wyszukanie zaawansowane

Na sportowo

Jaki sport wybrać na wiosnę?

10.04.2018

Początek kalendarzowej wiosny to ostatni dzwonek nawołujący do rozpoczęcia przygody z aktywnością fizyczną! Mówi się, że sylwetkę na lato robi się zimą, ale jeśli zmobilizujesz się właśnie teraz, zdążysz z rewelacyjnymi efektami do wakacji. Pozostaje tylko zapytać: jaki sport wybrać na wiosnę?

 

Bieganie na świeżym powietrzu

 

Po chłodnych, deszczowych miesiącach aura za oknem wreszcie zaczyna nam sprzyjać, dlatego idealnym rozwiązaniem będzie jogging w plenerze! Bieganie to jedna z podstawowych dyscyplin sportowych, którą może uprawiać prawie każdy. Regularny trening nie tylko pozwoli Ci spalić tkankę tłuszczową i zrzucić kilka kilogramów już po pierwszym miesiącu ćwiczeń, ale także korzystnie wpłynie na cały organizm. Co daje bieganie? Przede wszystkim usprawnia pracę serca i układu oddechowego, zwiększa wydolność, obniża ciśnienie krwi oraz wzmacnia mięśnie całego ciała. Nieoceniony jest też wpływ biegania na psychikę. Jogging pozwala się odstresować, pozbyć negatywnych emocji i wyzwolić endorfiny, czyli hormony szczęścia. A dzięki temu, że uprawiamy go na świeżym powietrzu, dotleniamy się i łapiemy pierwsze promienie słońca!

 

Jak zacząć biegać? Wystarczy zaopatrzyć się w dobre buty do biegania, wybierzesz je bez trudu przez internet m.in na www.allani.pl, a następnie zaplanować tydzień z aktywnością! Na początek trucht lub marszobiegi na stosunkowo krótkich dystansach. A gdy poczujesz się pewniej, zwiększ tempo biegu i wydłużaj trasy. Dzięki temu unikniesz kontuzji, zadbasz o kondycję i wyrzeźbisz sylwetkę!

 

Fitness na wysokościach

 

Hitem trendów fitness na wiosnę 2018 będą zajęcia na wysokościach, czyli Antigravity fitness! Tą dyscyplinę można trenować już w wielu klubach sportowych w większych miastach Polski. Zajęcia odbywają się na hamakach lub szarfach podwieszanych na suficie i polegają na wykonywaniu różnego typu ewolucji w powietrzu. Powietrzny fitness to połączenie tańca, jogi, fitnessu i akrobatyki, które według pomysłodawców nowej formy aktywności i trenerów zbawiennie wpływa na kręgosłup! Podczas każdego treningu bardzo intensywnie pracują też mięśnie brzucha, a regularne uprawianie tego sportu korzystnie wpływa na całe ciało, pozwala lepiej utrzymywać równowagę, kontrolować ruchy i rzeźbić sylwetkę. To idealna alternatywa dla klasycznego aerobiku. Minusy? Moda na Antigravity fitness w Polsce dopiero się rozpoczyna, a ćwiczenie go w domu może być naprawdę trudne. Jeśli jednak masz do dyspozycji klub sportowy, który oferuje takie zajęcia, zdecydowanie warto spróbować!

 

Uspokajająca joga

 

Nie przepadasz za intensywnym wysiłkiem fizycznym? Bieganie Cię nudzi, a fitness jest dla Ciebie zbyt dynamiczny? Bez obaw! Efektywny trening nie musi oznaczać forsownych ćwiczeń, przepoconych ubrań, podwyższonego tętna i zadyszki, szczególnie, jeśli jesteś zadowolony ze swojej sylwetki! Warto wtedy wybrać na wiosnę jogę lub pilates. Te dyscypliny sportowe pozwalają pracować nad koordynacją ruchową, wzmacniają mięśnie, ale też działają kojąco i relaksująco. Ogromnym plusem jest fakt, że jogę możesz ćwiczyć w domu, na zajęciach zorganizowanych, a nawet w plenerze. Wystarczą elastyczne legginsy sportowe, wygodny top, mata i duża dawka samodyscypliny!

 

Jazda na rowerze

 

Wszystkie sporty na świeżym powietrzu są idealnym rozwiązaniem na wiosnę, jednak jazdę rowerem możesz uprawiać… przy okazji. Gdy na dworze zrobi się cieplej, warto rozważyć zmianę środka transportu, którym codziennie dojeżdżasz do pracy. Już pół godziny pedałowania pozwala spalić nawet 300 kalorii, a mięśnie nóg i pośladków po codziennym treningu będą silne i wyrzeźbione, jak nigdy wcześniej! Jazda na rowerze to jedna z dyscyplin aerobowych, która doskonale wpływa na kondycję, wydolność serca, ciśnienie tętnicze oraz… jak wykazują ostatnie badania naukowe – na pracę mózgu.

 

Prowadzenie aktywnego trybu życia wiosną jest naprawdę łatwe! Możesz ćwiczyć na świeżym powietrzu, pracować nad sylwetką i cieszyć się lepszym samopoczuciem każdego dnia. Wystarczy wybrać dla siebie odpowiedni sport, by każdy trening sprawiał nam przyjemność i był źródłem satysfakcji!

REKOMENDACJA