wyszukanie zaawansowane

Na sportowo

Chodzenie - świetny sposób na zdrowie

123RF
29.08.2012

Chodzenie to najbardziej naturalna, najprostsza forma aktywności ruchowej. Nie wymaga szczególnej techniki, sprzętu, nakładów finansowych, czy specjalnego miejsca.

To naturalny wysiłek fizyczny i każdy potrafi go wykonywać. W efektywnym chodzeniu mogą pomóc tzw. krokomierz lub przeznaczone dla spacerowiczów bezpłatne aplikacje mobilne, jak np. Walk and More od USP Zdrowie.

Regularne chodzenie to samo zdrowie
Regularne chodzenie jest zbawienne dla naszego zdrowia, w jego różnych obszarach. Spacery stanowią formę profilaktyki chorób serca i naczyń, czyli nadciśnienia tętniczego, choroby niedokrwiennej serca, cukrzycy i innych chorób przewlekłych. Powiększają i ulepszają również sieć naczyń wieńcowych oraz sprawiają, że serce staje się bardziej wydajne. Chodzenie stabilizuje również ciśnienie krwi i poprawia jej jakość - czerwone krwinki (erytrocyty) stają się liczniejsze, dzięki czemu wydajniej dotlenia się serce i mięśnie oddechowe, a reszta mięśni staje się sprawniejsza i bardziej wytrzymała.



Spacery poprawiają wchłanianie wapnia w organizmie, dzięki czemu narządy wewnętrzne są w lepszej kondycji i wzmacniają się kości. Powodują też lepsze dotlenienie organizmu, na skutek czego centralny układ nerwowy funkcjonuje dużo sprawniej oraz przyczyniają się do obniżenia stężenia złego cholesterolu w organizmie poprzez poprawę kondycji gospodarki lipidowej.

Tak naprawdę z chodzenia korzysta całe Twoje ciało, bowiem spacerowanie zmusza mięśnie do regularnego wysiłku skutecznie je wzmacniając, a także pomaga kontrolować Twoją wagę, dzięki czemu jest świetną metodą leczenia otyłości i nadwagi.

Ciekawostka: Chodzenie w szybkim tempie może przystopować rozwój raka prostaty o około 60 procent. Udowodnili to Naukowcy z University of California w San Francisco oraz Harvard School of Public Health, którzy poddali badaniu 1455 mężczyzn w początkowym stadium choroby.

Chodź własnymi drogami!
Chodzenie to czynność, którą łatwo można łączyć z innymi aktywnościami i warto w niej znaleźć coś dla siebie. Jeżeli jesteś w towarzyskim nastroju, spaceruj z przyjaciółmi, a jeśli potrzebujesz czasu tylko dla siebie, idź na spacer w pojedynkę. Odkrywaj swoje miasto na nowo, spacerując jego ulicami lub wybierz się do lasu i czerp przyjemność z obcowania z naturą.

Chodząc możesz słuchać ulubionej muzyki lub obmyślać nowe plany na przyszłość. Wybór należy do Ciebie. Każdy charakter spaceru będzie miał pozytywny wpływ na Twój nastrój i samoocenę, gdyż w jego trakcie wydzielają się endorfiny – tzw. hormony szczęścia. Oznacza to, że chodząc lepiej poradzisz sobie także ze stresem i skutecznie odpędzisz depresję.

Ciekawostka: Chodzenie może być pomocne w rzuceniu palenia, gdyż dotlenia organizm, odpręża i stabilizuje emocje, eliminując te negatywne.

1 2
REKOMENDACJA
2012-11-06 23:02:49
~eneida

dietek.pl- szybka dieta bez wyrzeczeń. Sprawdź

2012-10-02 09:20:18
~odwiecznaspacerowiczka^^

Kocham spacery! Zawsze zaczynam dzień minimum godzinnym spacere dziennie, zawsze przed pracą, czy przed wyjściem na zajęcia, gdyż studiuję. Bardzo często mi też nie chce się wyjść na spacer, wstac chwile wczśniej, żeby się przejść, zwłaszcza, gdy za oknem paskudna pogoda, ale czym prędzej odpycham te myśli od siebie, wyskakuję z łóżka i IDĘ, bo WIEM, że po takim spacerze mój dzień będzie wyglądał zdecydowanie lepiej i pozytywnie!!! NAMAWIAM DO SPACERWANIA!!! Napraw

2012-09-16 22:59:14
~Marcyka

Uwielbiam!Uwielbiam wszelkiego rodzaje spacery, marsze...polecam każdemu, człowiek od razu inaczej się czuje. Warto pozostawić samochód pod domem i do pracy pomaszerować na nogach, na pewno zaoszczedzimy na benzynie, ktora nie oszukujmy sie nie wplywa pozytywnie na nasze srodowisko to po pierwsze, a po drugie na lekarzach - bo czlowiek od razu czuje sie lepiej.

2012-09-14 18:57:54
~Jagoda

Ja też postanowiłam więcej chodzić na nogach. Z samochodu korzystam tylko przy okazji większych weekendowych zakupów, a na co dzień do pracy - najpierw spacerkiem na przystanek, nawet nie na ten najbliższy tylko bardziej oddalony i póżniej myk do tramwaju. Nie dość, że sama jestem zdrowsza, to jeszcze więcej zostaje w portfelu i dla środowiska lepiej :)

2012-08-31 16:43:49
~Internautka

To szczególnie dobra propozycja dla osób otyłych, ponieważ nie mogą one nadmiernie obciążać swoich stawów. Dobrze jest też prawidłowo odżywiać się http://vivalavita.pl/przepisy/wszys tkie-0/strona-1.html ja na co dzień stosuję tylko dietetyczne przepisy i nie używam tłuszczów do smażenia lub pieczenia.

2012-08-29 16:47:59
~Ola33

Walk and More - to bardzo fajna aplikacja, chodze z nią od kilku dni i naprawdę mnie motywuje do wyjscia na spacer! Polecam

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.