wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Na sportowo

Zimna kąpiel po treningu

Shutterstock
31.03.2015

Zimna kąpiel, mimo że mało przyjemna, stanowi doskonały sposób na potreningową regenerację. Przekonajcie się, dlaczego warto na nią postawić.

Na świetną sportową formę mają wpływ nie tylko wyczerpujące treningi, ale także odżywianie, sen czy rozciąganie. My dodalibyśmy do tego jeszcze jedną prostą czynność, którą większość z was wykonuje bezpośrednio po treningu - zwykły prysznic, ale uwaga - zimny!

Potreningowa regeneracja jest tak samo ważna jak potreningowy posiłek. Nie zawsze oznacza to sesję u masażysty, saunę czy wizytę w spa. Jeśli macie ograniczony czas lub fundusze, tuż po zakończonym treningu idźcie pod prysznic. Nasza rada: wykorzystujcie naprzemiennie strumień zimnej i ciepłej wody. Dlaczego? Ponieważ zimna woda zwęża naczynia krwionośne, a gorąca je rozszerza. Dzięki temu krew krąży szybciej i oczyszcza organizm. Innymi słowy ta prosta czynność przyśpiesza odpływ krwi żylnej, dzięki czemu szybciej pozbywacie się toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Zimna woda będzie w tym pomagać.



Wiele osób korzysta tylko z ciepłego prysznica, bo jest to przyjemniejsze. Warto jednak zmnienić nawyk, bo ciepła woda wydłuża proces regeneracji zmęczonych i uszkodzonych mięśni. Temperatura, która pozytywnie wpływa na regenerację organizmu, to 6-8 stopni. Jeśli naprawdę poważnie traktujecie temat regeneracji, warto zabieg nieco wydłużyć i użyć do niego tylko zimnej wody. Taki prysznic nie powinien jednak trwać dłużej niż 4 minuty, aby nie doprowadzić do wychłodzenia organizmu. Czasem wystarcza samo zanurzenie stóp w wodzie z kostkami lodu. Tak na przykład postępują biegacze czy triathloniści.

Kąpiel tego typu zaleca się brać minimum 4 godziny po treningu. Nie oznacza to jednak, że ciepła woda jest szkodliwa.

Oddziaływanie wody na organizm:


1. Zimna kąpiel (do 25 st. C) pobudza, hartuje, przyśpiesza krążenie krwi oraz przemianę materii.
2. Letnia kąpiel (26-35 st. C) rozluźnia mięśnie i przygotowuje ciało do odpoczynku. Poza tym otwiera pory skóry i ułatwia usuwanie toksyn.
3. Gorąca kąpiel (36-40 st. C) skutecznie odpręża po treningu, łagodzi zapalenia skóry, sztywność mięśni i stawów. Otwiera pory skóry i ułatwia usuwanie toksyn.

Tekst: Kasia Bigos i Andrzej Bogdał, hellozdrowie.pl

 

Hellozdrowie.pl

 

 

REKOMENDACJA
2016-07-19 20:05:09
~Helen

Lubię zimne prysznice wtedy mam wrażenie wykonania podwójnego planu treningowego :) Aby nie wklepywać w siebie zbyt wielu kosmetyków, zamontowałam u nas filtr prysznicowy firmy FITaqua, nie wysusza skóry dlatego nie muszę jej dodatkowo nawilżać.

2016-04-26 11:29:18
~pysia

Wtracając się w sprawę odchudzania mogę polecić użycie tabletek novoslim które rewelacyjnie przyśpieszaja efekty utraty wagi.

2015-04-26 13:39:46
~Hela

wolę jednak ciepłą kąpiel niż szok-terapii w lodowatej wodzie. relaks w kąpieli z dodatkiem płynu do kąpieli caramel waffle, to zawsze miły relaks po ostrym treningu ;)

2015-04-02 08:43:34
~kasia

Odżywiam się zdrowo, jem owoce i warzywa, spożywam posiłki regularnie, nie stresuję się za bardzo. To i wiele innych wpływa, że dobrze wyglądam jak na swój wiek. Nie mam nadwagi, co w tych czasach coraz więcej z nas zmaga się z tym problemem. Ale nie ja. Polecam świetną metodę(idealnafigura.com/gberes), dzięki której teraz wyglądam lepiej, młodziej a co najważniejsze świetnie się czuję.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.