wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Na sportowo

Duet w lepszej formie

123RF
11.05.2014

Ćwiczenia w parach to coraz popularniejsza forma spędzania wolnego czasu. We dwoje jesteśmy w stanie nie tylko lepiej zmotywować się do treningów, możemy też wykonywać ciekawe ćwiczenia, połączone z doskonałą zabawą. Nie zapominajmy jednak o różnicach, jakie zachodzą w naszych organizmach. Jak ćwiczyć razem? Czym różni się metabolizm kobiety i mężczyzny?

 

Według najnowszych badań panowie osiągają większe sukcesy podczas odchudzania i tracą zdecydowanie więcej kilogramów niż kobiety. Dzieje się tak za sprawą właściwości fizjologicznych organizmu, ale także istotną rolę w procesie odchudzania odgrywa nasza psychika. Według organizacji Slimming World, mężczyźni w ciągu pierwszych 12 tygodni diety tracą około 6,1 proc. masy ciała, podczas gdy paniom udaje się zrzucić tylko 4,6 proc.

 

Dlaczego odchudzanie panom przychodzi łatwiej?

 

Różnica w budowie ciała kobiety i mężczyzny odgrywa bardzo ważną rolę w procesie odchudzania i wpływa na jego przebieg. Tkanki tłuszczowej zwykle najtrudniej pozbyć się nam na brzuchu, w okolicy bioder, ud i pośladków, czyli w miejscach, na które najczęściej narzekają kobiety. Mężczyźni natomiast zmagają się z otyłością brzuszną i choć jest ona zdecydowanie bardziej niebezpieczna, bo wiąże się z chorobami narządów wewnętrznych, to dużo łatwiej stracić w tej okolicy kilka centymetrów. Kiedy nie wystarczają nam tradycyjne brzuszki i ćwiczenia kardio, warto skorzystać z nowoczesnych metod treningu.

 

– W walce ze zbędnymi kilogramami, zwłaszcza w okolicy brzucha, może pomóc Slim Belly, czyli tak zwany Likwidator Brzucha. Dzięki tej rewolucyjnej metodzie treningu nie tylko spalamy tkankę tłuszczową i zmniejszamy obwód brzucha, ale także ujędrniamy skórę i polepszamy jej wygląd – mówi Magdalena Szwed, menadżer działu Fitness w Fabryka Formy S.A. – Korzystając ze Slim Belly jesteśmy w stanie stracić aż do 8 cm w obwodzie brzucha w ciągu 4 tygodnidodaje.

 

Dodatkowo panowie przeważnie posiadają większą masę mięśniową, dzięki czemu zdecydowanie lepiej spalają kalorie. Masa mięśniowa odpowiada bowiem za tempo naszego metabolizmu. Dlatego rozpoczynając wyścig ze swoim partnerem nie możemy zapominać, że oprócz odpowiednio zbilansowanej diety bardzo ważnym elementem są indywidualnie dobrane plany treningowe.

 

Sposób na wspólny czas

 

Kiedy już rozpoznamy różnice, jakie między nami występują, warto rozpocząć wspólne ćwiczenia. To nie tylko świetny sposób na lepszą motywację, ale to także czasami jedyny moment w ciągu dnia, by pobyć tylko we dwoje. Rozgrzewka w siadzie rozkrocznym, krążenia ramion, wypady nóg, bieg na bieżni czy wspólna praca na orbiterach może okazać się super zabawą połączoną z satysfakcjonującym wysiłkiem. Idealnym treningiem dla dwojga mogą być także zajęcia grupowe, jak Spinning – czyli trening z wykorzystaniem rowerów stacjonarnych, odbywający się w rytm muzyki, Zajęcia Płaski Brzuch, Joga lub Indoor Walking, a także ćwiczenia na eliptykach prowadzone przez instruktora, których dodatkiem jest motywujące tło muzyczne.

 

Ćwiczenia w parach pozwalają przede wszystkim na dobry trening siłowy, ale także doskonale rozciągają nasze mięśnie i mogą być dobrą formą wspólnego relaksu po ciężkim dniu pracy.

 

– Bardzo zależy nam na promowaniu zdrowego stylu życia wśród par, dlatego staramy się angażować w wiele akcji motywujących Polaków do ruchu i budowania dobrej formy. Jak wiemy, zarówno Ewa Chodakowska jaki i Anna Lewandowska, rozpoczęły w Polsce dotychczas nietypowy trend ćwiczeń z bliską osobą. Niemniej naszą intencją jest trening w duecie mający na celu efekt synergii – mówi Alicja Liczba, dyrektor marketingu i PR w sieci klubów fabryki Formy. – Warto również podkreślić naszą zeszłoroczną kampanię społeczną “RUSZ SIĘ” oraz tegoroczny udział Fabryki Formy w akcji "Bądź Fit" organizowanej przez magazyn Zwierciadło. Mamy nadzieję, że zamieszczone tam kupony staną się dobrym pretekstem do tego, by zacząć wspólną przygodę w walce o dobrą formę – podkreśla Alicja Liczba.

 

REKOMENDACJA
2017-09-30 16:39:56
~Natka

Na rynku jest sporo tabletek na odchudzanie.Ja zdecydowałam się na preparat Colosan es, czyli błonnik i probiotyki i muszę powiedzieć że jest w pełni zadowolona ze skuteczność.U mnie spadek wagi to 6 kg.

2017-09-24 20:12:20
~Gabrysia

Ja zastoswałam Slimunox i na chwilę obecna nie mogłam nic lepszego dla siebie nie mogłam zrobić.Schudłam jestem szczuplejsza a żniejsze dużo szczęśliwsza.

2017-08-21 21:31:02
~Olga

Większość znajomych nie wspominając już rodziny odradzała mi zakup Foreverslimu.Ja jednak postanowiłam zaryzykować i teraz nie żałuję podjętej decyzji.Kilogramy spadają a Ci którzy mi odradzali sami kupują i się odchudzają.

2017-07-18 07:58:06
~Irma

Ja jestem bardzo zadowolona z efektu jaki udąło mi się uzyskać po zastosowaniu Slimunox. W końcu trafiłam na środek, który faktycznie mi pomógł w odchudzaniu.

2017-06-15 20:10:32
~Lena

Dziewczyny jeśli chcecie mieć super figurę, zrzucić parę kilo lub zacząć dbać o własne zdrowie i o samą siebie to ze szczerego serca polecam tego Pana – www.igortreneronline.pl Ułożył mi chyba najlepszy plan jaki kiedykolwiek przerabiałam. Mam na myśli dietę, trening i suplementację(bo to też istotne) a taki pakiecik można zamówić na stronie od ręki. Praca w pozycji siedzącej i ciągłe przemieszczanie się autem źle wpłynęło na moje ciało jak i na zdrowie. Spróbo

2015-03-07 10:03:17
~Razem damy radę!

polecam przygotowane przez licencjonowanych trenerów plany: http://www.allsports4u.pl/in dywidualny-plan-treningowy/

2014-09-01 13:55:22
~Magda92

u nas na siłowni ostatnio zainwestowali w nowe modele bieżni, chyba takie http://www.marbo-sport.pl/product-p ol-4902-Bieznia-PT10-Profesional-St eelflex.html i biegamy z chłopakiem prawie codziennie, wspieramy się i jest super!

2014-05-19 21:42:07
~jacob

Podejmij kuracje oczyszczającą Twój organizm, dzięki czemu odmłodzisz i poprawisz swój wygląd www.potegazdrowia.pl

2014-05-16 09:04:48
~bedzia

pamiętajmy że ruch to dodatek do zdrowego odżywiania, musimy zadbać o to aby nasza dieta była wzbogacona o wszystkie wartości odżywcze, jeżeli ćwiczymy musimy również zadbać o antyutleniacze ponieważ nasze mięśnie podczas ćwiczeń potrzebują więcej tlenu i tym samym je bardziej uszkadzamy ( klubdiety.pl ) zadbaj o siebie gdy ćwiczysz i nie tylko

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.