wyszukanie zaawansowane

Na sportowo

Suplementy – czy warto?

123RF
26.11.2012

Zarówno sportowcy, jak i zwyczajni amatorzy marzą o magicznej tabletce, która pomogłaby im uzyskać wymarzone rezultaty czy to w osiąganiu najlepszych wyników sportowych, czy też w urzeczywistnieniu marzeń o idealnej sylwetce.

Oczywiście najlepszym i najbardziej skutecznym sposobem zawsze była i będzie regularna aktywność fizyczna oraz zdrowa, zbilansowana dieta. Wielu jednak nie potrafi się oprzeć wizji szybszego osiągnięcia celu i postanawia sięgnąć po różnego rodzaju specyfiki. Na rynku jest wiele środków dozwolonych, które można kupić w aptece lub w sklepach z odżywkami dla sportowców. Dostępność jest ogromna, warto więc się przyjrzeć tym najpopularniejszym.

CLA (sprzężony kwas linolowy)

Kwas jest chemiczną odmianą kwasu omega-6, który w założeniu ma pomóc w redukowaniu masy ciała. CLA powoduje szybsze spalanie tłuszczyku, a jednocześnie nie szkodzi mięśniom. Przeprowadzono liczne badania nad sprzężonym kwasem linolowym i zdania są wciąż podzielone. Jedni badacze twierdzą, że CLA nie przynosi zamierzonych rezultatów, drudzy mają zgoła odmienne zdanie. Ogólnie uważa się jednak, że przy odpowiedniej dawce około 2-5 gram dziennie, CLA działa. Blokuje komórki tłuszczowe, nie dopuszczając do ich rozrastania się. Zwiększa również wrażliwość na insulinę, a przez to wpływa na spalenie już zgromadzonego tłuszczu. CLA w połączeniu z treningiem siłowym, wpływa również na poprawę muskulatury ciała oraz na zwiększenie siły.



L-karnityna
Jej głównym zadaniem jest transportowanie cząsteczek tłuszczu do mięśni, w których ulegają przemianie w energię. Karnitynę na co dzień dostarczamy organizmowi wraz z pożywieniem, przede wszystkim w mięsie i nabiale. Stąd wzięło się przekonanie, iż dodatkowe suplementowanie może zwiększyć spalanie niechcianego tłuszczu. Preparat ten stał się bardzo popularny zwłaszcza wśród kobiet, które pragną schudnąć.

Większość badań dowodzi jednak, iż L-karnityna nie powoduje znacznej utraty wagi, a suplementacja z zewnątrz może okazać się korzystna jedynie w przypadku wegetarian. Na przyjmowaniu karnityny z zewnątrz mogą skorzystać również osoby, które stosują niskoenergetyczną dietą w połączeniu z intensywnymi ćwiczeniami. Taki sposób postępowania powoduje bowiem zwiększenie wydalania karnityny wraz z moczem. Nie ma jednak co marzyć, iż samo przyjmowanie L-karnityny pomoże pozbyć się nadmiaru kilogramów. Jeśli regularnie ćwiczysz, nie jesz mięsa lub stosujesz niskoenergetyczną dietę, możesz spróbować sięgnąć po ten preparat, jednak nie nastawiaj się na cudowne efekty w postaci spadku wielu kilogramów.

1 2
Tagi: clal-karnitynakreatynabcaasuplementy
REKOMENDACJA
2013-10-31 23:06:59
~P

Nie wiem czy już znacie innowacyjne systemy kształtowania sylwetki ze strony ELMOGrupa.pl

2013-05-02 07:09:14
~xyz

Do Radykał zapomniałeś napisać o hormonie i winie....to też obowiązkowo

2013-04-08 15:33:41
~M

Witam ja stosowalam suplementy Firmy BSN polecam schudlam na nich 10 kilo I wyzezbilam ladnie sylwetke

2012-12-29 16:12:26
~ada

MOJE FILMIKI NAGO: http://daa.pl/4mc8 Podobam Ci Się? :)) ;*

2012-12-28 16:44:30
~Majka

ZDJECIA Z BRUTALNEJ ZBRODNII Z NEWTON 20 DZIECI ZAKRWAWIONE W SALACH SZOK BEZ CENZURY TYLKO DLA OSÓB O MOCNEJ PSYCHICEhttp://utnij.net/live

2012-12-17 08:32:07
~pewne typy

Typy Dnia! Poparte Analizą!! Dlaczego warto obstawiać??Sprawdź sam! http://europejski-hokej.pl/bil ans_listopad.pdf Transmisje, Kontuzje, Aktualności, Transfery! Cała strona dostępna jest ZA DARMO! www.europejski-hokej.pl

2012-11-27 10:35:53
~kasia

Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

2012-11-27 00:23:29
~nafiri

Ludziom się wydaje za często, że suplementy załatwią za nich wszystko i przestają przykładać większą wagę do diety czy ruchu. A to tak nie działa, te suplementy na dłuższą metę dla organizmu niekoniecznie są takie zdrowe - syntetyk to jednak syntetyk . Trzeba w sobie wyrobić odpowiednie nawyki - owsianka na śniadanie czy jakieś racuchy owsiane na obiad. Zamiast suplementów np. naturalne jagódki goji - mają masę witamin, żelaza, błonnika. Pół godziny spaceru - i nie t

2012-11-27 00:07:31
~Anita Demianowicz

Jedyną słuszną suplementacją jest stosowanie Syntholu, nie warto bawić się w coś innego. Kto stosował ten wie.

2012-11-27 00:06:59
~jaa

BCAA to węgle? ;O i kto tu się nie zna...

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.