wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Fitness - czyli jak zadbać o siebie
Zdrowie & Fitness
Kinect Fitness - co to takiego?
Zdrowie & Fitness
Rozgrzewka z Kinect Fitness
Zdrowie & Fitness

Na sportowo

Bieżnia służy nie tylko do biegania!

03.09.2015

Powoli żegnamy się z latem, a wraz z nim również z charakterystycznymi dla tego ciepłego, słonecznego czasu aktywnościami fizycznymi takimi jak joga na plaży, poranny jogging w parku, jazda na rowerze czy cross fit na dworze. To że przed nami chłodne jesienne i zimowe miesiące, wcale nie oznacza, że z ćwiczeń można całkowicie zrezygnować. Wręcz przeciwnie – wykorzystaj ten czas i odwiedź siłownię – zaprzyjaźnij się z bieżnią, na której ćwiczenie wcale nie musi być nudne jeśli poznasz kilka naszych wskazówek, bo na bieżni nie musisz wyłącznie biegać. Sprawdź ćwiczenia, dzięki którym wyrzeźbisz piękne pośladki, nogi i ramiona.

 

To ćwiczenie nie należy do najłatwiejszych, ale jego efekty zauważysz w bardzo krótkim czasie. Zacznij powoli, a z czasem uzyskania lepszej koordynacji ruchowej przyspieszaj podnosząc kolana jak najwyżej ponad poziom bioder w kierunku piersi. W trakcie unoszenia kolan staraj się, aby podnosić nogi mięśniami brzucha. Kiedy poznasz już swoje maksymalne tempo zmień szybki marsz z na podskoki.

 

Kolejne ćwiczenie, które urozmaici nudny trening na bieżni to wykopy do tyłu. Na początek 15 razy powtórz wykop prawą, a następnie lewą – zgiętą w kolanie nogą, cały czas podskakując na tej, która w danej chwili jest akurat „wolna”. Pamiętaj o zachowaniu prostej, prawidłowej postawy, biodra muszą pozostać w jednej pozycji. Robiąc wykopy do tyłu staraj się dotknąć stopą pośladka.

 

Kto powiedział, że na bieżni nie można zdobywać wzgórz? Jeśli to możliwe ustaw kąt nachylenia bieżni na 4 proc. i wbiegaj na wysokim poziomie intensywności przez 5 minut. Następnie zmniejsz nachylenie do 2 proc. i maszeruj przez 3 minuty. Następnie znowu zwiększ poziom nachylenia i ponownie zmniejsz. „Zdobywanie wzgórza” powtórz jeszcze 7 razy. Z czasem, kiedy twój poziom zaawansowania wzrośnie możesz spróbować zwiększyć kąt nachylenia bieżni nawet do 10 proc. Ten rodzaj ćwiczeń doskonale poprawia wytrzymałość mięśni ud i pośladków.

 

Jeśli potrzebujesz zwolnić tempo wyłącz bieżnię a do ręki weź odważnik kettebel – tak, to ten, który wyglądem przypomina armatnią kulę z uchwytem. Stań za bieżnią. W jednym ręku trzymaj odważnik, drugą rękę połóż na biodrze. Postaw przeciwną do ręki, w której masz obciążenie nogę na tylnej krawędzi bieżni, a drugą tuż za nią. Unosząc się na nodze opartej o bieżnię, drugą zrób 20 wymachów kolanem do przodu. Przełóż kettebel do drugiej ręki i ćwicz kolejną nogę. Trening z użyciem odważnika zwiększy siłę mięśni, a także poprawi twoją koordynację ruchową.

 

Na chwilę pozostań jeszcze z obciążnikiem, ale weź go w obydwie dłonie. Zejdź z bieżni i stań do niej tyłem – pięty muszą dotykać jej tylnej podstawy. Zacznij robić przysiady tak, aby twoje pośladki zatrzymywały się tuż nad bieżnią. W trakcie podnoszenia się unoś do góry ręce, w których masz kettebel.

 

Bieżnia może być również idealnym urządzeniem do wykonywania planków. Przyjmij pozycję deski – nogi oprzyj o bieżnię, a ręce ustaw na ziemi, pamiętaj żeby były wyprostowane w łokciach. Pilnuj, aby biodra pozostały w jednej pozycji, a ciało niech będzie prostopadle ułożone do urządzenia. Unoś na zmianę prawą i lewą ręką zginając ją w łokciu i dotykając dłonią klatki piersiowej. Z czasem przyspiesz tempo.

 

Pamiętaj, że podczas wykonywania wszystkich ćwiczeń ciało musi być ułożone w prawidłowej pozycji, a mięśnie brzucha i pośladków spięte – tylko wówczas uda ci się pięknie wyrzeźbić całą sylwetkę.

 

Katarzyna Krupka/WP Zdrowie&Fitness

REKOMENDACJA
2017-06-27 19:30:54
~Lena

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz w te lato cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź na www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Podejście, które o lata świetlne wyprzedza konkurencje! Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź na www.igortreneronline.pl I zapoznaj się z ofertą „Najskuteczniejszego Trenera w Internecie”, który w ciąg

2015-11-20 10:33:16
~Olgierd

Najważniejsze to kupić dobrą bieżnie. Najlepiej spytać jakiegoś fachowca co poleca. U mnie na siłowni przeważa sprzęt Insportline (z tego co wiem mają centralę w Polsce). Mamy np taką bieżnię inCondi T5000i. Rewelka:)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.