić, ale z drugiej nie po drodze nam do siłowni. Tymczasem statystyki mówią, że przeciętna Polka waży 64 kg i nie lubi swojej wagi. Mało tego – nie przepada również za sportem. Z raportu kampanii „CoreWellness – wewnętrzna siła” wynika, że ćwiczymy zdecydowanie za mało. A co czwarta Polka nie rusza się w ogóle. Jeśli wciąż nie możesz zmotywować się do ćwiczeń, niech przekonają cię badania dotyczące wpływu treningu na organizm i zdrowie.



Zacznij się ruszać… już!
„Bez ćwiczeń nie można osiągnąć dobrej jakości życia i zachowania zdrowia. Wiele korzystnych zmian, jakie zachodzą podczas treningu, widocznych jest nawet gołym okiem. Są to zazwyczaj: prosta, szczupła sylwetka, ładne, wzmocnione przez trening mięśnie, sprężysty i energiczny chód, dobre samopoczucie w dniach, kiedy inni czują się gorzej” – wyjaśnia trenerka personalna i zawodniczka mistrzostw Polski w fitnessie Ewelina Jakubiak w swoim poradniku „Fitness”. Zostało potwierdzone naukowo, że ruch oraz regularne ćwiczenia są naturalnymi bodźcami, które pozytywnie wpływają na człowieka w każdym aspekcie – biologicznym, fizycznym czy ruchowym. Badania dowodzą, że systematyczny trening przedłuża życie.

Na co wpływają ćwiczenia?


Układ oddechowy
Ewelina Jakubiak tłumaczy, że aktywność fizyczna zwiększa liczbę czerwonych ciałek krwi, powiększając tym samym pojemność tlenową organizmu. Efekt taki, że mniej się męczymy i nie łapiemy tak szybko zadyszki. „U osób wytrenowanych stwierdza się wzrost pojemności płuc – jest to ściśle związane z większą ruchomością klatki piersiowej i większą siłą mięśni oddechowych. Zauważalny jest również wzrost wykorzystania tlenu zawartego w powietrzu wdychanym” – wyjaśnia specjalistka w swoim poradniku.

Układ kostny
Warto wiedzieć, że systematycznie wykonywane ćwiczenia powodują zmianę kształtu kości, ich długości i szerokości. Dzięki treningom stają się one bardziej masywne, zwiększa się również szerokość powierzchni stawowych. A wzrost masy tkanki kostnej zapobiega osteoporozie. Ruch wpływa również korzystnie na aparat kostno-stawowy. Jak tłumaczy Ewelina Jakubiak, główne korzyści płynące z ćwiczeń to m.in. zwiększenie zakresu ruchomości stawu, kształtowanie powierzchni stawowych czy zwiększenie elastyczności i sprężystości torebek i więzadeł w stawach.

1 2
REKOMENDACJA
2012-09-28 16:44:18
~Karolina

Moim zdaniem najlepsze jest bieganie, ja biegam już od wiosny :P staram się codziennie, ale nie zawsze czas na to pozwala http://vivalavita.pl/artykul/5istot nychfaktowwdieciebiegacza-893.html znalazłam też fajne porady dla biegaczy i od kiedy stosuje się do tych zasad zauważyłam, że biega mi się lepiej i zwiększyła się też wydolność organizmu

2012-09-19 08:55:58
~kasia

Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

2012-08-30 06:46:05
~rupetto

dupy jesteście, przebiegam w tygodniu ok 26 km, mam ponad 30 lat i nigdy nie czułem się tak świetnie! sex 5 razu w tygodniu (baba więcej nie wytrzymuje!) pozdrawiam kanapowców!!

2012-08-30 06:42:44
~Ada

Odchudzające posiłki kalorie-zdrowia.pl

2012-08-30 06:31:48
~kolarzikulturysta

„Ruch może zastąpić większość lekarstw, ale żaden lek nie zastąpi ruchu” - to zdanie należy do Tissota a nie do żadnego tam Wajsa

2012-08-30 06:23:17
~~duży wacek

Nie trenujcie chłopy bo będziecie milei takiego małego wacka jak ten w brązowych slipach...Stanął mu i go prawie nie widać...

2012-08-30 06:03:49
~Olo

Przeczytałem sumiennie, ale i tak dalej mio sie nie chce.

2012-08-30 01:53:27
~mati23

a ja trenuje wacka codziennie, codziennie z inną trenerką

2012-08-30 01:53:00
~Dan

~kk to mało rozgarnięty ten twój mąż skoro po 25 latach DG nadal musi być większość czasu w firmie i załatwiać wszystkie sprawy. takie rzeczy deleguje się odpowiednim osobom. chyba ze skąpi kasę albo jego sukces oparty jest na przekrętach i musi być na wszystkich przetargach osobiście z kopertą...

2012-08-30 01:19:53
~kk

do amfaa pieprzysz mój mąż zapierdala od 25 lat własna działalność gosp. nie jest grubasem ale nie ma czasu na te pieprzone siłownie co wy wszyscy myślicie młode dzieci że tylko najważniejsza jest siłownia, dziewczynka, solarium dziewczynki-zobaczcie jak te co korzystaja przez kilka lat z solarium wyglądają-ja mam 45 a wyglądam o 10 lat młodziej - nie chcę zachwalać

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.