wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Na sportowo

Wakacyjna sylwetka - jeszcze nie wszystko stracone

123RF
13.06.2014

Hellozdrowie.pl

Ilu z was miało noworoczne postanowienie, że popracuje nad swoją sylwetką do wakacji i zaskoczy każdego super fit ciałem? Czas upływał, a efekty widoczne są tylko u najbardziej wytrwałych. Nie należysz do tej grupy? Nie poddawaj się!


Powiedzmy, że masz zaplanowany urlop i motywacja do działania wróciła. Co robić? Chciałbym przypomnieć, że cudów już nie zdziałasz, bo najważniejsza jest systematyczna praca, w której w skład wchodzi: odpowiednie żywienie, trening oraz regeneracja. Dopiero te wszystkie elementy wspólnie realizowane dają zamierzony efekt.


Nie jesteśmy zwolennikami drastycznych głodówek na ostatnią chwilę lub katowania się na treningach tak, żeby prawie umierać, ale to nie znaczy, że masz spuścić głowę i dać za wygraną! Masz działać, choć czasu jest mało! Oto kilka wskazówek, które Ci pomogą:


Więcej ruchu! Korzystaj z roweru, dużo spaceruj, a jeżeli mieszkasz w bloku, zacznij korzystać ze schodów. Dodatkowo do twojego programu treningowego obowiązkowo musi zawitać trening siłowy (dotyczy to głównie pań, które się go cały czas obawiają). Trenuj minimum dwa razy w tygodniu. Dołóż do tego (minimalnie) taką samą liczbę treningów aerobowych. Jeżeli uczęszczasz do klubu fitness, wykorzystaj ich bogate oferty zajęć, w grupie motywacja zawsze jest większa.


Ćwiczenia wykonuj z dużą intensywnością i poświęcaj na nie maksymalnie jedną godzinę jednorazowo. Wrzuć do swojego programu interwały i trening obwodowy.


Dieta
Sam trening nie wystarczy, a podstawą do tego, aby coś zdziałać ze swoim ciałem w tak krótkim czasie, jest odpowiednie żywienie. Jeżeli nie wiesz, jak ugryźć temat, zainwestuj w dietetyka lub wykwalifikowanego trenera personalnego. Nawet jeśli wydaje ci się, że jesz zdrowo (po analizie ze specjalistą okazuje się, że do ideału jest daleko). Jeżeli chodzi o jedzenie - najważniejsza jest systematyczność. Oto kilka porad:

1. Podstawą są pełnowartościowe, odżywcze posiłki: śniadanie, obiad i kolacja. Niech to będą produkty, po których czujesz się lekko. Bazuj na mięsie np. (królik, kurczak, indyk, wołowina), rybach (łosoś, dorsz, pstrąg, tuńczyk, makrela), produktach sojowych, jajach, świeżych warzywach, a z owoców wybieraj np. kiwi, jabłko, jagody, grapefruit, truskawki. Dodatkiem do śniadań niech będą płatki owsiane, a do obiadów kasze, ryż (basmati, brązowy) w ograniczonych ilościach.

2. Pamiętaj o zdrowych tłuszczach, które muszą być dodatkiem do każdego posiłku: oliwa z oliwek, olej lniany, awokado, orzechy włoskie.

3. Planuj posiłki wcześniej tak, żeby nic cię nie zaskoczyło. Całkowicie wyeliminuj podjadanie. Fast foody, przekąski typu: chipsy, paluszki, orzeszki nie istnieją. Nie tłumacz sobie, że to „tylko jeden dzień”.

4. A co z kolacją? Lekki, najlepiej białkowy posiłek przynosi ulgę dla żołądka. Pozytywnie wpływa to na twój sen, a po przebudzeniu z apetytem usiądziesz do śniadania, nakręcając swój metabolizm.

5. Spożywaj dużo błonnika. To on utrzymuje uczucie sytości po jedzeniu. Żołądek będzie dłużej napełniony, a cukier będzie w normie. No i rzadziej kusić będą słodycze.  

6. Wyeliminuj alkohol.

7. Pamiętaj o regeneracji i naucz się kontrolować stres.

8. Nie poddawaj się, jeszcze nie wszystko stracone! Walcz do samego końca.

 

 

Schudnij bez efektu jo - jo! Dieta dopasowana do twoich potrzeb
 

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

REKOMENDACJA
2017-09-24 20:04:50
~Wisia

Ostatnią dietę jaką stosowałam rozwaliłam mi metabolizm na drobne.Teraz jem pięć mniejszych posiłków do tego biorę Slimunox.I po niespełna misiącu już schudłam pięc kilogramów.Jestem optymistycznie nastawiona i tym razem mi się uda.

2017-08-21 21:28:40
~Wiesława

Ja postawiłam na znane i bardzo skuteczne tabletki Foreverslim.W moim przypadku spadek wagi to 10 kg ale pewnie było by znacznie więcej gdybym stosowała się do wszystkich zasad kuracji.Ale dla mnie to i tak dużo biorąc pod uwagę że łykałam tylko tabletki i nie robiłam nic więcej

2017-07-18 07:56:46
~Weronika

Ja dopiero zaczynam się odchudzać, nie mniej wcześniej Slimunox stosowała koleżanka i jej się udało, więc zobaczymy jak będzie u mnie

2017-07-13 09:31:03
~Violeta

Mnie do zastosowania Slimunox przekonała kuzynka, a właściwie efekt jaki ona osiągnęla. Nie żałuje tej decyzji.

2016-08-17 15:49:13
~fiona

Pierwszym i jedynym suplementem jaki stosowałam był Foreverslim.Szkoda że wcześniej nie pomyślałam o tabletkach schudłam bym szybciej i nie męczyłam bym si tak długo na diecie.

2016-05-13 01:14:21
~Vanesa

Postanowiłam, że chcę schudnąć i wymodelować sylwetkę. Chłopak pomógł ułożyć mi dietę, nauczył robić ćwiczenia na siłowni i polecił stosowanie suplementów firmy Olimp. Ma długoletnie doświadczenie w tym temacie, więc mu ufam. Zaczęłam stosować dietę, ćwiczenia i suplementy z linii Queen Fit. Najpierw "spalacz tłuszczu", potem dobrałam sobie również odżywki białkowe i suplementy oczyszczające. Po miesiącu stosowania się do wszystkich zaleceń zobaczyłam pierw

2015-12-07 11:58:46
~Kazek

Ja też ciężko ćwiczę, wszak efekty nie przychodzą od razu. Polecam wszystkim wioślarza Rio firmy Insportline. Do kupienia w ich centrali w Polsce

2015-07-23 11:02:14
~tymbi

ja walczę na http://www.marbo-sport.pl/pol_m_Spr zet-silowy_Lawki-do-cwiczen_Lawki-t reningowe-1137.html :) ale waga leci, brzuszek został...

2014-11-20 13:16:23
~gosia

ja również się odchudzam, ale z głową :) jeżdżę na rowerku http://www.centrumrowerowe.pl/rower y/miejskie-city/p,rower-pop-art-28- cali-bialo-zielony-18-2014-romet,25 9827.html?qrtc_slt=slt_product_2_cr &qrtc_tpl=tpl_prod_view&qrt c_typ=prd&qrtc_prd=75773207& ;qrtc_pos=4&skad=quartic, pięknie wygląda i jest mega wygodny :)

2014-07-13 13:04:38
~Aldona

Ja jestem teraz w trakcie odchudzania i żeby moje ciało nie zwisało smętnie kupiłam sobie serum antycellulitowo-wyszczuplajace i krem do biustu Sorayi z serii Body Diet 24. Doskonale ujędrniają. Polecam :)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.